Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد -عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس قطعا در راستای پشتیبانی از بانک مرکزی ورود پیدا خواهد کرد تا مطالبات بانکی از ابر بدهکاران وصول شود و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در سیستم بانکی کشور نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، ناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا، درباره شناسایی ۱۱ گروه ابربدهکار بانکی توسط بانک مرکزی، اظهارکرد: یکی از وظایف ذاتی مجلس شورای اسلامی نظارت بر اجرای درست قوانین است از این رو این نظارت بسط بر عملکرد افراد یا نهادها هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بحث بدهکاران بانکی کوتاهی‌هایی انجام شده بود و حتی این افراد به اندازه یک چهارم وام خود وثیقه بانکی نگذاشته‌اند و حتی کار به جایی رسیده است که به بانک‌ها گستاخی می‌کنند و بدهی‌های خود را پرداخت نمی‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: این اقدام بانک مرکزی قابل ستایش است اما باید مانع از این حرکات در سیستم بانکی کشور شد، یعنی دیگر کسی نتواند به راحتی وامی میلیاردی بدون وثیقه بگیرد یا وثیقه کم ارزشی بگذارد.

موسوی لارگانی با اشاره به حضور نمایندگانی از مجلس در شورای پول و اعتبار و همچنین شورای فقهی بانک مرکزی، بیان کرد: مجلس دست به دست بانک مرکزی خواهد داد تا بیت‌المال از ابر بدهکاران بانکی بازپس گرفته شود.

وی افزود: اگر نیازی هم به قانون داشته باشند مجلس این پتانسیل را دارد تا به بانک مرکزی کمک کند و دریچه‌های فساد در سیستم بانکی کشور را ببندد، متاسفانه برخی از بدهکاران بانکی پول‌های بیت المال را در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا حتی برخی از این پول‌ها در مسیر غیرشرعی و غیرقانونی استفاده شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتی برخی افراد به ازای راه‌اندازی بنگاه‌های تولیدی وام‌هایی دریافت کرده‌اند که این پول‌ها به جای تولید صرف دلالی‌هایی مانند خرید و فروش مصالح شده است.

موسوی لارگانی در پایان گفت: قطعا مجلس شورای اسلامی در راستای پشتیبانی از بانک مرکزی ورود پیدا خواهد کرد تا مطالبات بانکی از ابر بدهکاران وصول شود و همچنین دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در سیستم بانکی کشور نباشیم.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: سیستم بانکی کشور مجلس شورای اسلامی ابر بدهکاران بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی،‌ سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش های خرید با ابزارهای پذیرش و پوزها و IPG ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی،‌ نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

کد خبر 846725 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت