Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه آقایان آمده اند ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه پیشنهادی در بودجه ۱۴۰۰ را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار رسانده اند، گفت:  آقایان نفت را کم کردند پولش رفت بالا؛ عجب چشم بندی! ۳۱ هزار میلیارد تومان وابستگی بودجه به نفت را بیشتر کردند؛ هر کسی که ۴ عمل اصلی را بلد باشد می تواند محاسبه کند که چکار کرده اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما دلار را در بودجه بین ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان محاسبه کردیم اما شما دلار ۱۷ هزار و ۵۰۰ حساب کردید. شش هزار تومان ارزش پول ملی را کم کردید تا حساب و کتابتان جور شود.  اینها عدد و رقم است ومشخص می شود و دم خروس اینجا بیرون می زند.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در واکنش به اظهارات رئیس جمهور با بیان اینکه مجلس انقدر ناشی و نادان نیست که نرخ ارز معلوم کند، گفت: نرخ ارز نتیجه مدیریت و عملکرد ما در کف بازار است. ما در مجلس محکم ایستاده ایم که سیاست ارزی اتخاذ کنیم و هرگز نگذاریم دولت ها از این سیاست ارزی خارج شود. تهمت ناروا به مجلس نزنید که ما نرخ ارز معلوم کردیم.

مهمترین بخش اظهارات محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:
* سیستم بروکراسی 100 ساله غل و زنجیر مدیریت کشور شده است.
* 25سال است تمام کارهایم آموزشی و پژوهشی بوده است.
* سوء مدیریت را در کشور بشکنیم و به جوانان فعال بدهیم، باید در تمام سطوح مدیریتی این جریان اداری اجرا شود.
* هم مجلس های ما و هم دولت های ما پایان هر ۴ سال مجددا کنتور صفر می کنند و کار را آغاز می کنند.

* به همین دلیل است که وقتی کشور ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد، ما تورم و گرانی داریم و مردم مستضعف ما مستضعف تر می شوند و دلالان و رانت خواران چاق تر می شوند.
* وقتی هم که کشور ۱۵ میلیارد دلار درآمد دارد باز هم تورم و گرانی داریم.این اشکال در سو مدیریت ماست.
* امروز انضباط در بودجه نداریم.
* مجلس انقدر ناشی و نادان نیست که نرخ ارز معلوم کند.
* نرخ ارز نتیجه مدیریت و عملکرد ما در کف بازار است.
* ما در مجلس محکم ایستاده ایم که سیاست ارزی اتخاذ کنیم و هرگز نگذاریم دولت ها از این سیاست ارزی خارج شود.
*  تهمت ناروا به مجلس نزنید که ما نرخ ارز معلوم کردیم.

* آروزی مجلس هم این است که مردم با رونق اقتصادی به یارانه ۴۵هزار  تومانی نیاز نداشته باشند ولی این وعده دولت محقق نشد.

* حتما اختلاف دیدگاه با دولت داریم ولی در مجلس برای ساماندهی مشکلات تمام قد کنار دولت ایستاده ایم.
* تا ۲۷ مهر ماه ۴.۲ میلیارد دلار پول قطعی تحقق یافته به نهاده ها داده ایم. 
* مرغ با احتساب همه گرانی ها می شود ۱.۵ دلار، یعنی باید کیلویی ۱۰ هزار تومان باشد.

* چرا مرغ ۲۵ هزار تومانی دست مردم  میدهیم؟
* مجلس تعیین می کند که یارانه باید ابتدای زنجیره یا انتهای زنجیره به مردم داده شود.

مشروح اظهارات رئیس مجلس به شرح زیر است:
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد کارگذاری پیروی یکی از محورهایی است که مرکز پژوهش‌ها پیش برده است گفت: ما در حوزه برنامه ریزی چقدر منفعلانه عمل می‌کنیم؟ طرح‌هایی نوشته می‌شود که کمترین زمان نسبت به ارزش آن گذاشته می‌شود. در حالیکه ارزش دارد یک سال برایش پژوهش کرد.
او گفت: در مجلس شورای اسلامی اصالت با نماینده است و نه دیوان محاسبات ومرکز پژوهش‌ها و... نمی‌توانند فراتر از نمایندگان حرفی بزنند.
رئیس مجلس ادامه داد: وقتی تورم و گرانی با وجود ۱۰۰ میلیون دلار درآمد وجود دارد، رانت خواران چاق‌تر می‌شوند و مستضعفان پر جمعیت‌تر، به معنای ایجاد چالش در کشورداری است.
قالیباف با بیان اینکه رویکرد دوم "کارفرمای پیشرو" بودن است گفت: اولویت‌های کلان قوه مقننه باید متمرکز به مسائل و گره‌های مهم کشور باشد تا انباشت گره‌های نظام تصمیم گیری و مشکلات زندگی مردم و حضورشان در مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، مدیریت کشور، محیط زیست و... باز شود.
او ادامه داد: یکی از مهمترین محور‌های آغاز رویکرد این است که دور بسته ضعف مدیریت بشکند و سیستم به دست جوانان انقلابی خلاق متخصص آگاه به مسائل روز و افراد مدیر و با تجربه در همه سطوح مدیریتی سپرده شود؛ امروز انضباط در بودجه وجود ندارد و می‌گویند مجلس نرخ ارز تعیین کرده است.
رئیس مجلس بیان کرد: ما اینقدر ناشی نیستیم، نه مجلس و نه دولت نمی‌توانند نرخ ارز را تعیین کنند؛ بلکه بازار معلوم می‌کند. در مجلس محکم ایستاده‌ایم تا سیاست ارزی ایجاد کنیم و هر دولتی که آمد نتواند از سیاست‌ها عدول کند.
قالیباف گفت: مابه التفاوت نرخ تسعیر ارز به کجا می رود؟ این حجم از پول به مراتب از حجم پول بودجه بیشتر است؛ ما در مجلس چه زمانی سقف نفت را بستیم؟ شما پیشنهاد ۲ میلیون ۳۰۰ بشکه دادید ما آرزو می‌کنیم بشود ۴ میلیون! اما باید واقع بین باشیم. ما در شرایط فعلی یک و نیم بشکه میلیون فروش نفت را واقعی می‌دانیم.
او اظهار کرد: باید محل استفاده پول حاصل از فروش نفت هم مشخص باشد؛ امسال لایحه بودجه دولت با افزایش ۴۶ درصدی هزینه و ۱۰ درصدی درآمد‌ها به مجلس آمده است و نشان می‌دهد بودجه دولت از جیب مردم برداشته می‌شود.
رئیس مجلس بیان کرد: افزایش تورم حاصل از بودجه دولت نشان دهنده دست کردن در جیب مردم است و اگر یک کارگر همه عمرش پول جمع کند و غذایی نخورد، آرزوی مسکن دار شدنش هیچ وقت محقق نخواهد شد. مجلس در اینباره محکم ایستاده است؛ دولت ارز ۴۲۰۰ تومان را نگه داشت تا کالا‌های اساسی را ارزان به مردم دهد.
قالیباف با بیان اینکه با افزایش نرخ ارز دیدیم قیمت مرغ و... هم بالا می‌رود گفت: تا ۲۷ مهر امسال ۴.۲ میلیارد دلار محقق شده تنها به نهاده‌ها اختصاص دادیم؛ پس چرا مرغ ۲۵ هزار تومان به دست مردم می‌رسد؟
او افزود: مجلس تعیین می‌کند که این یارانه را انتها یا ابتدای زنجیره به مردم داده شود. وعده دولت درباره بی‌نیازی به یارانه محقق نشد و قیمت مرغ بالا رفت و این ما به التفاوت برای مردم است. ما اجازه نمی‌دهیم این مبلغ خرج شرکت های دولتی شود تا خدمات را گرانتر به مردم ارائه کنند.
رئیس مجلس تصریح کرد: ما با رویکرد توانمند سازی و با توجه به تولید و اشتغال جلو می‌رویم. چقدر ارز از صندوق توسعه به درخواست دولت داده شد؟ و چقدر از لایحه بودجه کمک شد؟ مشکل کشور درآمد نیست، بلکه هزینه‌هاست. در مجلس برای حل مشکلات اقتصاد تمام قد در خدمت دولت برای افتخار آفرینی آماده ایم و بحث‌های سیاسی و اتلاق سلایق در ما اثر ندارد.
قالیباف افزود: در اجرا باید دولتی‌ها تصمیم بگیرند اما زمینه سازی اجرای قانون و همچنین نظارت و ارزیابی با قوه مقننه است. در نتیجه این گفته‌ها، مرکز پژوهش‌های مجلس باید در جایگاه کارفرمای پیشرو باشد تا کارگذار پیرو. با نگاه منسجم در برنامه توسعه هفتم می‌توانیم در کم اثر کردن و حتی رفع تحریم گام بلندی برداریم تا ملت به حق خود برسد.

 

آخرین خبر

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قالیباف روحانی مجلس بودجه نرخ ارز معلوم میلیارد دلار محکم ایستاده ایستاده ایم هزار تومان سیاست ارزی رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ضرب‌الاجل قالیباف به دولت چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

جلال رشیدی کوچی درباره ضرب‌الاجل رئیس مجلس به دولت درباره مسائل اقتصادی و این که افکار عمومی مطرح می‌کند این ضرب‌الاجل چرا زودتر از این مطرح نشد آیا این اتفاق ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم پیدا می‌کند، گفت: هنگامی که در این زمان انجام می‌شود خواه ناخواه همین ذهنیت ایجاد می‌شود، زیرا قبل از آن هم فرصت بود و این گونه نیست که دولت آقای رئیسی الان سر کار آمده باشد، اما وقتی در این زمان مطرح می‌شود ناخواسته ذهن به این سمت می‌رود که این تقارن می‌تواند همان ذهنیت را ایجاد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که به نظر می‌آمد این ضرب‌الاجل در این چند روز که مجلس هم جلسه داشت، جواب نداد، چون عملا این چند روز مجلس روی بودجه بود و بعد هم تعطیل شد و هفته آخر هم اختتامیه است و نخود و نخود هرکه رود خانه خود.

وی درباره این‌که آیا دولت از مجلس حساب می‌برد، بیان کرد: الان دیگر خیر مجلس در روز‌های آخر خودش است، به جز این‌که زهر چشمی باشد برای مجلس بعدی که اگر این آقایان به عنوان هیأت رئیسه باشند ممکن است بخواهند کاری کنند.

رشیدی کوچی درباره این‌که برخی مدعی هستند که مجلس دوازدهم هم ممکن است وکیل الدوله باشد، گفت: خیر، حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است و آن زمان چه بشود!

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ماجرای ضرب‌الاجل قالیباف به دولت چیست؟
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت