Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع با اشاره به انجام روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم با تأمین قیر رایگان و اجرای طرح‌های هادی، شاهد توسعه بالغ بر دو هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی گیلان باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» عصر امروز (شنبه، ۴ بهمن) در حاشیه نشست با مجمع نمایندگان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه بررسی مسائل حوزه‌های مختلف استان از مصوبات نشست با مجمع نمایندگان گیلان بود، اظهار کرد: در این نشست مسائل مرتبط با طرح‌های هادی روستایی، کاربری ها و ضرورت بازنگری و چالش‌های آن بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان افزود: در این جلسه مدیرکل بنیاد مسکن استان درخصوص اقدامات مثبت صورت گرفته پیرامون اجرای طرح‌های هادی، برنامه‌های پیش‌رو و صدور اسناد مالکیت روستانشینان گزارشی ارائه کرد.

 

وی تصریح کرد: تسهیل در ارائه خدمت به روستانشینان از قبیل صدور پروانه های ساختمانی در کوتاه‌ترین زمان و تسریع در بازنگری طرح‌های هادی و تغییر کاربری پس از دریافت نظر دستگاه‌های مرتبط، ضروری است.

 

وی با اشاره به انجام روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدواریم که با توجهی که نمایندگان به عمران و آبادانی روستاها، تأمین قیر رایگان و اجرای طرح‌های هادی دارند، شاهد توسعه، بالغ بر دو هزار روستای بالای 20 خانوار دارای طرح هادی گیلان باشیم.

 

*ماندگاری روستانشینان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر امری ضروری است

در ادامه این نشست، «رسول فرخی» با بیان اینکه گیلان در حوزه‌های ساخت و ساز روستایی با دیگر استان‌ها متفاوت است، گفت: در این جلسه برای دستیابی به راهکارهای قانونی در جهت رفع مشکلات روستانشینان و احداث واحد مسکونی متناسب با جمعیت خانوار در آن منطقه بحث و تبادل نظر شد.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، عمده مشکلات روستانشینان در حوزه ساخت و ساز را در بخش منابع طبیعی و اراضی ملی دانست و اظهار داشت: امیدواریم با محوریت استاندار و همکاری بنیاد مسکن و نمایندگان خانه ملت، بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

 

وی تلاش برای ماندگاری روستانشینان، جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر و حفظ کاربری اراضی را امری ضروری و از اهداف اصلی در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: با این اقدام اقتصاد روستا رونق می‌گیرد که باید با تلاش مضاعف تسریع گردد.

 

گفتنی است، در این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، مدیران کل بنیاد مسکن، منابع طبیعی و آبخیزداری و امور اراضی استان و نیز رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان حضور داشته و گزارش هایی ارائه داشتند، هریک از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم دیدگاه های خود درباره دستور کار جلسه را بیان کردند.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح هادی گیلان مجمع نمایندگان گیلان استاندار گیلان طرح های هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، سلسله نشست‌های آموزشی نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم همچون دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی قوه مقننه و با ارائه مباحث آموزشی برگزار شد.

این دوره آموزشی تقنینی و نظارتی پس از ۲ روز و برگزاری ۲۱ کلاس فشرده با موضوعات مختلف از جمله آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانونگذاری و آئین‌نامه داخلی، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با فرآیندهای تقنینی، آشنایی با ساختارها و ابزارهای نظارتی مجلس، آئین‌نامه دیپلماسی پارلمانی، مباحث اقتصاد کلان، مباحث اقتصاد انرژی، آشنایی با سازوکارهای پشتیبانی تخصصی پژوهشی برای نمایندگان توسط مرکز پژوهش‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و عصر امروز به پایان رسید.

کد خبر 6095363 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • تأمین آب 7500 هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • تجلیل از مادران جوان زیر ۴۰ سال و دارای چندفرزند در هفته جمعیت
  • حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند