Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@22:46:33 GMT

هشدار ترکیه به سران اروپا

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۶۹۲۲

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز شنبه در گفت‌و‌گو با نشریه پالتیکو گفت: «این گفت‌وگو باید براساس اعتماد باشد، بنابراین هیچکس نمی‌تواند اقدامات محدود کننده علیه ترکیه را توجیه کند.»
وی افزود: «ما شروع به دادن پیام‌های مثبت کردیم زیرا بیانیه مشترک اجلاس دسامبر را به عنوان دستی به سوی ترکیه لحاظ کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»


وزیر خارجه ترکیه گفت که زبان سران اتحادیه اروپا در ماه اکتبر تهدیدآمیز و در دسامبر بهتر بود، اما هنوز حاوی قسمت‌هایی است که آنکارا با آنها مخالف است. مولود چاووش اوغلو در دیدار اخیر خود با دبیرکل ناتو  از خرید سامانه موشکی «اس-400» روسیه که باعث نگرانی متحدان ناتو بود، دفاع کرد.
چاووش اغلو در ادامه به پالتیکو گفت: «من به او گفتم که پیشنهاد ما به دولت قبلی برای ایجاد یک گروه کاری مشترک از کارشناسان که ادعاهای ایالات متحده را با دقت بررسی می‌کند و ناتو باید در این امر دخیل باشد، پابرجاست.»


این در حالی است که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه در برخی حوزه‌های خاص در ترکیه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، از وضعیت کنونی در ترکیه ابراز نگرانی کرد. بورل توضیح بیشتری درباره این «اتفاقات خاص در حوزه‌های خاص» ارائه نکرد.
در ماه‌های گذشته اقدام‌های اکتشافی ترکیه در شرق دریای مدیترانه به تشدید تنش‌ها میان این کشور و کشورهای اروپایی منجر شده است. یونان و قبرس به همراه برخی کشورهای اروپایی می‌گویند که اقدام‌های ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقدام‌ها هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که تنها در حال تامین حقوق خود است.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مولود چاووش اوغلو هشدار اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید

سرهنگ فدائیان ۱۶ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و قرار دادن نرم‌افزار‌ها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز کرده و به طور مستمر آن را به روز رسانی نمایند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، cvv ۲ و تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه دخیره نکنند.

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: برای نصب اپلیکیشن‌های بانکی حتما از سکو‌های عرضه نرم افزار موبایلی داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک‌ها اقدام و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که اکثرا لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای شما ارسال می‌شود، اکیدا خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید