Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از آغاز عملیات اصلاح صحن اصلی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی خبرداد و گفت: این عملیات در راستای بهبود نما و منظر بقعه انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در گفتگو با  سبلان ما ، از آغاز عملیات اصلاح صحن اصلی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی خبرداد و گفت: این عملیات در راستای بهبود نما و منظر بقعه و رفع زواید بصری از مقابل این گنجینه ارزشمند بشری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مجموعه‌ای از آرامگاه‌های بزرگان، مشایخ و سلاطین صفوی و فضاهای آیینی و عبادی واقع در اردبیل و از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو می‌باشد. سابقه بخش‌هایی از این بنا به دوره خود شیخ صفی الدین و سابقه بخش‌هایی از آن به زمان دیگر شاهان صفوی و فرزندان شیخ صفی می‌رسد. 

در این محوطه علاوه بر مقبره شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مقبره‌های شاه اسماعیل اول (نخستین پادشاه صفویه) و همسر شاه اسماعیل (مادر شاه طهماسب) نیز قرار دارد. قسمتی از این بنا مزار کشته شدگان جنگ‌های شیروان و چالدران است.

 

انتهای پیام/

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. شیخ صفی دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان

عملیات ساخت پیاده‌راه در خیابان باباطاهر همدان که جزو طرح‌های مصوبه طرح جامع شهری همدان بوده است امروز با حضور مسئولان و مردم آغاز شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077171 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور، تماشاگران ویژه بازی رافائل نادال در تنیس اوپن مادرید + عکس
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان