Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@22:46:27 GMT

احیای فرش راور کرمان با 1000 شغل برکت

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۲۶۳۴

احیای فرش راور کرمان با 1000 شغل برکت

خبرگزاری آریا- مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از احیای فرش راور کرمان با طرح‌های اشتغال‌زایی این بنیاد خبر داد.
امیرحسین مدنی با اعلام این مطلب و با اشاره به حضور فعال و پررنگ بنیاد برکت در شهرستان راور افزود: تا به امروز 490 طرح اشتغال‌زایی در رسته فرش دستبافت در راور به بهره‌برداری رسیده که باعث ایجاد یک‌هزار و 47 فرصت شغلی در این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: میزان حجم سرمایه‌گذاری کل برای راه‌اندازی 490 طرح اشتغال‌زایی برکت در راور 441 میلیارد ریال است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 462 طرح اشتغال‌زایی این بنیاد در شهرستان راور به بانوان اختصاص پیدا کرده است.
مدنی خاطرنشان کرد: شبیه‌سازی، تقلب‌بافی، تغییر فرهنگ و نداشتن صرفه اقتصادی باعث شده بود بافت فرش در راور کرمان با رکود مواجه شود که طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت باعث بازگشت رونق به این حوزه شده و در حال حاضر بسیاری از زنان و جوانان شهر به قالی‌بافی مشغول هستند.
وی با تاکید بر تکمیل زنجیره تولید فرش راور به عنوان یک برند گفت: بنیاد برکت در حوزه‌های تامین مواد اولیه، معرفی پشتیبان، ارائه خدمات جانبی و بازاریابی محصول نهایی جهت تشکیل و تکمیل زنجیره تولید فرش در راور فعال است. در همین راستا و برای اولین بار، دو کارگاه رنگرزی و پرداخت قالی در این شهر آغاز به‌کار کرده‌اند.
مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: همچنین چهار کارگاه قالی‌بافی در راور مشغول به فعالیت هستند که یکی از این کارگاه‌ها توسط یکی از اساتید دانشگاه فرش این شهرستان راه‌اندازی شده و افراد مشغول در این کارگاه هم فارغ‌التحصیلان و دانشجویان همین دانشگاه هستند. در این کارگاه علاوه بر بافت، مرمت و پرداخت قالی هم انجام می‌شود.
مدنی یادآور شد: بافت یک تخته فرش بیشتر از یک‌سال زمان می‌برد و بنیاد برکت در این مدت، از قالی‌بافان برای امرار معاش حمایت می‌کند تا مجبور به پیش‌فروش محصول خود نباشند و سود بیشتری نصیب‌شان شود.
وی با تاکید بر بازاریابی هر چه بیشتر برای فرش راور یادآور شد: تمام کشورهای همجوار به‌خصوص همسایگان شمالی، بازار خیلی خوبی برای فرش راور محسوب می‌شوند و این برند ایرانی قابلیت صادرات به این کشورها را دارد.
مدیرعامل بنیاد برکت همچنین با اشاره به راه‌اندازی 2 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی استان کرمان در هفته گذشته خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی باعث ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای 6 هزار نفر در مناطق کم برخوردار استان کرمان شده است.
مدنی با اشاره به فعالیت 18 مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در استان کرمان افزود: 7 شهرستان راور، کوهبنان، فهرج، ریگان، نرمانشیر، رودبار جنوب و عنبرآباد و 120 روستا در این استان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت قرار دارند.
وی یادآور شد: یک‌هزار و 36 طرح اشتغال‌زایی دیگر نیز در مناطق محروم استان کرمان در شرف راه‌اندازی است که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای بیش از 3 هزار و 100 متقاضی را به دنبال خواهد داشت.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور این بنیاد در استان کرمان 2 ‌هزار و 76 میلیارد ریال است.
مدیرعامل بنیاد برکت در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز 3 هزار و 388 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری 4 هزار و 796 میلیارد ریال در مناطق محروم استان کرمان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بنیاد برکت مدیرعامل بنیاد برکت طرح اشتغال زایی اشتغال زایی بنیاد برکت استان کرمان راه اندازی فرش راور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، گفت: سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در استان بیش از دو برابر شده و میانگین مدت رسیدگی به شکایات به ۴۶.۵ روز رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مجتبی مصباح صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته کار و کارگر، اظهار داشت: این هفته از 5 اردیبهشت ماه آغاز شده و 11 اردیبهشت ماه آخرین روز این هفته است که در این هفته برنامه‌های متعددی در سطح کشور و استان کرمان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه حسن شروع برنامه‌های این هفته دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب بود که با حضور حدود 500 کارگر از سراسر کشور برگزار شد، ادامه داد: اختتامیه همه این برنامه‌ها در سطح ملی امروز با تجلیل ریاست جمهور از کارگران نمونه، گروه‌های کار و کارفرمایان نمونه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه در هفته کار و کارگر در سطح استان کرمان چیزی در حدود 150 برنامه کارگری توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، افزود: علاوه بر آن صدها جشن کارگری نیز را در واحدهای کارگری ما در استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه امروز برگزاری جشنواره ملی امتنان را داریم، ادامه داد: در این جشنواره از 16 برگزیده حوزه کارگری و کارفرمایی برتر کشوری تجلیل می‌شود که دو نفر از این برگزیدگان از استان کرمان هستند که نشان از پویایی جامعه کارگری استان دارد.

مصباح با بیان اینکه سی و پنجمین دوره جشنواره امتنان فردا در کرمان برگزار و از کارگران و کارفرمایان نمونه استان با حضور مسئولان استانی تجلیل می‌شود، گفت: کارگران و خانواده‌های آنها بیش از نیمی از جمعیت استان کرمان را شامل می‌شوند .

وی با اشاره به شعار سال، گفت: بر این اساس مبنای کار ما مشارکت بیشتر جامعه کارگری است و تلاش می‌کنیم که تسهیلات و برنامه‌های اشتغال‌زایی استان را به سمت جامعه کارگری و استفاده از مشارکت مردم ببریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته 37 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و 120 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خانگی داشتیم، ادامه داد: تسهیلات اشتغال‌زایی وزارت کار به 44 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال امسال استان کرمان چیزی در حدود 40 هزار نفر است که 25 درصد آنها باید از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد، افزود: دغدغه ما در استان و حتی کشور در ارتباط با اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار است.

مصباح با اشاره با سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در استان طی دو سال گذشته بیش از دو برابر شده است، گفت: سال گذشته به 4 هزار و 112 پرونده شکایت کارگران از کارفرمایان رسیدگی شده و میانگین مدت رسیدگی به شکایات از 102 روز در سال 1400 به 46.5 روز در سال 1402 رسیده است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود