Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی با رویکرد گام دوم انقلاب از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام‌الله دهه فجر در استان مرکزی است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سرهنگ غلامرضا کریمی ظهر امروز در نشست تخصصی ستاد چهل سالگی دفاع مقدس استان با فعالان حوزه‌های علمیه استان با اشاره به ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: تبیین فرهنگ دفاع مقدس و تلاش در راستای جلوگیری از تحریف و به فراموشی سپرده شدن این فرهنگ با ارزش از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه‌های فرهنگی بوده که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه امروز شاهد تعامل بسیار خوبی میان دستگاه‌های دولتی به منظور تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستیم و به منظور تحقق این مهم ظرفیت‌های مطلوبی پای کار هستند گرچه همچنان نیاز به تلاش بیشتری در این زمینه داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: اکنون نیازمند یک اقدام حماسی و انقلابی‌گونه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و نهادینه کردن آن به عنوان یک فرهنگ روان در جامعه و برای نسل آینده هستیم که باید از تمامی ظرفیت‌های در این راستا بهره‌مند شویم.

کریمی بیان کرد: این فرهنگ ارزشمند متعلق به مجموعه یا افراد خاصی نیست و متعلق به تمامی مردم ایران است چراکه آحاد مختلف مردم در این مقطع ارزشمند ایفای نقش داشته‌اند، بنابراین امروز هم برای تبیین و جلوگیری از تحریف آن نیازمند پای کار آمدن همه مردم هستیم.

وی ادامه داد: مساجد امروزه یکی از ظرفیت‌ها مهم و تاثیرگذار در تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستند همان طور که در دوران انقلاب هم مساجد حکم سنگر را داشتند باید از این ظرفیت بزرگ به خوبی بهره‌مند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی عنوان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید در تمامی ابعاد انجام شود و باید از نگاه تک‌بعدی بپرهیزیم چراکه این فرهنگ ارزشمند در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره حرف برای گفتن دارد که کمتر به این مسئله پرداخته شده است که در تحقق این موضوع مساجد نقش اثرگذاری دارند.

همدان| درس‌ها و عبرت‌هایی که از دفاع مقدس باید آموخت/ فرهنگ دفاع مقدس شاه‌کلید حل مشکلات و عبور از بحران‌های کنونی جامعه استتسنیم به عنوان رسانه فعال استان فارس در ترویج فرهنگ دفاع مقدس معرفی شدتاکید امام جمعه پاکدشت بر انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان

کریمی افزود: پیشرفت‌های امروز بسیاری از حوزه‌ها حاصل تحول در مقطع دفاع مقدس است برای مثال عرصه پزشکی و جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس اوج گرفتند و پیشرفت‌های امروز حاصل تحول از همان دوران است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در کنار تقدیر از فعالیت‌ها در حوزه دفاع مقدس انتظار دارند که کارهای بر زمین مانده در این حوزه هم انجام شوند، از این رو باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها بیش از هر زمانی به تبیین این فرهنگ ارزشمند پرداخت و ایعاد مختلف آن را بازگو کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی با رویکرد گام دوم انقلاب از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام‌الله دهه فجر در استان مرکزی است که بستر مناسبی برای پای کار آوردن ظرفیت عظیم مساجد است.

کریمی ادامه داد: مهم‌ترین محورهای این جشنواره شامل نقش حضرت امام(ره) و امام خامنه‌ای(مد ظله العالی)، نقش مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعت و نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت می‌شود.

وی عنوان کرد: تمامی علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند در بخش‌های پنجگانه جشنواره شامل تألیف وترجمه کتاب(خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران روحانی، کتاب‌های مرجع واسنادی)، چند رسانه‌ای(کلیپ، موشن گرافیک، اینوفر گرافیک و پادکست)، تحقیق وپژوهش(مقالات علمی و پژوهشی چاپ شده در فصلنامه‌های علمی-پژوهشی)، فیلم وعکس(فیلم داستانی، مستند و عکس) و فیلمنامه(بلند و کوتاه) شرکت کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: مهلت ارسال آثار  تا 20 بهمن‌ماه 99 بوده که اطلاعات بیشتر در سایت WWW.DEFAFESTIVAL.COM قابل مشاهده است.

انتهای پیام/712/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ترویج فرهنگ دفاع مقدس انقلاب اسلامی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد

 

 

 


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود