Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حسن مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از احیای فرش راور کرمان با طرح‌های اشتغال‌زایی این بنیاد خبر داد. امیرحسین مدنی با اعلام این مطلب و با اشاره به حضور فعال و پررنگ بنیاد برکت در شهرستان راور افزود: تا به امروز ۴۹۰ طرح اشتغال‌زایی در رسته فرش دستبافت در راور به بهره‌برداری رسیده که باعث ایجاد یک‌هزار و ۴۷ فرصت شغلی در این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: میزان حجم سرمایه‌گذاری کل برای راه‌اندازی ۴۹۰ طرح اشتغال‌زایی برکت در راور ۴۴۱ میلیارد ریال است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۴۶۲ طرح اشتغال‌زایی این بنیاد در شهرستان راور به بانوان اختصاص پیدا کرده است.
مدنی خاطرنشان کرد: شبیه‌سازی، تقلب‌بافی، تغییر فرهنگ و نداشتن صرفه اقتصادی باعث شده بود بافت فرش در راور کرمان با رکود مواجه شود که طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت باعث بازگشت رونق به این حوزه شده و در حال حاضر بسیاری از زنان و جوانان شهر به قالی‌بافی مشغول هستند.
وی با تاکید بر تکمیل زنجیره تولید فرش راور به عنوان یک برند گفت: بنیاد برکت در حوزه‌های تامین مواد اولیه، معرفی پشتیبان، ارائه خدمات جانبی و بازاریابی محصول نهایی جهت تشکیل و تکمیل زنجیره تولید فرش در راور فعال است. در همین راستا و برای اولین بار، دو کارگاه رنگرزی و پرداخت قالی در این شهر آغاز به‌کار کرده‌اند.
مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: همچنین چهار کارگاه قالی‌بافی در راور مشغول به فعالیت هستند که یکی از این کارگاه‌ها توسط یکی از اساتید دانشگاه فرش این شهرستان راه‌اندازی شده و افراد مشغول در این کارگاه هم فارغ‌التحصیلان و دانشجویان همین دانشگاه هستند. در این کارگاه علاوه بر بافت، مرمت و پرداخت قالی هم انجام می‌شود.
مدنی یادآور شد: بافت یک تخته فرش بیشتر از یک‌سال زمان می‌برد و بنیاد برکت در این مدت، از قالی‌بافان برای امرار معاش حمایت می‌کند تا مجبور به پیش‌فروش محصول خود نباشند و سود بیشتری نصیب‌شان شود.
وی با تاکید بر بازاریابی هر چه بیشتر برای فرش راور یادآور شد: تمام کشور‌های همجوار به‌خصوص همسایگان شمالی، بازار خیلی خوبی برای فرش راور محسوب می‌شوند و این برند ایرانی قابلیت صادرات به این کشور‌ها را دارد.
مدیرعامل بنیاد برکت همچنین با اشاره به راه‌اندازی ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی استان کرمان در هفته گذشته خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی باعث ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای ۶ هزار نفر در مناطق کم برخوردار استان کرمان شده است.
مدنی با اشاره به فعالیت ۱۸ مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در استان کرمان افزود: ۷ شهرستان راور، کوهبنان، فهرج، ریگان، نرمانشیر، رودبار جنوب و عنبرآباد و ۱۲۰ روستا در این استان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت قرار دارند.
وی یادآور شد: یک‌هزار و ۳۶ طرح اشتغال‌زایی دیگر نیز در مناطق محروم استان کرمان در شرف راه‌اندازی است که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ متقاضی را به دنبال خواهد داشت.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور این بنیاد در استان کرمان ۲ هزار و ۷۶ میلیارد ریال است.
مدیرعامل بنیاد برکت در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز ۳ هزار و ۳۸۸ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال در مناطق محروم استان کرمان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد. برچسب ها: امیر حسن مدنی ، بنیاد برکت ، ستاد اجرایی فرمان امام لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000M2y

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام مدیرعامل بنیاد برکت اشتغال زایی طرح اشتغال زایی بنیاد برکت استان کرمان راه اندازی فرش راور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، صبح چهارشنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از نمایندگان جامعه کارگری استان کرمان با بیان اینکه در بحث کارگری ما مسئولان موظفیم که حداکثر رضایتمندی را در این گروه فراهم کنیم گفت: کارگران زیادی در بخش‌های معدنی، صنعتی و یا شرکت‌های پیمانکاری با حداقل حقوق قانون کار فعالیت می‌کنند، لذا تا جایی که در توان داریم باید به آنها کمک کرده و ایمنی محیط کاری آنها را فراهم کنیم.

وی، مهارت‌افزایی نیروهای کارگری را مهم دانست و افزود: کرمان استانی معدن پایه است و به تناسب ظرفیت خاص اشتغال در حوزه معدنی آن باید نیروی انسانی تقویت و آموزش ببیند.

وی افزود: دولت در راستای ظرفیت‌های اجتماعی و شرایط موجود به دنبال رفع بخشی از مشکلات کارگران در بحث پرداخت‌ها و امنیت شغلی است.

فداکار، توجه بخش‌های خصوصی، پیمانکاران و کارفرمایان به نیروهای انسانی خود را مهم دانست و افزود: پایه تولید مجموعه، نیروی انسانی است و تولید باکیفیت و بیشتر و بهتر با حمایت نیروی کار و رضایتمندی آنها میسر خواهد شد.

استاندار کرمان با بیان اینکه این استان نیمی از حقوق معادن کشور را پرداخت می‌کند و نیمی از صنعت فعال معدنی کشور در استان کرمان است گفت: استان کرمان به دلیل شرایط خاص صنعتی و معدنی نسبت به سایر استان‌ها نیاز بیشتری به تخصص نیروهای انسانی کار دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش به تناسب ظرفیت خاص اشتغال در حوزه معدنی استان کرمان باید نیروی انسانی متناسب آن تقویت شود و لزوماً خیلی از موارد نیروی انسانی زیر دیپلم و ماهر احتیاج است که شرکت‌ها جذب خواهند کرد.

کد خبر 6094413

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود