Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@09:14:05 GMT

افزایش ۳۸۰۹۲ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۲۱۰۳

افزایش ۳۸۰۹۲ واحدی شاخص کل بورس

اولین روز کاری بورس در هفته جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۸۰۹۲ واحدی معادل ۳.۲۲ درصد به یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 4 بهمن) اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری با رشد 22786 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 206 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۸۰۹۲ واحدی معادل ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۲ درصد به یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۰ واحد رسید.

 

بنابر جدول معاملاتی روز جاری بورس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۹۴۰ واحدی معادل ۳.۲۲ درصد به رقم ۳۱۸ هزار و ۹۱۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۲۵۲ واحدی معادل ۱.۶۷ درصد، عدد ۴۴۰ هزار و ۳۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت  (هم وزن) نیز با افزایش ۴۷۴۳ واحدی به رقم ۲۸۸ هزار و ۲۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۴۸۴۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحد رسید. همچنین   شاخص بازار اول با ۳۴۵۴۹ واحد افزایش به رقم ۸۷۶ هزار و ۶۲۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۳۷۳۵ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۳۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 2785، شستا با 2031، فملی با 2011، کچاد با 1186، وبملت با 9371، خودرو با 910 و تاپیکو با 901 واحد رشد بیشنرین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين، كاما – باما، بترانس - ايران‌ ترانسفو، وپست - پست بانك ايران، ولپارس - ليزينگ پارسيان، غزر - صنعتي زر ماكارون و غگل - گلوكوزان‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارسان، فولاد، فملی، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وامید، وتوصا، آسیا و پرداخت، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۶۱۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۱۵ هزار و ۵۸۷ نوبت معامله و به ارزش ۷۱ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: (چهارشنبه اول بهمن) رشد 33230 واحدی شاخص کل بورس در پایان آخرین روز معاملاتی بورس در هفته گذشته این نماد را به ارتفاع یک میلیون و 183 هزار واحدی رساند. بر اساس جدول معاملاتی چهارشنبه اول بهمن بورس شاخص قیمت وزنی-ارزشی، با افزایش 8672 واحدی معادل 2.89 درصد به رقم 308 هزار و 969 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افزایش 2705 واحدی معادل 0.63 درصد، عدد 433 هزار و 129 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت هم وزن نیز با افزایش 1796 واحدی معادل 0.63 به 283 هزار و 277 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور 37977 واحد افزایش معادل 2.27 درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و 712 هزار و 752 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 28633 واحد افزایش معادل 3.52 درصد به رقم  842 هزار و 30 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 52135 واحد افزایش معادل 2.15 درصد همراه بود و رقم 2 میلیون و 479 هزار و 504 واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات چهارشنبه اول بهمن نمادهای فارس با 2739، فولاد با 2519، فملی با 2360، شستا با 1808، کگل با 1457، کچاد با 1254 و تاپیکو با 1023 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند. در پایان معاملات چهارشنبه اول بهمن نمادهای دانا - بيمه دانا، كاما – باما، سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين، ولپارس - ليزينگ پارسيان، بترانس - ايران‌ ترانسفو، غزر - صنعتي زر ماكارون و خزاميا - زامياد در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و معامله‌گران بورس 5 میلیارد و 967 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 790 هزار نوبت معامله و به ارزش 68 هزار و 614 میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد را به نمایش گذاشت چهارشنبه اول بهمن شاخص کل بورس واحد افزایش واحدی معادل یک میلیون شاخص بازار واحد رسید هزار واحد شاخص قیمت هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲،۲۶۸،۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷،۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷،۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸،۳۹۰،۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نماد‌های فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳