Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@04:27:26 GMT

تولیدات نظامی ترکیه از نمای نزدیک تر

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۷۷۷۱

تولیدات نظامی ترکیه از نمای نزدیک تر

این سخنان اردوغان در مراسم به آب انداختن ناوچه جنگی «استانبول» و فرآیند جوشکاری و مونتاژ سومین کشتی جنگی ساخت ترکیه برای پاکستان بیان شد. در این مراسم همچنین از تانک «آلتای» رونمایی شد.

تصویری از ناوچه «استانبول» و تانک «آلتای»

اردوغان در این مراسم که در «اسکله استانبول»؛ مرکز ویژه کشتی سازی استانبول برگزار شد اشاره کرد که کشورش در زمره ۱۰ سازنده کشتی های جنگی در جهان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که رئیس جمهور این کشور گفت: برای ملت هایی که توان و استقلال کافی در صنایع دفاعی خود ندارند نمی توان انتظار نگاهی مطمئن به آینده داشت؛ اینکه در عرصه های نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک قوی باشیم یک گزینه نیست بلکه ضرورت است؛ شهروندان و دولت ترکیه در این چارچوب مسئولیت بزرگی دارند.

اردوغان تاکید کرد: ترکیه ناچار است بالاترین میزان قدرت بازدارندگی را در راه تضمین امنیت ملی و دفاع از حقوق دوستان خود داشته باشند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: تعداد طرح های صنایع دفاعی در ترکیه از ۶۲ در سال ۲۰۰۲ به ۷۰۰ مورد در حال حاضر رسیده است.

رجب طیب اردوغان گفت ترکیه دیگر کشوری شده که نه تنها نیازهای خود را می تواند برآورده کند بلکه نیازهای همپیمانان را در شناورهای دریایی یا نفربرهای خشکی نیز پاسخگوست. او به ساخت ۶ زیردریایی نیز اشاره کرد که قرار است ماموریت های آن در ۲۰۲۲ آغاز می شود و به عبارت دیگر هر سال یک زیردریایی پیشرفته ساخته خواهد شد.

او گفت: برای اولین بار نسخه دریایی سامانه دفاع هوایی پرواز ارتفاع پایین (غوک دنیز) به همراهی ناوچه استانبول به توان نظامی نیروهای مسلح ترکیه افزوده می شود.  

ناوچه استانبول (اف ۵۱۵) پنجمین ناوچه جنگی است که در قالب طرح «کَشتی ملی» ترکیه به بهره برداری رسید.

وزن این ناوچه، حدود سه هزار تن به طول ۱۱۳ متر، عرض ۱۴.۴ متر و مجهز به توان جنگی متنوع و جدید است.

در همین ارتباط، شرکت «هت سن» ترکیه متخصص در ساخت اسکله های ویژه کشتی سازی، اخیرا اقدام به ساخت و آزمایش اسکله های شناور نظامی کرده است.

آزمایش اسکه شناور نظامی شرکت «هت سن» ترکیه

همچنین بر اساس گزارش رسانه های ترکیه، شرکت تجهیزات هوایی «لابیس» ترکیه آغاز به ساخت انبوه هواپیماهای بدون سرنشین هدایت پذیر از راه دور (پهپاد) در کارخانه وابسته در آنکارا کرده است.

«حمزه تکین» یکی از کارشناسان و نویسندگان مطبوعات ترکیه در توییتر نوشت: در واکنش به دولت کانادا که ترکیه را از دسترسی به دوربین های ویژه پهپاد منع کرده بود (به علت حمایت ترکیه از آذربایجان در جنگ با ارمنستان)، رجب طیب اردوغان اکنون می گوید: ما اساسا نیازی به دوربین های شما نداریم و حالا آن را با توان داخلی خود می سازیم.

«تمیل کوتیل» مدیر کل شرکت «تی اِی آی» (TAI) ترکیه از تولید ۵ پهپاد تراز «Aksungur» برای تحویل به ارتش ترکیه خبر داده است.

پهپاد شرکت تای ترکیه با نام Aksungur

همچنین قرار است صنایع دفاعی ترکیه پهپاد جدیدی با نام «آکینجی» را در سال جاری تحویل ارتش این کشور دهد؛ پرنده ای که گفته می شود تهاجمی و با قابلیت پرتاب راکت است.

پهپاد جدید تهاجمی ترکیه با نام «آکینجی»

برخی منابع ترکیه ای می گویند؛ شرکت های نظامی ترکیه، حتی با کشورهایی مانند عربستان سعودی نیز قرارداد همکاری در زمینه فروش پهپاد دارند. به عنوان نمونه، تحت لیسانس شرکت «وستل» ترکیه، تولید پهپادهای موسوم به «کارایل» با نام بومی «حربوب» در عربستان سعودی آغاز شده است. قرار است 6 فروند از این پهپاد در سال 2021 و سپس 40 فروند دیگر در طول 5 سال ساخته شود.

پهپاد «کارایل» ترکیه با نام «حربوب» در عربستان سعودی

گفته می شود ارزش صادرات سلاح ترکیه تنها به دو کشور تونس و جمهوری آذربایجان تا پایان سال 2020 به نیم میلیارد دلار رسیده است. شرکت تی ای آی ترکیه، سال گذشته تعدادی از پهپادهای تراز «آنکا-اس» را به تونس فروخت.

پهپاد «Anka-S » ترکیه برای تحویل به تونس

گرجستان از دیگر کشورهایی است که منابع ترکیه ای می گویند؛ قرار است پهپادهای تاکتیکی و انتحاری به ارزش 20 میلیون دلار در سال جاری میلادی از ترکیه خریداری کند. 

شرکت «آسیلسان» ترکیه، سازنده صنایع الکترونیک و راداری، اخیرا اعلام کرد که شعبه ای را در قطر برای پشتیبانی فعالیت های فزاینده خود در خلیج فارس افتتاح کرده است. 

نمایشگاه شرکت «اسیلسان» ترکیه

در زمینه پهپادی، دو پهپاد «عنقاء» (سیمرغ) و «بیرقدار» مورد توجه و اهتمام ویژه ترکیه است. پهپاد عنقاء تقریبا 11 ساله است و در طول سال ها، تغییراتی را شاهد بوده است.

پهپاد عنقا ترکیه

پهپاد بیرقدار نیز تاکنون در چندین جنگ ترکیه مورد استفاده قرار گرفته است. 

پهپاد بیرقدار ترکیه

**تانک بومی

شرکت «بی ام سی» (BMC) ترکیه ویژه تولید ماشین های تجاری و نظامی روز جمعه گذشته سه تانک بومی جدید را به نیروهای مسلح ترکیه در مراسمی با حضور «خلوصی آکار» وزیر دفاع این کشور تحویل داد.

تانک شرکت بی ام سی 

«لابیس» (شرکت تجهیزات هوایی)، «وستل» (مخصوص ساخت پهپاد)، «تی ای آی» (سازنده پهپاد و موتور و پیشران)، «اسیلسان» (متمرکز بر جنگ افزارهای الکترونیکی و تجهیزات راداری)، «اسپیلسان» (ویژه باتری ها و مولدهای الکتریکی)، «راکتسان» (تولید ذخیره های جنگی و موشک)، «اف ان اس اس» (ساخت ماشین جنگی و زره پوش ها)، «اس تی ام» (سازنده کشتی، ناوچه ها و شناورهای جنگی) ، «آدیک» (سازنده شناور) «انکا» (ویژه ساخت نیروگاه و تاسیسات انرژی) «وستل» (متمرکز بر ساخت پهپاد) «توساس» (متمرکز بر ساخت موتور پهپاد و پرندگان سبک) و «بی ام سی» (سازنده زره پوش و تانک)، مهمترین شرکت های صنعت دفاعی-نظامی ترکیه هستند.

در کنار کشتی های جنگی و پهپادها، سامانه جنگ الکترونیک، تفنگ های سبک، موتورهای محرک ماشین ها و پرنده های جنگی، نفربرهای زرهی و تانک، بیشترین توجه مسئولان و سازندگان در صنایع نظامی ترکیه را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش شورای صادرکنندگان ترک، با وجود شیوع ویروس کرونا (تاثیر منفی آن بر اقتصاد جهان) در سال ۲۰۲۰ ارزش صادرات صنایع دفاعی و هوایی ترکیه به دو میلیارد و ۲۷۹ میلیون دلار رسید.

رسانه های ترکیه ۲۶ کشور را در شمار کشورهای وارد کننده محصولات دفاعی و هوایی ترکیه می دانند؛ روسیه، بحرین، فرانسه، عربستان سعودی، تونس، اوکراین، ایتالیا، ایران، یونان و سومالی از جمله این کشورها هستند.   

برچسب‌ها اوکراین روسیه فرانسه پهپاد پاکستان ایتالیا آذربایجان آنکارا جمهوری آذربایجان استانبول خلوصی آکار ایران موشک تونس رجب طیب اردوغان بحرین قطر یونان سومالی عربستان سعودی وزارت دفاع ترکیه خلیج فارس ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه فرانسه اوکراین روسیه فرانسه پهپاد پاکستان ایتالیا آذربایجان آنکارا جمهوری آذربایجان استانبول خلوصی آکار ایران موشک تونس رجب طیب اردوغان بحرین قطر یونان سومالی عربستان سعودی وزارت دفاع ترکیه خلیج فارس ترکیه اخبار کنکور عربستان سعودی نظامی ترکیه صنایع دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نیروگاه ۵ مگاواتی در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نیروگاه ۵ مگاواتی شرکت ایدم تبریز که قادر است برق مصرفی شرکت ایدم و طرح‌های توسعه آن را تامین کند با سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

 استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نیروگاه با اشاره به ناترازی انرژی در صنعت استان ساخت نیروگاه به دست متخصصان داخلی در شرکت ایدم را یک کار ابتکاری و گره‌گشا خواند که می‌تواند الگویی برای صنایع دیگر استان باشد.

رحمتی ایدم را یکی از مجموعه‌های بزرگ، اثرگذار و منحصربه‌فرد در صنعت حمل و نقل کشور دانست و افزود: با توجه به اوضاع نامناسب ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نیاز مبرم کشور به نوسازی این ناوگان افزایش تولید این شرکت در سال جهش تولید موجب امیدآفرینی و افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.
 
وی همچنین بر ارتقای توان موتور‌های تولیدی و کاهش مصرف سوخت در تولیدات شرکت ایدم تاکید کرد و گفت: برای توسعه بازار‌های صادراتی که نسخه نجات این شرکت است باید کیفیت تولیدات را ارتقا دهیم.
 
مدیرعامل شرکت ایدم تبریز  گفت: هدف‌گذاری این شرکت برای سال ۱۴۰۳ تولید ۱۴ هزار دستگاه انواع موتور و ۶ هزار دستگاه کاتالیست در مجموع به ارزش ۹۶ میلیون یورو است.
 
زینالی افزود: با راه‌اندازی تنها مرکز آزمون آلایندگی موتور‌های دیزلی کشور در ایدم از خروج سالانه حداقل ۵ میلیون یورو از کشور جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح نیروگاه پنج مگاواتی در تبریز
  • افتتاح نیروگاه ۵ مگاواتی در تبریز
  • عملیات دیدنی تولید شکلات‌های نوتلا در کارخانه از نمای نزدیک (فیلم)
  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامی ساخت هند! (عکس)
  • این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران