Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنای آمریکا خبر داد که دادگاه استیضاح ترامپ، روز دوشنبه، 8 فوریه (20 بهمن) آغاز خواهد شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، کنگره آمریکا حدود دو هفته پیش در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما حامیان ترامپ به سمت کنگره هجوم بردند و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی وارد ساختمان کنگره شدند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.
در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد 25 دی‌ماه با 232 رأی موافق و 197 رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد. این اولین بار در تاریخ 244 ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.
سرعت پیشبرد این رأی‌گیری و حمایت جمهوری‌خواهان از آن، خشم قانونگذاران آمریکایی از نقش ترامپ در تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره را نشان می‌دهد.
دونالد ترامپ بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آبان‌ماه سال جاری از پذیرش شکست امتناع کرد و تا آخرین روز حضور در قدرت بر ادعای خود اصرار کرد.
دونالد ترام‍پ به همین دلیل در مراسم تحلیف «جو بایدن» که روز چهارشنبه 1 بهمن‌ماه برگزار شد شرکت نکرد.
ترامپ در آخرین سخنرانی‌اش چند ساعت قبل از ترک کاخ سفید گفت که «به شکلی» به قدرت بازخواهد گشت. او گفت: «ما به شکلی بازخواهیم گشت.»
برخی از تحلیلگران می‌گویند استیضاح و محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند از بازگشت او به قدرت جلوگیری کند.
تصویب استیضاح ترامپ در مجلس سنا نیازمند کسب رأی موافق دست‌کم دو سوم سناتورها (67 سناتور) است. از آنجا که این طرح مخالفان زیادی در میان سناتورهای جمهوری‌خواه دارد بعید است که محاکمه ترامپ در مجلس سنا به تصویب برسد.
«چاک شومر»، رهبر دموکرات‌های مجلس سنا  روز جمعه گفت که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان بندهای استیضاح را دوشنبه تحویل مجلس سنا خواهد کرد.
«بی‌بی‌سی» گزارش داده چنانچه دموکرات‌ها تغییری در قواعد رأی‌گیری ایجاد نکنند این به معنای آن خواهد بود که محاکمه ترامپ روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد.
شومر در صحن مجلس سنا گفت: «سنا اقدام به برگزاری محاکمه استیضاح دونالد ترامپ خواهد کرد. این به منزله یک محاکمه کامل خواهد بود.»
«نانسی پلوسی» روز پنجشنبه هفته گذشته با درخواست برخی قانونگذاران جمهوری‌خواه برای صرفنظر از پیشبرد طرح استیضاح «دونالد ترامپ» در مجلس سنا مخالفت کرد.
برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه در روزهای گذشته گفته‌اند پیشبرد طرح استیضاح ترامپ در مجلس سنا تفرقه‌ها در آمریکا را بیشتر خواهد کرد.
پلوسی گفت: «واقعیت این است که رئیس‌جمهور ایالات متحده مرتکب جرم تحریک به شورش شد.»
وی در ادامه گفت: «فکر نمی‌کنم اینکه بگوییم بیایید این را فراموش کرده و پیش برویم، چندان وحدت‌آفرین باشد. وحدت اینطوری ایجاد نمی‌شود.»
نانسی پلوسی در ادامه تصریح کرد نباید از اقدامات ترامپ به خاطر اینکه اکنون از قدرت کنار رفته چشم‌پوشی کرد.
او تأکید کرد: «نمی‌شود به رئیس‌جمهور گفت "در ماه‌های آخر دولت هر کاری دلت می‌خواهد انجام بده و تو به خاطر اینکه مردم فکر می‌کنند همه‌‌چیز باید با خوشی به پایان برسد مجوز خروج از زندان خواهی داشت".»
پلوسی گفت کسانی که به نام وحدت از دموکرات‌ها می‌خواهند تلاش‌ها برای محکوم کردن ترامپ را متوقف کنند فراموش کرده‌اند «که روز 6 ژانویه اینجا آدم کشته شد.»

احتمال حذف دائمی ترامپ از سیاست‌
دموکرات‌های سنا در تلاش هستند با استناد به متمم 14 قانون اساسی، از بازگشت مجدد «دونالد ترامپ» به قدرت جلوگیری کنند.
دموکرات‌های سنا در تلاش هستند تا با استفاده از متمم چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده، از بازگشت مجدد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به قدرت جلوگیری کنند.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»، دموکرات‌های سنا گفت‌وگوهای اولیه درباره استناد به متمم 14 قانون اساسی برای ممانعت از بازگشت ترامپ به قدرت را آغاز کرده‌اند و در حالیکه اعضای ارشد انجمن‌های درون حزبی سنا هنوز متقاعد نشده‌اند که چنین اقدامی یک راهکار مناسب است اما سناتورهای دموکرات پس از شورش 6 ژانویه (17 دی ماه) طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در «واشنگتن دی سی» در تلاش برای یافتن گزینه‌ایی برای جلوگیری از به قدرت رسیدن مجدد رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده هستند.
سناتور «تیم کین» از ایالت «ویرجینیا» با ابراز اطمینان درباره توانایی کنگره برای استناد به متمم 14 قانون اساسی برای اقدام علیه ترامپ گفت: «این ایده‌ای عجیب و غیرمتعارف است که فکر می‌کنم افراد در فضایی مسئولانه در خصوص آن اندیشه خواهند کرد».
وی ادامه داد: «من می‌خواهم که مسیری را انتخاب کنیم که تمرکز بر دستورکارهای بایدن-هریس به حداکثر برسد».
از طرف دیگر، سناتور «ریچارد بلومنتال» از ایالت «کنتیکت» و عضو کمیته قضایی سنا که هشدار داده بود یکی از گزینه‌های فرضی برای مقابله با ترامپ، استفاده از متمم 14 قانون اساسی است، گفت: «راه‌حل متمم چهاردهم قطعاً برای افرادی همچون دونالد ترامپ که تحریک به شورش می‌کنند، مناسب است».
سناتور «کریس مورفی» از ایالت «کنتیکت» نیز تأکید کرد که استفاده از متمم 14 قانون اساسی «قطعاً یک گزینه احتمالی است».
وی در خصوص گزینه‌هایی که سنا می‌تواند برای مقابله با تلاش ترامپ برای بازگشت به قدرت انجام دهد، گفت: «از نظر قانون اساسی، اینها برداشت‌های اولیه هستند. قطعاً فکر می‌کنم که متمم 14 جدا و مجزا از استیضاح است».
احتمال استفاده سنا از متمم 14 قانون اساسی ایالات متحده در شرایطی مطرح شده است که دموکرات‌ها آشکارا خواستار جلوگیری از بازگشت ترامپ به قدرت شده‌اند.
طبق بخش سوم متمم چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده، شخصی که به عنوان یکی از مقام‌های ایالات متحده یا به عنوان عضو مجلس قانونگذاری یک ایالت یا در مقام یک مسئول اجرایی یا قضایی ایالتی، برای حمایت از قانون اساسی ایالات متحده قبلاً سوگند ادا کرده باشد ولی بعداً علیه ایالت خود شورش کند یا به دشمنان وابسته آن یاری دهد، نمی‌تواند به عنوان نماینده سنا یا نماینده کنگره یا عضو هیئت انتخاب کننده رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری انتخاب شود یا هر گونه سمت کشوری و لشکری را در ایالات متحده یا در هر یک از ایالات آن تصدی کند. هر چند کنگره می‌تواند با رأی دو سوم اعضای هر یک از دو مجلس، به عدم صلاحیت فرد مذکور پایان دهد.

نگرانی از احتمال ناآرامی هنگام استیضاح ترامپ
دو مقام دفاعی آمریکا اعلام کردند به دلیل نگرانی‌ها درباره احتمال بروز ناآرامی ها هنگام استیضاح ترامپ، هزاران نیروی گارد ملی در واشنگتن باقی می مانند.
دو مقام دفاعی آمریکا در گفتگو با سی ان ان اعلام کردند به دلیل نگرانی‌ها درباره احتمال بروز ناآرامی به هنگام استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین و نخستین سخنرانی مشترک جو بایدن رئیس جمهور کنونی در کنگره، ادامه استقرار هزاران نیروی گارد ملی در واشنگتن تا ماه مارس در دست بررسی قرار گرفته است.
سی ان ان در مطلبی در همین زمینه نوشت، موریل باوزر شهردار واشنگتن روز پنجشنبه به اطلاعات به دست امده از شرکای فدرال اشاره کرد که ادامه حضور نیرو‌های گارد ملی را ضروری می‌سازد، اما به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.
سی ان ان روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد بنا بر بیانیه اداره گارد ملی، شمار قابل توجهی از 25 هزار نیروی گارد ملی که به منظور کمک به تامین امنیت واشنگتن به هنگام برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن در این شهر مستقر شده بودند طی پنج تا ده روز آینده به ایالت‌های خود بازخواهند گشت. تقریبا 15 هزار نیرو در اسرع وقت به ایالت‌های خود بازخواهند گشت اگرچه برنامه ریزی و روند انتقال آن‌ها ممکن است چند روز یه طول انجامد.
اداره گارد ملی اعلام کرد برخی نهاد‌ها خواستار ادامه محافظت از خود شده اند و پیش بینی می‌شود حدود هفت هزار نیرو تا پایان ژانویه همچنان حضور داشته باشند، اما اطلاعات دریافتی سی ان ان حاکی از آن است گفتگو‌هایی درباره احتمال تمدید مدت زمان استقرار نیرو‌های گارد ملی در حال انجام است.
یک مقام دفاعی در گفتگو با سی ان ان اعلام کرد استقرار این نیرو‌ها دست کم تا زمان استیضاح ترامپ در سنا ادامه خواهد داشت. این در حالی است که یک مقام دفاعی دیگر اعلام کرد این نیرو‌ها تا زمانیکه بایدن نخستین سخنرانی خود را در جلسه مشترک کنگره ایراد نکرده است حضور خواهند داشت.
چاک شومر رهبر اکثریت سنای آمریکا روز جمعه اعلام کرد استیضاح ترامپ قرار است هشتم فوریه آغاز شود و هنوز برای نخستین سخنرانی مشترک بایدن در کنگره برنامه ریزی نشده است و پیش بینی می‌شود در هفته‌های آتی انجام شود.
خبر احتمال ادامه استقرار نیرو‌های گارد ملی در حالی منتشر می‌شود که سی ان ان روز جمعه در گزارشی اعلام کرد در چارچوب یک رشته سوء تفاهمات، نیرو‌های گارد ملی پنجشنبه شب از ساختمان کنگره بیرون رانده و در پارکینگ اطراف ساختمان مستقر شدند.
نیرو‌های گارد ملی مجبور شدند چند ساعتی را در پارکینگ سپری کنند و پس از برطرف شدن اشتباه صورت گرفته اجازه یافتند وارد ساختمان کنگره شوند.

ترامپ برای محاکمه‌اش وکیل انتخاب کرد
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا برای جلسه محاکمه‌اش در مجلس سنای این کشور، وکیل انتخاب کرد.
به گزارش پایگاه خبری هیل؛ «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه روز جمعه اعلام کرد، «بوچ باورز» دادستان ایالت کارولینای جنوبی، یکی از وکلای ارشد دونالدترامپ خواهد بود.
گراهام در جمع خبرنگاران گفت: «به گمانم ترامپ قرار است یک تیم حقوقی قوی اختیار کند. فکر می‌کنم بوچ باورز یکی از وزنه‌های اصلی است. بوچ را از مدت‌ها پیش می‌شناسم، مرد محکمی است. فکر می‌کنم آن‌ها به مرور زمان تیم را خواهند بست».

ترامپ: وقتش برسد کاری خواهیم کرد
رئیس‌جمهور سابق آمریکا سکوت دو روزه خود از زمان کنار رفتن از قدرت را شکست و بدون اشاره به جزئیات برنامه آینده‌اش گفت، وقتش برسد کاری خواهد کرد.
«دونالد ترامپ» برای اولین بار بعد از پایان ریاست‌جمهوری و ترک واشنگتن سکوت خود را شکست و در حالی که کلاه قرمز معروفش را بر سر داشت از ویلای «مارا-‌لاگو» در منطقه «پام بیچ» فلوریدا در مصاحبه با خبرنگار «واشنگتن اگزمینر» گفت کاری انجام خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، ترامپ بدون ارائه جزئیاتی درباره برنامه‌های آتی خود، گفت: ما کاری خواهیم کرد، اما هنوز وقتش نیست.
بنابر گزارش‌ها، ترامپ دو روز گذشته بعد از تحلیف بایدن را در زمین گلف خود در «وست پام بیچ» در فلوریدا گذرانده و خبرنگار واشنگتن اگزمینر جو آنجا را در این مدت آرام توصیف کرده است.
یکی از دستیاران وی پیشتر گفته بود: او به استراحت نیاز دارد. فکر می‌کنیم یک ماه به گلف بازی بپردازد، اما او همیشه باید خیلی مشغول و فعال باشد.
رهبران دموکرات مجلس گفته‌اند که قصد دارند طرح استیضاح ترامپ را به اتهام تحریک خشونت‌های کنگره به سنا بفرستند، امری که احتمال مبارزه او در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در آمریکا را به چالش می‌کشد.
روز چهارشنبه پیش از آغاز مراسم تحلیف «جو بایدن»، دونالد ترامپ واشنگتن را به مقصد فلوریدا ترک و از حضور در این مراسم امتناع کرد و از آن زمان در خانه‌اش به سر برده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استیضاح ترامپ قانون اساسی ایالات متحده متمم 14 قانون اساسی ترامپ در مجلس سنا نیرو های گارد ملی ساختمان کنگره استیضاح ترامپ دونالد ترامپ محاکمه ترامپ ریاست جمهوری جمهوری خواه طرح استیضاح گارد ملی رئیس جمهور دموکرات ها مقام دفاعی فکر می کنم روز جمعه جو بایدن سی ان ان نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش قوه قضائیه به احتمال آزادی زنجانی: ۲۰ سال حبس باید تحمل کند

بعد از انتشار خبر عفو و احتمال آزادی بابک زنجانی مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه نوشت:

«اموال بابک زنجانی در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل و به خزانه کشور بازگشت شده است، این موضوع مورد تایید رسمی بانک مرکزی قرار گرفته است، بنا بر کارشناسی‌های صورت گرفته، این اموال، کفاف بدهی‌ها و خسارت‌های او خواهد بود و اگر بازگشت اموال قبلی را هم افزون کنیم مبلغ برگشت داده شد بیش از کل رقم بدهی و خسارت است، مبلغ بدهی هم به صورد ارزی به قیمت روز برگشته است، بابک زنجانی عفو منجر به ازادی نشده است مجازات وی به دلیل همکاری در بازگرداندن اموال تخفیف داده شده است و وی باید بیست سال را تحمل کند.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش قوه قضائیه به احتمال آزادی زنجانی: ۲۰ سال حبس باید تحمل کند
  • برای اولین بار منتشر شد: محمد صلاح به یورگن کلوپ چه گفت؟
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • برای اولین بار: صلاح به یورگن کلوپ چه گفت!‏