Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:08:51 GMT

موضع تونس در حمایت از مسأله فلسطین ثابت است

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۸۱۵۰

موضع تونس در حمایت از مسأله فلسطین ثابت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «عثمان جرندی» وزیر خارجه تونس به صورت تلفنی با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو کرد. دو طرف در این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات فسطین رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه تونس در جریان تماس تلفنی مذکور تاکید کرد که موضع کشورش در قبال حمایت از ملت و آرمان عادلانه فلسطین ثابت است و تونس همیشه برای کمک به ملت فلسطین آمادگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف های تونسی و فلسطینی همچنین در مورد تلاش‌های اردن و مصر برای برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در مقر اتحادیه عرب به منظور تقویت حمایت‌های کشورهای عربی از مسأله فلسطین گفتگو کردند.

پیشتر نیز «قیس سعید» رئیس جمهور تونس در سخنانی تأکید کرده بود: ما از حقوق ملت فلسطین حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم که ملت فلسطین روزی حقوق مشروع و پایمال شده خود را بازپس خواهد گرفت.

وی گفته بود: تا زمانی که انسان‌های آزاده در نقاط مختلف جهان حضور دارند، قطعاً حق و حقوق مشروع و سلب شده فلسطینیان تضییع نخواهد شد. ما همواره تلاش کرده‌ایم تا حمایت‌هایمان از فلسطین محدود به اتخاذ مواضع شفاهی و یا صدور بیانیه‌های محکومیت نباشد.

کد خبر 5129202 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: تونس فلسطین ریاض المالکی ایالات متحده امریکا عراق جو بایدن دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی بغداد عربستان سعودی فلسطین سوریه ویروس کرونا روسیه ایران مصطفی الکاظمی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت «سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است».

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به اعتراضات گسترده دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم واکنش نشان داد.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.»

او در ادامه نوشت: «در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین، به‌ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود