Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@21:58:12 GMT

ممنوعیت واردات لوازم آرایش برداشته شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۷۴۴۶

بعد از رایزنی های صورت گرفته در رابطه با رفع موانع ترخیص و واردات لوازم آرایشی و بهداشتی، مقرر شده که این کالاها از گروه ممنوعه (۲۷) خارج و به گروه دیگری منتقل شود، این امتیاز در حالی اعمال شده که در این گروه ، کالاهای دیگری هم قرار دارند که از مدت ها قبل در گمرک دپو بوده و صاحبان آنها حتی به صورت مشروط و براساس توافق دستگاه های مربوطه نیز با موانعی برای ترخیص مواجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی سال های اخیر با توجه به تغییراتی که در واردات کالا و اولویت بندی آنها به ویژه به دلیل مسایل ارزی ایجاد شد، در کنار ممنوعیت واردات برخی اقلام و گروه های کالایی حتی ترخیص آن دسته که قبل از ممنوعیت هم وارد شده بودند متوقف شد.
توافق شد ولی ترخیص به مانع خورد
گروه کالایی (۲۷) از جمله آنها بود که اولویت ارزی آن غیرفعال و ممنوعه اعلام شد، اما در مهرماه سال جاری با مذاکرات صورت گرفته تصمیماتی درباره تعیین وضعیت ترخیص کالاهای این گروه اخذ شد؛ به طوری که ارونقی-معاون فنی گمرک ایران- ایران اعلام کرد که متعاقب مکاتبات انجام شده با مراجع ذیربط از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) و بانک مرکزی، در نهایت با ترخیص کالاهای موجود در گمرکات که از اولویت تخصیص ارز بانک مرکزی خارج شده اند مشروط به شرایطی موافقت شده است.
ترخیص کالاهای مشمول گروه (۲۷) دارای اولویت ارزی غیرفعال که مشمول حقوق مکتسبه ماده (۱۱) آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات می شد، مشروط به بررسی و تائید اصالت بارنامه و قبض انبار توسط گمرک و منوط به تائید منشأ ارز بانک مرکزی اعلام شد.
با این حال در چند ماه اخیر ترخیص کالاهای گروه (۲۷) که حتی مورد توافق قرار گرفته بودند با موانعی مواجه شد و آنچه که برخی صاحبان کالاهای مختلف در این رابطه اعلام کردند نشان از وجود گره هایی در بانک مرکزی به دلیل مسایل ارزی و تائید منشا ارز و همچنین موانعی در وزارت صمت برای ترخیص کالا داشت.
رایزنی ها جواب داد؛ لوازم آرایش از گروه(۲۷) به(۲۶) رفت

برچسب ها: بانک مرکزی ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، ترخیص کالا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000M24

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی لوازم آرایشی و بهداشتی ترخیص کالا ترخیص کالاهای بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید میراحمدی افزود: ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی ارز مسافرتی برای زائران اربعین به صورت دینار مانند سال گذشته پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: نماینده بانک مرکزی نیز برای تأمین ارز موافقت خود را اعلام کرد و قطعاً میزان ارز زائرین اربعین حداقل برابر با میزان سال گذشته خواهد بود و اگر لازم باشد افزایش پیدا می‌کند.

احمدی گفت: موافقت اولیه برای تأمین ارز موکب‌ها با بانک مرکزی صورت گرفته و در آینده جزئیات آن مشخص می‌شود.

کد خبر 6098195

دیگر خبرها

  • چرا داده‌های نرخ تورم بانک مرکزی شفاف نیست؟
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • سرگیجه با آمار تورم