Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل پورعرب که مهمان شب گذشته برنامه سینمایی «هفت» بود، در بخشی از این برنامه مدعی شد: من از دهه ۷۰ وارد سینما شدم، ولی یک عکس از من در موزه سینما نیست.

او که با فیلم «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ به صورت حرفه‌ای وارد سینما شد و به شهرت رسید، در این باره گفت: وقتی کسی در ۲۵ سالگی ستاره می‌شود، باید معلم داشته باشد تا به بیراهه نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



افخمی پیش‌تر درباره چگونگی انتخاب پورعرب گفته بود: در آن زمان در سینمای ایران، نه مرد ۲۵-۲۶ ساله داشتیم و نه دختر ۱۸-۱۹ ساله. به همین دلیل سراغ بازیگرانی رفتیم که باید برایشان کلاس بازیگری می‌گذاشتیم و از ابتدا برای این فیلمنامه آماده‌شان می‌کردیم. حدود ۹ ماه تمرین برای پورعرب گذاشتیم، در ۴ ماه آخر هم نیکی کریمی انتخاب و تمرین‌های مشترکش با پورعرب شروع شد. دیالوگ‌ها رو تمرین می‌کردیم و کرنومتر می‌گرفتیم و سرعت را بیشتر می‌کردیم تا زمان فیلمبرداری، آماده باشند.





اما در واکنش به بخشی از سخنان پورعرب، امروز روابط عمومی موزه سینما تصاویری از حضور این بازیگر در ۱۴ دی ماه ارسال کرد و توضیح داد: تاریخ شفاهی «ابوالفضل پورعرب» که شامل دوران کودکی، نوجوانی، نحوه آشنایی و ورود به سینما و خاطرات نقش‌آفرینی‌ها در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی است، در گفتگو با هوشنگ گلمکانی ضبط شده است.

همچنین ماکت «ابوالفضل پورعرب» در بخش نام آوران موزه سینمای ایران در معرض دید برای عموم علاقمندان قرار گرفته است.

پورعرب برای بازی در فیلم «مردی شبیه باران» در پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است. این بازیگر سینما امسال با فیلم «غیبت موجه» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ابوالفضل پورعرب موزه سینما بهروز افخمی سینما جشنواره فیلم فجر پارسی خبر موزه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه کانون «نگاره و سینما» دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور کُردی معاون فرهنگی دانشجویی، عباس ساکی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی و مسئولان، استادان و اعضای انجمن سینمای جوان بروجرد برگزار شد.

کُردی در این جلسه درباره جایگاه هنر عکاسی و فیلم‌سازی در جامعه امروزی مطالبی بیان کرد.

ساکی با تأکید بر حمایت هنرمندان و فیلمساز جوان بروجردی پیشنهاداتی مطرح کرد.

هومن هوشمند دبیر کانون نگاره و سینما به تشریح و معرفی حیطه فعالیتی کانون پرداخت، همچنین فیلم کوتاه داغی به کارگردانی فاطمه محمدی برنده جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی اکران شد و کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی فیلم کوتاه توسط فاطمه محمدی از استادان سینمای جوان و کارگردان فیلم برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • محمود فکری به استقلال بازگشت! + عکس  
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟