Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@05:19:57 GMT

تولید انواع زغال با بهترین دستگاه و کوره زغال سازی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۳۸۹۵

تولید انواع زغال با بهترین دستگاه و کوره زغال سازی

روش های تولید انواع زغال

تولید انواع زغال با دو روش مختلف امکان پذیر است که در هر کدام از این روش ها از انواع کوره و دستگاه زغال ساز صنعتی استفاده می شود. این دو روش عبارت هستند از:

تولید زغال با استفاده از چوب
تولید زغال با استفاده از ضایعاتی مانند خاک اره یا خاک زغال: نوع زغالی که در این روش به دست می آید را با عنوان های زغال فشرده، زغال بریکتی و یا زغال چینی نیز می شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید زغال با چوب

دستگاهی که برای تولید زغال در این روش مورد استفاده قرار می گیرد، کوره صنعتی زغال نام دارد که خود دارای سه نوع مختلف است.

کوره های جداره ای یا کوره های تک منظوره
کوره های چند منظوره
کوره زغال فشرده کومپیند

چند مورد درباره کوره های جداره ای

یکی از راه هایی که برای تولید انواع زغال مورد استفاده قرار می گیرد، به کار بردن کوره های تک منظوره می باشد. این کوره ها برای تولید زغال کبابی مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه کوره‌ تک منظوره جداره ای پاسارگاد توان تولید زغال قلیان و زغال مجلسی را نیز دارد اما ضمانتی که شرکت سازنده ی این نوع کوره برای تولید زغال می دهد، برای زغال کبابی درجه یک است.

چند مورد درباره کوره های چند منظوره

کوره های چند منظوره دارای توان تولید انواع زغال نظیر زغال های قلیان، کبابی و مجلسی است. تولید این نوع زغال ها با به کار بردن انواع بسیار مرغوب و با کیفیت چوب های مختلف مانند سیب، لیمو، انجیر، مرکبات، و انگور تولید می شوند.

مدل های کوره های چند منظوره

کوره های چند منظوره دارای دو مدل مختلف در بازار هستند که عنوان آن ها کوره زغال همرفتی و کوره زغال جی پلاس (G+) می باشد. کوره های زغال جی پلاس کوره هایی بدون کف بوده، توسط تیم شرکت به صورتی کاملاً تخصصی طراحی و ساخته شده اند.

مزیت های کوره های چند منظوره

کوره های تک منظوره تنها توان تولید نوع درجه یک زغال کبابی را دارا هستند، البته همان طور که گفته شد این کوره ها قادر به تولید انواع زغال به خصوص زغال لیمو نیز می باشند ولی نکته ی مهمی که درباره ی این کوره ها وجود دارد، این است که این زغال ها به هیچ وجه از کیفیت خوب و مورد انتظار برخوردار نیستند و به همین دلیل نیز نمی توانند رضایت مصرف کننده را جلب کنند. در صورتی که کوره های چند منظوره علاوه بر داشتن توان تولید نوع بسیار با کیفیت زغال لیمو، به صورت کاملاً تضمین شده قادر به تولید زغال کبابی و زغال قلیان درجه یک نیز می باشند. طبیعی است که قیمت کوره های چند منظوره در مقایسه با قیمت کوره های تک منظوره بالاتر است ولی درعوض از نظر کاربردی بودن، فوق العاده با کیفیت تر عمل می کند و دارای کارایی بسیار بالاتری نیز می باشد.

معرفی کوره زغال فشرده کومپیند

در این نوع از انواع کوره های تولید زغال تبدیل مواد خام به زغال پس از فشرده ساختن خاک زغال، خاک اره و پوست گردو به وسیله ی یک دستگاه انجام می شود. نام آن دستگاه اکسترودر می باشد. زغال فشرده تولید شده در کوره زغال فشرده کومپیند به صورت کاملاً تضمین شده 100 درصد بدون خامی بوده، 100 درصد گازگیری کامل برای آن انجام شده است.

تولید زغال فشرده

همان طور که گفته شد یکی از روش های تولید انواع زغال تولید زغال های فشرده یا بریکت است. دو مدل خط تولید برای این روش وجود دارد:

خط تولید زغال پرس: به این خط تولید زغال خط تولید پرس هیدرولیک نیز می گویند که خاک زغال در آن مورد استفاده قرار می گیرد.
خط تولید اکسترودری: در این خط تولید با استفاده از دستگاه اکسترودر از خاک زغال، خاک اره و پوست گردو، زغال تهیه می شود.

خط تولید زغال پرس

در این خط تولید، زغال را با استفاده از خاک زغال به عنوان ماده ی اولیه تولید می کنند. این زغال تولیدی دارای کیفیتی رضایت بخش و مطلوب است و می تواند در انواع زغال کبابی و زغال قلیان تولید شود. علاوه بر این که تمام کشورها ازجمله امارات، قطر، ترکیه، عمان و قسمتی از عراق این زغال را مصرف می کنند، این زغال را عموماً به عنوان زغال مجلسی و زغال قلیان نیز مورد استفاده قرار می دهند. یکی دیگر از ویژگی های دستگاه تولید زغال پرس توان تولید انواع زغال در ابعاد و شکل های هندسی بسیار متنوع است.

خط تولید اکسترودری

مواد اولیه ای که در این خط تولید زغال در دستگاه تولید زغال فشرده اکسترودری  مورد استفاده قرار می گیرند عبارت هستند از:

پوست گردو
خاک اره
خاک زغال

این خط تولید با در نظر گرفتن کاربرد و کارایی خود دارای صرفه بوده، تولید انواع زغال در آن که با ترکیب و فشرده سازی پوست گردو و خاک اره انجام می شود، زغال هایی می شود چهارگوش که دارای سوراخ در وسط خود هستند. زغال ‌های بریکت به این دلیل که در واقع مواد فشرده سازی شده ی خام می باشند، باید با قرار گرفتن در کوره به کربن تبدیل شوند. این کار به دو روش زیر انجام می شود:

روش سنتی: زغال ‌های بریکت در این روش تحت اثر حرارت و شعله ی مستقیم قرار می گیرند و با استفاده از روش های سنتی از گل و کاهگل فضای تولید زغال مهیا می شود.
روش صنعتی: کوره سازان به صورت تضمین شده طراحی و ساخت کوره زغال فشرده کومپیند را کاملاً تخصصی برای انجام این کار تهیه می کنند.

 

مزایای کوره های جی پلاس

طبق گفته های پیشین کوره های چند منظوره دارای دو مدل مختلف است که از تولیدات تخصصی شرکت کوره سازان پاسارگاد می باشد؛ یعنی کوره زغال همرفتی و کوره زغال جی پلاس (G+). این کوره ها دارای کاربردی یکسان هستند ولی از نظر کیفیت کار تفاوتی نسبتاً ملموس بین این دو وجود دارد. برای این که مزیت های کوره ‌های جی پلاس در مقایسه با کوره ‌های همرفتی مشخص شود، بهتر است نحوه ی عملکرد آن ها در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار گیرد.

محل نصب مشعل کوره

کوره های زغال همرفتی که برای تولید انواع زغال به کار می روند دارای کف کوره هستند و محل قرار گرفتن مشعل در زیر کف می باشد. به این صورت حرارت ابتدایی کوره در زیر آن به وجود می آید. ولی به دلیل این که کوره ‌های جی پلاس کف کوره ندارند، نقطه ی صفر زمین را محل نصب مشعل قرار می دهند. به این شکل است که مشعل در این کوره ها در مقایسه با کوره های زغال همرفتی در نقطه ای پایین تر قرار داده می شود.

کنترل فشار کوره

کوره ‌های جی پلاس دارای یک طراحی فوق العاده استثنایی هستند. این طراحی خاص، ویژگی های زیر را برای این کوره ها به وجود می آورد:

انتقال حرارت به داخل کوره در مقایسه با کوره های همرفتی با سرعت بالاتری انجام می شود.
سرعت بالای انتقال حرارت باعث می شود تا مصرف انرژی پایین تر بیاید و درنتیجه انرژی کم تری هدر برود.
با وجود ویژگی های بالا، اپراتور می تواند فشار کوره را راحت تر کنترل کند.

استحکام کوره

کوره ‌های جی پلاس در مقایسه با دیگر کوره های تولید انواع زغال بسیار مقاوم تر بوده، از استحکام فوق العاده بالاتری برخوردار هستند. این ویژگی سبب می شود تا طول عمر کوره بی نهایت بالاتر باشد.

کیفیت تولید انواع زغال

کوره ‌های جی پلاس تولید انواع زغال را بدون شکستگی انجام می دهند و به هیچ وجه ذره ای شکستگی در زغال ها مشاهده نخواهد شد. ولی میزان گرفتن زغال بدون شکستگی در کوره های همرفتی تا حدود 90 درصد است.

خنک کردن کوره

کوره ‌های جی پلاس دارای یک ویژگی تحسین برانگیز دیگر هستند که کوره های همرفتی آن را ندارند. در طراحی این کوره ها پنجره هایی خنک کننده قرار داده شده است. مرحله ی خنک شدن کوره با وجود این ویژگی با سرعت بیش تری انجام می شود.

 

تفاوت خط تولید اکسترودری و خط تولید پرس

مواد اولیه

اولین تفاوت برای این دو خط تولید مربوط می شود به مواد اولیه ای که به منظور تولید انواع زغال مورد استفاده قرار می گیرند.

مواد اولیه خط تولید پرس: ماده ی اولیه ی این خط تولید خاک زغال است. کیفیت بالا و مطلوب این ماده ی اولیه تولید با کیفیت زغال قلیان را موجب می شود.
مواد اولیه خط تولید اکسترودری: مواد اولیه ی این خط تولید پوست گردو، خاک اره و خاک زغال است. زغال تولید شده از این مواد اولیه دارای کیفیتی بسیار خوب و کاملاً تضمینی است.

فضای مورد نیاز خط تولید

خط تولید اکسترودری در مقایسه با خط تولید پرس نیازمند فضای بسیار بزرگ تری است.

مصرف برق کوره

مصرف برق در خط تولید پرس کم تر است.

استهلاک خط تولید کوره

استهلاک خط تولید اکسترودری بالاتر است.

تمیزی خط تولید کوره

به هیچ عنوان کثیف کاری در خط تولید پرس وجود ندارد؛ چراکه روش کار به صورت دیجیتال می‌باشد ولی خط تولید اکسترودری دارای کثیف کاری زیادی است.

چند مورد درباره دستگاه تولید زغال

برای این که بتوانید دارای یک خط تولید و یا کارگاه تولید انواع زغال بسیار سودآور بشوید، ابتدا باید نیازهای منطقه ای که می خواهید کار خود را در آن جا شروع کنید، بسنجید. یعنی نوع زغالی را که بیش تر در آن منطقه مورد استفاده قرار می گیرد، بدانید. مثلاً در منطقه ای خط تولید زغال لیمویی ایجاد نمایید که هیچ کارگاه تولید زغال در آن منطقه وجود ندارد. به طور قطع به دلیل نبودن خط تولید دیگر در این منطقه، تولید و فروش زغال برای شما سود بسیار زیادی دارد.

ویژگی های بهترین زغال لیمو

ایجاد سردرد نمی کند: زغال هایی که دارای پخت مناسبی نیستند، ایجاد سردرد می کنند.
بدون جرقه بوده، به آرامی خاموش می‌شود.
دود کمی دارد.
قهوه ای نیست: اگر برخی از بخش های آن قهوه ای رنگ باشد، زغال مرغوبی نیست.
بوی خامی چوب در هنگام سرخ شدن آن حس نمی شود.
در زمان سرخ شدن ترک ندارد.

قیمت زغال لیمو

عوامل متعددی سبب تغییر در قیمت زغال لیمو می شود که عبارت هستند از:

کیفیت
خط تولید
بسته بندی
منطقه ای که زغال در آن تولید می شود.

مهم ترین مورد درباره تولید انواع زغال

امروزه ایجاد یک خط تولید برای تولید انواع زغال در ایران و بسیاری از کشور‌های اروپایی فوق العاده سودآور است؛ چراکه زغال مصارف زیادی دارد و در عین حال، در سراسر کشور از نظر داشتن دستگاه تولید زغال کمبود وجود دارد. چنانچه تولید خود را با استفاده از مواد اولیه انجام بدهید، زغال هایی با کیفیت فوق العاده و در واقع زغال های صادراتی خواهید داشت که قطعاً مورد رضایت مشتریان بوده، برند شما برای دیگران شناخته می شود.

سخن پایانی

برای کسانی که به دنبال کار هستند، ایجاد یک خط تولید به منظور تولید انواع زغال شغلی است بسیار سودآور و کاملاً بدون دردسر. کارگاه تولید زغال به هیچ وجه تعطیل نخواهد شد؛ چراکه کشور و صنایع مختلف آن دارای نیازی همیشگی به تولید انواع زغال خواهند بود. بنابراین یک تولید کننده ی زغال همواره در حال تولید، فروش و حتی صادرات زغال به کشور‌های دیگر خواهد بود.

اطمینان داشته باشید که هر میزان هزینه ای را صرف ایجاد کارگاه تولید زغال نمایید، چند برابر آن را با فروش زغال، پس از گذشت زمانی کوتاه به دست می آورید. در حقیقت داشتن یک خط تولید و ساخت کارگاه برای آن نه تنها نیازمند داشتن سرمایه ای زیاد نیست بلکه حتی آموزش بسیار زیادی نیز لازم ندارد.

منبع:

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کوره سازان پاسارگاد سر بزنین و مقالات بیشتری بخوانید.

برای آگاهی از لیست قیمت انواع خط تولید زغال و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

تلفن تماس : 02128426559

مدیریت فنی و مهندسی : 09121065401

مدیریت فروش : 09127541204

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید خاک اره دستگاه کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد قرار می گیرند کارگاه تولید انجام می شود خط تولید مورد درباره کوره ها جی پلاس یک خط تولید زغال تولید توان تولید زغال قلیان مواد اولیه برای تولید فوق العاده زغال در آن پوست گردو کوره کوره خاک زغال زغال ها خاک اره ی زغال روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید ۱.۵ میلیون شاخه گل رز به ارزش ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، منوچهر شایسته با اشاره به تولید گل رز در سطح استان اظهار داشت: سال گذشته 1.5 میلیون شاخه گل رز در سطح استان تولید شد که این میزان از سطح 1.5 هکتار از گلخانه‌های استان  برداشت شده است. 

وی گفت: قیمت هر شاخه گل رز در استان 25 هزار تومان است که علاوه بر داخل استان برای فروش به استان‌های مشهد و تهران ارسال می‌شوند. ارزش یک میلیون و 500 هزار شاخه گل رز تولیدشده در استان 37 میلیارد و 500 میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ارقام موجود گل رز در استان هلندی، زرد، سفید و قرمز است که در گلخانه‌های استان 12 نفر مشغول به کار هستند.

محمدرضا اکبری نیز از رشد 51 درصدی تولیدات گلخانه‌ای در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح 93.5 هکتار از گلخانه‌های استان بیش از 12 هزار تن  انواع محصولات سبزی و صیفی، 1.5 میلیون انواع گل شاخه بریده، 280 هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و 960  تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارزش  محصولات گلخانه‌ای استان از جمله  گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی 796 میلیارد و 800 ملیون تومان است که 570 خانوار بهره‌بردار دارد و بیشترین سطح گلخانه استان مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • «امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • توقیف کاروان خودروهای شوتی در دشتستان
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است