در چهارمین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران چه آثاری اکران میشود؟
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۲۴۵۲
سیوهفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران امروز(شنبه ۴ بهمن) و در چهارمین روز با اکران فیلمهای کوتاه راه یافته به دو بخش ملی و بینالملل این رویداد در پردیس سینمایی «ایرانمال» میزبان علاقه مندان به سینمای کوتاه خواهد بود.
به گزارش قدس آنلاین، امروز شنبه چهارم بهمنماه و در چهارمین روز اکران فیلمهای کوتاه راهیافته به جشنواره سیوهفتم، ۹ سالن پردیس سینمایی «ایرانمال» میزبان علاقه مندان به سینمای کوتاه خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
براساس جدول اکران فیلمها، در روز چهارم، سالن شماره یک ایرانمال از سئانس ۱۰ صبح میزبان اکران فیلمهای داستانی بخش ملی است. چهارسئانس اکران در این سالن تا ساعت ۱۸:۳۰ ادامه خواهد داشت. فیلمهای این بخش همزمان در همین ساعات در سالن شماره ۷ نیز روی پرده میرود.
سالن شماره دو نیز از ساعت ۱۰:۳۰ تا ساعت ۱۹ در چهار سئانس میزبان اکران فیلمهای داستانی بخش ملی خواهد بود. فیلمهای بهنمایش درآمده در این سالن، همزمان در سالن شماره ۸ نیز اکران میشود.
سالن شماره ۳ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸:۳۰ در چهار سئانس به اکران فیلمهای بخش بینالملل اخصاص خواهد داشت.
در سالن شماره ۴ در سئانس ساعت ۱۱صبح ۹ فیلم کوتاه پویانمایی از بخش ملی روی پرده میرود و پس از آن، از ساعت ۱۳:۴۵ در سئانس دوم میزبان اکران چهار فیلم مستند کوتاه از بخش ملی خواهد بود. در سئانس سوم سالن چهار در ساعت ۱۵:۴۵ شش فیلم داستانی کوتاه از بخش ملی اکران میشود و سئانس پایانی این سالن در ساعت ۱۷:۴۵ به اکران ۱۰ فیلم کوتاه تجربی از بخش ملی اختصاص خواهد یافت.
سالن شماره پنج از ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۸:۴۵ در چهار سئانس میزبان اکران فیلمهای کوتاه مستند از آثار بخش ملی خواهد بود.
سالن شماره ۶ پردیس سینمایی ایران مال به خبرنگاران اختصاص دارد. در سئانس اول این سالن در ساعت ۱۰ صبح امروز سه مستند کوتاه «زنان محله» ساخته صادق رسولی، «گاچو» ساخته علی اولیا و «باغ بیبرگی» ساخته فاطمه رضائیان از آثار بخش ملی روی پرده میرود.
در دومین سئانس سالن شماره شش از ساعت ۱۳ چهار فیلم مستند «داستان زندگی در فیروز» ساخته حامد کلجهای، «یالمان» ساخته عیسی بابایی، «وایو» ساخته پناه بر خدا رضایی و «در خود مانده» ساخته یاسمن عشقی از بخش ملی روی پرده میرود.
در سومین سئانس سالن شماره ۶ ویژه خبرنگاران، از ساعت ۱۵ شش فیلم کوتاه داستانی «قرنطینه» ساخته محمدرضا اردلان، «فاصله» ساخته داریوش کرمپور، «تهاتر» ساخته زیبا کرمعلی و عماد آراد، «شاهد» ساخته علی عسگری، «سکوت» ساخته عمار خطی و «من آمریکایی هستم» ساخته امید میرزایی از آثار بخش ملی اکران میشود.
در چهارمین سئانس سالن شماره ۶ هم از ساعت ۱۷ پنج فیلم کوتاه داستانی «پناهجویان» به کارگردانی محمدامین فلاح و مهسا تکش، «سیتومن نقد» ساخته محمدرضا عبدالملکی، «بلین» ساخته اصغر لائی، «آینه» ساخته فرانک مرادی و «کوک» ساخته صادق داوری از آثار بخش ملی روی پرده میرود.
ویترین آنلاین این جشنواره
همچنین در سامانههای برخط فیلمهای کوتاه در بخش مسابقه ملی و مسابقه بینالملل به نمایش درمیآیند.
این آثار در بخش مسابقه ملی عبارتند از:
«ترس خود را جابجا میکند» ساخته ایمان صالحی
«منبع» ساخته مجتبی پورعبداله
«گرگ» سیاوش زندی قشقایی
«قرنطینه» ساخته محمدرضا اردلان
«مردگی» ساخته مرتضی فرهادنیا
«هم سایه ها» ساخته خلیل رشنوی
«کامیون آبی» ساخته هادی آفریده
«وایه» ساخته فروزان جاویدی
«چوپانهای عاشق» ساخته شکرگزار ناوی
«سنگ جان» ساخته آرتا تاری
«هبوب» ساخته مهسا سامانی
«عقل سرخ» ساخته حسین مرادی زاده
«سراب» ساخته محبوبه کلایی
«آلترناتیو» ساخته داود عباسی
«هیپوناترمی» ساخته سارا محمدی
همچنین در بخش مسابقه بینالملل فیلمهای زیر نمایش آنلاین خواهند داشت:
«پیانوی پریپیات» ساخته الیسکا سیلکوا از جمهوری چک
«پیش از توفان ساخته شن یون از چین
«موش ها میان دیوارها» ساخته میریانا سارندوا از اتریش
«مترو» ساخته رابرت کوزینوسکی از لهستان
«مرز آبی رنگ» از ایوان میلوسویچ از صربستان
«اپیرنوف» ساخته آلخاندرو مارتین از آرژانتین
«شب بخیر» ساخته آنتونی انتی از غنا
«خیال بافی» ساخته سدریک مارتین از فرانسه
«پسری در جنگل» ساخته فرانسیسکو هاک از برزیل
«پیکر من ارزانی شما» ساخته آنا کلر استازنکو از فرانسه
«بیوه مرحوم ساورینی» از داستانی لوییک گایارد از فرانسه
«خرچنگ» ساخته شیوا صادق اسدی از ایران
نمایش فیلمهای سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمنماه ۹۹ در پردیس سینمایی ایران مال تهران صورت میگیرد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران آثار بخش ملی اکران فیلم فیلم های کوتاه پردیس سینمایی میزبان اکران اکران می شود فیلم کوتاه سالن شماره بخش ملی ایران مال بین الملل ساعت ۱۰
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همواره قبل از اکران فیلمهای سینمایی، تماشاگران بر اساس پیشبینیهای خود نسبت به کیفیت اثر تولید شده و فضاسازی پیشینی که پیرامون فیلم وجود دارد، در روز اول پرده از آن استقبال کرده و به سینما میروند. البته استقبال روز اول اکران قطعا ملاک مفیدی جهت ارزیابی اقبال مخاطب به آثار نیست، اما این مولفه میتواند از ابعادی قابل توجه باشد.
به گزارش هنرآنلاین، در همین راستا شاه بودیم که فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند.
مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.
مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوقالعاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.
مست عشق در شرایطی این عنوان را در میان آثار یک دهه اخیر از آن خود کرده که احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را نیز بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلمهای دهههای ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمیتواند چندان دقیق باشد.
طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بودهاند که آمار خوبی از خود به جای گذاشتهاند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.
دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.
245245
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902764