Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@16:15:41 GMT

درد زیر بغل نشانه کدام بیماری‌هاست؟

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۸۰۱۶

متخصصان می‌گویند درد زیر بغل می‌تواند ناشی از طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها باشد. ناطقان: به نقل از وب اِم دی، درد زیر بغل می‌تواند ناشی از طیف گسترده‌ای از مشکلات باشد. از درد عضلانی که با کمپرس آب یخ و استراحت برطرف می‌شود و یا بیماری‌های جدی مانند عفونت و سرطان سینه ممکن است به درد زیر بغل منجر شود.

با این حال، اصلی‌ترین دلایل درد زیر بغل از دید متخصصان شامل موارد ذیل می‌شود:

۱- کشیدگی عضلات

زیر بغل و اطراف سینه و بازو‌ها شامل رگ‌ها خونی، اعصاب و عضلات مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مانند سایر عضلات بدن ممکن است شما به دلیل زیاده روی در انجام کاری مانند برداشتن اجسام سنگین دچار کشیدگی عضلات شوید. علائم کشیدگی عضلات ارتباط مستقیمی با شدت کشیدگی دارد که رایج‌ترین آن شامل درد و حساسیت به لمس بخصوص پس از انجام کار سنگین، قرمزی یا کبودی، اسپاسم عضلانی، و تورم می‌شود.

۲- تورم غدد لنفاوی

غدد لنفاوی در بسیاری از نقاط بدن مانند گردن، کشاله ران و زیر بغل دیده می‌شود. اگر این غدد متورم و دردناک شود بدین معناست که بدن درحال مبارزه با یک بیماری عفونی است. از رایج‌ترین دلایل تورم غدد لنفاوی می‌توان به ابتلا به سرماخوردگی، گلو درد، سرخک یا بیماری‌های مرتبط با دستگاه تنفسی، عفونت دندان، مونونوکلئوز عفونی، عفونت ناشی از جراحت و پوست، و عفونت‌های ناشی از ایدز اشاره کرد.

۳- سرطان سینه

سرطان سینه ناشی از رشد سریع و بدون کنترل سلول‌های سینه می‌شود که معمولاً به صورت تومور است. رایج‌ترین نشانه ابتلا به سرطان سینه تورم و درد در اطراف زیر بغل است. دلیل اصلی این درد می‌تواند ناشی از گسترش سرطان سینه به غدد لنفاوی زیر بغل و یا درگیر شدن مستقیم غدد لنفاوی باشد. در این حالت فرد احساس وجود یک تورم بزرگ زیر بغل را دارد که در صورت ادامه دار بودن حتماً باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کند.

به طور کلی نباید درد زیر بغل یا تورم در این بخش به صورت طولانی مدت ادامه یابد. ادامه دار بودن این امر یا نشانه ناتوانی بدن در مبارزه با عوامل بیماری زا و عفونی است و یا نشان دهنده وجود یک مشکل جدی‌تر مانند سرطان سینه است. در هر دو صورت مراجعه به یک پزشک متخصص توصیه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: درد ، زیر بغل ، بیماری ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درد زیر بغل بیماری ها غدد لنفاوی سرطان سینه بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت مرغ در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن، هر بسته ۱.۸ کیلوگرمی گوشت سینه مرغ ۲۶۱ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت گوشت مرغ در بازار روز برای تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته ران بی پوست مرغ ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹ هزار تومان است.

قیمت کتف و بال زعفرانی بسته بندی شده در بسته ۸۰۰ گرم ۱۲۸ هزار تومان است. قیمت ران و سینه مرغ ۱.۸ کیلوگرم هم امروز ۲۵۴ هزار تومان اعلام شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع گوشت مرغ در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳