Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‎الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمدجواد حق‎شناس در نشست اقدامات شهرداری تهران در آرامستان دولاب که با حضور آرا شاهوردیان نماینده ارامنه تهران، اعضای خلیفه‎گری ارامنه و معاون خدمات شهری شهردار تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه بزرگترین بخش آرامستان دولاب متعلق به ارمنیان و سپس آشوریان و مسیحیان کاتولیک تهران است، اظهار داشت: همچنین این آرامستان ارتباطی هم با روسیه و لهستان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم دیپلمات‎های روس و هم مهاجران جنگ‌زده لهستانی که در تهران درگذشته‎اند، آنجا دفن شده‎اند.

او ادامه داد: بر همین اساس در محله دولاب با پنج آرامستان از پنج قوم مستقل اما با یک حوزه مشترک مواجه هستیم که تمام این قبور مربوط به مسیحیان است. آرامستان دولاب در دوره قاجار پا گرفته است و در اواخر دهه پنجاه تصمیم گرفته شد که آرامستان‌ها به خارج از شهر منتقل شوند. با شکل‌گیری سازمان بهشت زهرا، دیگر آرامستان‌های اقلیت‎های دینی هم از سطح شهر خارج شدند. این روند منجر به یک رکود آرامستان‎ها و عدم خدمات و درآمدشان شد.

حق‎شناس اظهار داشت: پس از انقلاب شاهد موج مهاجرت اقلیت‌های دینی بودیم و این سبب کاهش ارتباط ثروتمندان مسیحی با مجموعه خلیفه‌گری شد. طبیعتا این امر از لحاظ هویت شهری اتفاق پسندیده‌ای نبود. از این پنج آرامستان، دو آرامستان تحت پوشش سفارت روسیه و سفارت لهستان قرار دارند، اما سه آرامستان مسیحیان ایرانی دچار چالش هستند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مجموعه آرامستان‌های دولاب واجد ارزش فرهنگی است و پوشش گیاهی مناسبی را هم دارد، ادامه داد: بر همین اساس، رسیدگی به این مجموعه به عنوان یک گنجینه شهری در دستور کار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا قرار دارد و دو سالی می‎شود که شورا پیگیر امور آن است. متاسفانه برخی اطلاعات نادرست که انتشار یافت، منجر به ناخرسندی شورای خلیفه‎گری ارامنه تهران شد.

الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست، ابراز امیدواری کرد که مجموعه رویدادهای فرهنگی اجتماعی با همت و همراهی جامعه ارامنه و جامعه مسیحیان در این مجموعه برگزار شود.

وی برگزاری چنین رویدادهایی را نشانه تقویت وحدت بین ادیان دانست و تصریح کرد: چراکه این منطقه با رویکرد شیعی، به نام دارالمومنین نامیده می‌شود و وجود چنین مجموعه‌ای از ادیان و مذاهب موجب تقویت وحدت است.

رییس شورای استان تهران در ادامه افزود: پیگیری‎هایی از جانب عزیزان مسیحی برای نامگذاری میدانگاهی در کنار آرامستان دولاب صورت گرفته است و این همراهی و همزیستی و در کنار هم بودن نشان‎گر همبستگی سیاسی و اجتماعی است.

فخاری همچنین با اشاره به همکاری و همراهی ارامنه اصفهان در میدانگاه جلفا، گفت: این موضوع نشانگر همزیستی است و معتقدم که می‎توان با حمایت و همراهی جامعه ارامنه این همزیستی را در منطقه ۱۴ هم ایجاد کرد.

الهام فخاری ادامه داد: ارامنه دارای نهادهای فرهنگی غنی هستند و خود جامعه ارامنه می‌تواند این مشارکت و همزیستی را بدون هیچ مشکلی برپا کند.

کامبیز مصطفی‌پور، شهردار منطقه ۱۴ تهران نیز از مسدود شدن خیابان ۳۵ متری کرمان در جوار آرامستان دولاب و تبدیل آن به یک پیاده راه خبر داد.

کد خبر 580801 برچسب‌ها شورای شهر مسیحیت تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر مسیحیت تهران آرامستان دولاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت سدهای مشترک با استان‌های همجوار، به اردبیل واگذار شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل آیت‌الله عاملی در خطبه های امروز نماز جمعه در مصلی اردبیل با اشاره به مشکلات کمبود آب به ویژه در شمال استان گفت: مدیریت سد خداآفرین در اختیار استان آذربایجان‌شرقی و کانال‌های آبیاری اراضی در استان اردبیل است، این یعنی مدیریت معیشت ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان ما در اختیار استانی دیگر است؛ آبی که در سد ذخیره می‌شود، برای آزادسازی‌اش استانی دیگر باید تصمیم بگیرد؛ در حالی که استان بهره‌برداری کننده از شبکه، اردبیل است.

امام‌جمعه اردبیل تصریح کرد: ۱۰۰ درصد اراضی سد مخزنی ارس و ۸۴ درصد اراضی پایاب سد مخزنی خداآفرین در استان اردبیل است؛ کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که عملیات بهره‌برداری و نگهداری سد ارس، سد خداآفرین و سد انحرافی قیز قلعه‌سی در اختیار استانی دیگر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش به شهادت ۳۵ هزار نفر از مردم غزه که بسیاری از آنها زنان و کودکان هستند، اشاره کرد و افزود: دانشجویانی که در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اعتراض می‌کنند، ایران را شناخته اند و تحسین می کنند.

آیت‌الله عاملی گفت: سفیر اسراییل در جمهوری آذربایجان مقامات ایران را حامی تروریسم معرفی کرده در حالی که تمامی ترورهای دانشمندان هسته‌ای ما توسط اسرائیل صورت گرفته ، اگر ترورهای اسرائیل را در این ۷۵ سال جمع کنند ده‌ها و صدها کتاب باید تدوین شود، نسل‌کشی فعلی در غزه هم روشن می‌کند که تروریست کیست.

وی بیان کرد: عجیب است که این رژیم خون‌ریز با اینکه از ریختن خون سیر نمی‌شود و مدام تکرار می‌کند که به رفح حمله خواهد کرد یا مدام تکرار می‌کند که هرگونه مذاکره منجر به آتش‌بس را نمی‌پذیرد، و با اینکه وارد خانه مسلمان‌ها شده و تنها در ۲۰۰ روز ۳۵ هزار نفر را کشته است، می‌گوید ما برای صلح با ایران حاضریم.

 

 

دیگر خبرها

  • مدیریت سدهای مشترک با استان‌های همجوار، به اردبیل واگذار شود
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • (عکس) قبرستان ممنوعه تهران، کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟
  • «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟ (+عکس‌)
  • (تصاویر) «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با کیست؟
  • (تصاویر) «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟
  • تهران قدیم | «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟ / عکس‌
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید