Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@03:21:24 GMT

47 هزار شغل در استان ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۷۰۲۶

47 هزار شغل در استان ایجاد شد

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه از تحقق 100 درصدی سند اشتغال استان با همت و کار مضاعف در راستای منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) طی امسال با ایجاد 47 هزار شغل خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، حسن عزیزی در نشست شورای برنامه ریزی استانضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سند اشتغال استان در سال 1399 ، اظهارکرد: طبق هدف گذاریکه انجام داده بودیم، تا پایان امسال باید 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد نرخ بیکاری استان کاهش یابد و به13.2 درصد برسد.
وی تصریح کرد: برای تحقق این هدف، بایدجمعا 17 هزار شغل خالص و 47 هزار و 300 شغل ناخالص را در استان ایجاد کنیم که خوشبختانهطبق آمار سامانه رصد 100 درصد تعهد اشتغال استان محقق شده و تاکنون 47 هزار و 306 شغلدر استان ایجاد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاهافزود: در بین شهرستان های استان جوانرود با 141 درصد و در بین دستگاه های اجراییهم دانشگاه علوم پزشکی با 246 درصد در تحقق سند اشتغال پیشتاز بوده اند.
وی گفت: جهت اجرایی شدن سند اشتغال دراستان طی سالهای 1398 و 1399 حدود 2950 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که از اینرقم 1750 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.
حسن عزیزی در ادامه گزارشی هم از آخرینوضعیت نرخ بیکاری استان ارائه داد و با اشاره به خروج کرمانشاه از رتبه های اول بیکاریکشور، اظهار نمود : پاییز امسال، در جایگاه هفتم استان های بیکار قرار گرفت که طی10 سال گذشته دستاوردی بی سابقه بوده است.
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ایننشست پایین آمدن نرخ بیکاری در استان را یک اتفاق بسیار خوب توصیف کرد و گفت: نرخ بیکاریاستان در فصل پاییز 99 به کمترین میزان در 10 سال اخیر یعنی 12.4 درصد رسیده که یک موفقیت بزرگ محسوب می شودو از همه کسانی که برای تحقق این امر زحمت کشیدند؛ تشکر می‌کنم.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: برخی استانها که گرفتار سیل و کرونا شدند، همزمان نرخ بیکاری آن‌ها هم افزایش یافت ولی نرخ بیکاریدر کرمانشاه نه تنها افزایشی نداشت، بلکه کاهش هم داشت .
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نرخ بیکاری سند اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عوامل موثر در شاخص بهره وری نیروی کار آموزش و تخصص گرایی است که هم در استخدام نیروها و هم به کارگیری نیروهای جدید سعی شده تا شرایط بهتری را در استان شاهد باشیم.

وی به نرخ شهرنشینی نیز در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: نرخ شهرنشینی در اردبیل ۶۸ درصد است و در نقطه مقابل نرخ روستانشینی نیز به کمتر از ۳۲ درصد رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ضرورت توجه به عمران و آبادانی روستاها و آبادی ها را برای کاهش جابجایی و مهاجرت روستانشینان به شهرها یادآور شد و بیان کرد: در توزیع اعتبارات سعی شده تا مناق محروم و کمتر توسعه یافته در اولویت اصلی باشند.

شایقی گفت: در توزیع اعتبارات استانی فراتر از شاخص جمعیت شاخص محرومیت، جمعیت بیکار، فاصله از مرکز استان و روستاهای بالای ۲۰۰ نفر ساکن در کانون توجه قرار گرفته تا براساس این شاخصه ها ضریب توزیع اعتبارات را شاهد باشیم

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۴۵ میلیارد تومان اعتبار استان براساس ۱۴ شاخص توزیع شد تا بخشی از محرومیت ها در مناطق روستایی و محروم استان رفع شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل در رشد اقتصادی نیز وضعیتی به مراتب بهتر از میانگین کشوری دارد به طوری که رشد اقتصادی کشور ۳.۳ درصد و استان اردبیل ۳.۷ درصد اعلام شده است.

شایقی افزود: نرخ بیکاری در این استان ۱۲.۹ درصد تعیین شده و در فصول مختلف سال نیز این نرخ متغیر است.

وی گفت: در برخی از فصول سال نرخ بیکاری استان تک رقمی شده و قطعا امسال با راه اندازی واحدهای تولیدی جدید و اشتغال ایجاد شده در سال جهش تولید با مشارکت مردم امیدواریم این نرخ تعدیل شود.

کد خبر 6095544

دیگر خبرها

  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی