Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ دلار که اوایل هفته پیش به نیمه کانال ۲۰هزار تومان هم سقوط کرده بود برخلاف انتظار روند صعودی در پیش گرفت و در آخرین روز هفته از مرز ۲۳هزار تومان عبور کرد، اما در معاملات صبح امروز با شروع  کار بازار دلار با بیش از ۱۰۰۰تومان کاهش کانال ۲۲هزار تومان را پس گرفت.

به این ترتیب اولین قیمت دلار در بازار آزاد امروز به ۲۲۶۰۰ و یورو ۲۷۲۰۰تومان رسید، صرافی‌ملی هم نرخ دلار را حدود ۱۰۰تومان کاهش داد و قیمت آن را ۲۲۵۸۰ و یورو را ۲۷۵۰۰تومان اعلام کرد؛ در صرافی‌ها نیز دلار با قیمت ۲۲۳۰۰ و یورو ۲۷هزار تومان به فروش می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه انتظار می‌رفت که تا پایان معاملات امروز نرخ دلار و یورو با کاهش بیشتری همراه شود اما بازار آزاد خلاف جهت پیش رفت؛ بر اساس آخرین نرخ‌های اعلام شده قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۳۱۰۰ و یورو ۲۷۸۰۰تومان افزایش یافت اما صرافی‌ملی نرخ را پایین‌تر اعلام کرد به طوریکه قیمت دلار در این صرافی به ۲۲۴۳۰ و یورو ۲۷۳۵۰تومان رسید؛ در بازار حواله هم قیمت درهم طی چند روز گذشته از ۶۵۰۰ به ۶۰۰۰تومان کاهش یافت و امروز در سطح ۶۳۰۰تومان قرار گرفت.

افزایش خریداران دلار را گران کرد

به گفته فعالان بازار این روزها بسیاری از معامله‌گرانی که دلار را در قیمت‌های بالا فروخته‌ بودند، حالا با ریزش نرخ در نقش خریدار درآمده‌اند و همین اشباع خرید باعث شده قیمت دلار افزایش یابد اما جو بازار ارز متاثر از انتخابات آمریکا و بالا رفتن احتمال کاهش تحریم‌ها همچنان ریزشی است.

از طرفی آزادسازی منابع بلوکه شده ایران از برخی کشور‌ها قوت گرفته و در صحبت‌های مسئولان اخبار مثبتی درمورد این موضوع شنیده می‌شود، همانطور که همتی هفته گذشته اعلام کرده که برخی از منابع بلوکه شده ایران آزاد شده و اکنون در حال استفاده آن هستیم؛ البته رییس بانک مرکزی درباره میزان منابع آزاد شده و کشور آزادکننده و زمان آن صحبتی نکرده اما همین اظهارات موجی از امیدواری نسبت به آینده این منابع را به وجود آورده است.

بر همین اساس طبق موارد گفته شده پیش‌بینی‌ می‌شود که بازار ارز به زودی وارد مرحله سوم کاهشی خواهد شد زیرا نوسانات چند روز گذشته موقتی بوده و ریشه سیاسی و اقتصادی نداشته است بنابراین نرخ طی روزهای آینده به صورت پلکانی پایین خواهد آمد؛ پیش‌بینی‌ها برای فردا پنجم بهمن ماه نیز حاکی از آن است که دلار کماکان کانال ۲۳هزار تومان را حفظ خواهد کرد، اما افزایش چندانی هم نخواهد داشت.

پربیننده ترین حباب سکه ترکید قیمت دلار ۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ هفته خوب طلا/ بازارها در انتظار اجرایی شدن بسته دوم کمک مالی پیش بینی قیمت طلا در هفته اول بهمن/ بازار به تعادل رسید دلار پایین آمد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز دلار قیمت دلار پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

به گزارش صدای ایران از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد. روند قیمت در بازار طلا با کاهش قابل توجه قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به همراه داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی را در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه داشته باشد، باید شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.


قیمت نقره همپای طلا ارزان شد
گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی داشته است.


سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.


گفتنی است قیمت نیم سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد
قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزارتومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟