Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از ایجاد دفتر توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد و گفت: ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور توسعه صنعت پتروشیمی تقویت می‌شود.

بهزاد محمدی امروز (شنبه، چهارم بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه نمایشگاه امسال با تفکر ساخت داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شده است، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در این شرکت‌ها وجود دارد و فعالیت‌های بسیار بزرگی در شرکت‌های کوچک انجام شده است که می‌تواند برای صنعت نفت کشور بسیار مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به قابلیت‌های ارزشمند دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه در گذشته امکان ارتباط این شرکت‌ها با صنعت فراهم نشده و مسیری برای اتصال به صنعت و استفاده از توانایی آنها ایجاد نشده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تأکید بر اینکه این بزرگ‌ترین موضوعی است که باید به آن پرداخته شود و مسیری هموار برای اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان به کارفرمایان نفتی آماده کنیم، اظهار کرد: به این منظور، دفتر توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در چندماه گذشته راه‌اندازی شده است.

محمدی، هدف از ایجاد دفتر توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را ایجاد زمینه‌ای برای ارتباط این شرکت‌ها از طریق شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شرکت‌های پتروشیمی عنوان و تصریح کرد: این هدف خوشبختانه در حال تحقق و تقویت است.

وی با اشاره به اینکه بازدید امروز از نمایشگاه نفت نیز به همراه اعضای این دفتر انجام می‌شود، گفت: این هدف‌گذاری در هفته‌های آینده نیز دنبال می‌شود تا این شرکت‌ها بتوانند با ارتباط به این دفتر، به صنعت پتروشیمی و نیازهای آن متصل شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها شرکت‌های قدرتمندی از نظر مالی نیستند، ادامه داد: صنعت نفت با راه‌اندازی پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در ری و صندوق پژوهش و فناوری نفت از این شرکت‌ها حمایت می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای طرح‌های پتروشیمی بسیار مؤثر است، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال تقویت همکاری با این شرکت‌ها در توسعه طرح‌های پتروشیمی است.

وی از امضای قرارداد با چهار دانشگاه کشور در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: این قراردادها نیز به‌منظور توسعه دانش فنی فرآیندهای پتروشیمی انجام شد که هم‌اکنون این همکاری و تقویت‌ و هدف‌گذاری مشخصی برای آنها انجام شده است و امیدواریم خروجی بسیار مطلوبی محقق شود.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی امروز (شنبه، چهارم بهمن‌ماه) از غرفه شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ و سازندگان داخلی حاضر در سالن‌های ۱۰ و ۱۱ و ۳۸ بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازدید کرد.

برچسب هابهزاد محمدی بیست‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت گاز پالایش و پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی (NPC)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بهزاد محمدی شرکت ملی صنایع پتروشیمی NPC آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو شرکت ملی صنایع پتروشیمی شرکت های دانش بنیان دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد

بخش R&D آوان بهمن شیمی مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا بوده و توسط تیمی از متخصصان برجسته در حوزه شیمی و داروسازی در حال توسعه مولکول‌های دارویی است. این بخش وظیفه توسعه مواد اولیه دارویی جدید و همچنین بهینه‌سازی روش‌های تولید محصولات موجود را بر عهده دارد.

زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در حوزه سلامت گفت: «در کشور ما رویکرد جدیدی به علم و فناوری وجود دارد که مسیر را تغییر داده و تبدیل علوم به فنون در دستور کار مراکز علمی قرار گرفته است. دانشگاه‌ها فقط تا سطحی، فناوری را خلق می‌کنند و پس از آن نیاز است تا بخش خصوصی و صنایع در کنار یکدیگر قرار گیرند و بر اساس قانون و مسیر مشخص تولید دانش بنیان رشد و جهش یابد.»

محمد رضا عبدالهی، مدیر عامل شرکت آوان شیمی، در سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح بخشR&D ، گفت: «ما متعهد به تولید مواد اولیه دارویی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی هستیم. افتتاح این بخش، نقطه عطفی در مسیر این تعهد است و امیدواریم که با کمک این بخش، بتوانیم با توسعه و بهینه سازی محصولات جدید نقشی موثر در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنیم.»

وی افزود: «آوان شیمی همواره با توسعه دانش فنی محصولات ارزشمند با کیفیت و اثربخش، در جهت تامین با ثبات و امن دارویی و همچنین کاهش وابستگی کشور در زمینه مواد موثره داروئی گام بر می‌دارد. مبنا قرار دادن تحقیقات در خدمت تولید صنعتی در این شرکت از ارزش‌های اصلی است.»

عبدالهی اضافه کرد: «از دیگر اهداف استراتژیک شرکت و در راستای ارتقاء نظام سلامت کشور، می‌توان به ایجاد سایت تولیدی مطابق با اصول GMP برای تولید محصولات High-Potent و LVHV به منظور امکان تولید محصولات درمانی در حوزه‌های جدید اشاره کرد.»

مدیرعامل آوان شیمی با تاکید بر اهمیت محصولات دانش بنیان افزود: «بر اساس تأییدیه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، شرکت آوان شیمی تاکنون موفق به اخذ گواهی دانش بنیان 3 محصول خود شده و اقدامات لازم جهت اخذ تائیدیه دانش بنیان 6 محصول دیگر نیز در حال انجام است. لازم به ذکر است این شرکت برای اولین بار در کشور، اقدام به تولید و فروش مولکول تلمیزارتان به عنوان یکی از محصولات جدید دسته قلبی و عروقی با هدف کنترل فشارخون کرده است.»

در حال حاضر 30 مولکول در پایپ لاین توسعه شرکت آوان شیمی قرار دارد که از این تعداد، 4 مولکول در مرحله تولید و فروش صنعتی، 11 مولکول در مرحله اخذ پروانه فروش در سال جاری، 9 مولکول در مرحله توسعه دانش فنی و 6 مولکول در فاز بررسی اولیه است.

در راستای توسعه همکاری و مشارکت‌های علمی، کمک به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد ارتباط موثر مابین صنعت و دانشگاه، همکاری با مراکز دانش نهاد و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی نیز در حال انجام است و همچنین شش پروژه توسعه محصول به منظور همکاری با دانشگاه‌ها و متخصصین کشور برای سال جاری تعریف شده است.

افتتاح بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی گامی بلند در مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تولید مواد اولیه دارویی باکیفیت و مبتنی بر نوآوری است.

درباره شرکت آوان بهمن شیمی

شرکت آوان بهمن شیمی به عنوان شرکتی دانش بنیان، تحقیقاتی و تولیدی از ابتدای سال1400 در صنعت داروسازی کشور و در حوزه تولید مواد موثره داروئی فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت با رویکرد نوآورانه و مطابق با استانداردهای بین المللی، یکی از شرکت‌های تامین کننده مواد موثر دارویی است که در حوزه‌های درمانی مختلف نظیر دیابت، کاردیولوژی، نورولوژی، ایمونولوژی و آنکولوژی در حال فعالیت است.

کد خبر 847841

دیگر خبرها

  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی