Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:10:25 GMT

برق ۲۱ روستای درگیر برف در ۳ استان وصل شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۳۱۸۳

برق ۲۱ روستای درگیر برف در ۳ استان وصل شد

به گزارش روزشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،" میثم جعفرزاده" افزود:بدنبال بارش برف و کولاک در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اول و دوم بهمن ماه تعدادی از تیرهای انتقال شبکه توزیع در استان‌های آذربایجان ‌غربی، گلستان و مازندران  دچار شکستگی و برق بیش از ۳۰ روستا قطع شد.
وی افزود: تیم‌های عملیاتی شرکت‌های توزیع برق بلافاصله به محل اعزام شدندو با توجه به تداوم بارش برف و کولاک و نبود راه دسترسی به‌ویژه در استان آذربایجان‌ غربی، عملیات ترمیم تاکنون ادامه دارد و به محض ایجاد دسترسی و بازگشایی راه‌ها، عملیات تامین برق این روستاها انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو اضافه کرد: اکنون تعداد ۹ روستا با جمعیت ۴۰ خانوار در مناطق سخت‌گذر با قطعی برق روبرو شده اند و در استان گلستان یک روستا با تعداد ۱۵۰ خانوار با استفاده از یک دستگاه مولد اضطراری تامین برق شده و خط انتقال مربوطه در حال بازسازی است.
جعفرزاده خاطرنشان کرد: ‌اکنون در استان مازندران با تلاش تیم‌های عملیاتی، شرایط شبکه پایدار است.

به گزارش ایرنا،پیش از این وزیر نیرو گفته بود: امروز جمعیت شهری تحت پوشش انرژی برق در جهان ۹۶ درصد است، در کشورمان ۱۰۰درصد جمعیت تحت پوشش برق قرار دارند و نیز جمعیت روستایی تحت پوشش برق درجهان ۷۹ درصد و در ایران نزدیک به ۱۰۰درصد( بالغ بر ۹۹.۷ درصد) است که تاپایان فعالیت دولت تدبیرو امید به ۹۹.۹ خواهد رسید و شامل ۲۰هزار خانوار عشایر کوچنده هم می شود.

برچسب‌ها استان گلستان مازندران مدیریت بحران وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان مازندران مدیریت بحران استان گلستان مازندران مدیریت بحران وزارت نیرو اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین