Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیلی گفت: طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی، با ایجاد بستر مشارکت، نقش آفرینی و انسجام فعالیت کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تلاش می ‌کند در مسیر تقویت مولفه‌ های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد.

«محمدحسین اسماعیلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: بیانیه گام دوم انقلاب منشور انقلاب اسلامی و در واقع چراغ راه آینده کشور است و باید به طور دقیق و جامع در برنامه ریزی ها در همه حوزه ها در کشور به عنوان نقشه راه مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان قزوین ادامه داد: برای این منظور ابتدا باید در مسیر تبیین و معرفی وجوه و ابعاد این بیانیه برای مردم و مسئولان اقدام کرد تا اجرای این بیانیه به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

 

وی عنوان کرد: بدون شک بهترین راه برای معرفی بیانیه گام دوم انقلاب، استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری و رسانه ای است.

 

اسماعیلی اعلام کرد: از آنجا که در بیانیه گام دوم انقلاب ، محور اصلی جوانان هستند بنابراین استفاده از ظرفیت جوانان در تبیین و معرفی این بیانیه بسیار اثربخش است و یکی از مهمترین جایگاه های حضور و فعالیت جوانان، مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که باید از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی در کانون های مساجد تصریح کرد: طرح ملی ایران قوی در نظر دارد بستر جریان سازی این گفتمان را در بین آحاد مردم به ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مهیا کرده و زمینه رقابت سالم بچه‌ های مسجد را در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضای مجازی فراهم کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان قزوین توضیح داد: محورهای چهارگانه طرح که شامل قرآن و سیره اهل بیت (ع)، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی است در قالب هایی مانند فیلم، نمایش، سرود، فناوری، دانش، رسانه، قرآن و کتاب منظور شده است.

 

وی تأکید کرد: در مجموع هدف نهایی این طرح ملی برگزاری رقابت مومنانه در قالب یک مسابقه است تا بچه های مسجد با گام دوم انقلاب اسلامی آشناتر شوند.

 

اسماعیلی تصریح کرد: طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی، با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تلاش می‌کند در مسیر تقویت مولفه‌ های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد.

 

وی اظهار کرد: این طرح مبتنی بر اقتضائات روز، قابلیت ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت ‌های مبتکرانه کانون ‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فناوری های نوین اجرا می ‌شود و گستره و مخاطبان این طرح هم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان قزوین در پایان یادآور شد: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به اینکه مسجد محور و پایگاه اصلی انقلاب اسلامی است، وظیفه و مسئولیت سنگینی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به توصیه های موکد رهبر معظم انقلاب در زمینه ایران قوی و نقش جوانان انقلابی در این خصوص باید از هر فرصتی برای این منظور استفاده کنند که طرح ملی ایران قوی فرصتی ارزنده است که امیدوارم اعضا و فعالان کانون های مساجد از این فرصت استفاده کنند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مسجد بیانیه گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب اسلامی فرهنگی هنری مساجد طرح ملی ایران قوی کانون های فرهنگی کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: اولین و بزرگترین مولفه در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بحث امنیت است.

حجت الاسلام علی موحدی‌راد در شورای قضایی استان اظهار کرد: زمانی که برای آئین معارفه به سیستان‌وبلوچستان رسیدم مردم این استان با چهره‌های بشاش و مصمم و با آغوش گرم به استقبال بنده آمدند، انصافا احساس کردم به وطنم برگشته‌ام، با توجه به اینکه مردم هر استانی می‌خواهند مدیری که منصوب می‌شود از خودشان باشد بنده نیز سعی می‌کنم به صورت مضاعف و بیش از یک هموطن در این استان کار و تلاش کنم چرا که مردم صبور، فهیم، ولایتمدار، قانع و بصیر استان شایسته خدمات بیشتری هستند.

وی بیان کرد: اولین و بزرگترین مولفه در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بحث امنیت است.

حجت الاسلام موحدی راد خاطرنشان کرد: کسی که از ترور و تروریست حمایت می‌کند و حاضر نیست یکسری از اقدامات را محکوم کنند به دروغ و کذب نام بلوچ را می‌آورند. اگر عزت مردم بلوچ و سیستانی را بخواهند قطعا این اقدامات را محکوم و در برابر آن سکوت نمی‌کنند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در دستگاه قضا همراه و همدل با همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی دست به دست هم می‌دهیم و هر کس که قصد تعرض به امنیت این استان را دارد به شدت با آن برخورد می‌کنیم.

وی گفت: برخی از افراد از یکسری موضوعاتی که در استان اتفاق می‌افتد در برخی از مناطق حمایت می‌کنند این نظام، نظام صبور و مقتدری است باید از روزی ترسید که آن روی سکه را به شما نشان دهند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اسرائیل و آمریکا عملیات خود را مخفیانه، آرام و بی سر و صدا انجام می‌دهند که بعد صدای آن به گوش دیگران می‌رسد اما بعد از واقعه کنسولگری ایران، از رهبر معظم انقلاب گرفته تا سایر رده‌های نظامی و انتظامی همه مردم اعلام کردند این اقدام را بی جواب نمی‌گذارند.

وی تصریح کرد: اسرائیل، آمریکا، فرانسه، انگلیس، دولت های غربی و اروپایی با همکاری بعضی از کشورهای عربی دست به دست هم دادند که اجازه ندهند حریم هوایی و زمینی فلسطین که به دست رژیم غاصب افتاده مورد هجمه و حمله قرار گیرد.

حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: در گذشته اگر آمریکا می‌گفت ناو جنگی خود را می‌خواهد به حرکت در بیاورد در بعضی از کشورها دولتی‌هایشان و رئیس جمهورها عوض می‌شدند اما ایران رژیم غاصب صهیونستی را تنبیه کرد و هدف ایران تخریب و یا کشته شدن افراد نبوده بلکه می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم صبر و شکیبایی این نظام حد و حدودی دارد. همچنین می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم این لایه های شما در قبال هوشمندی و اقتدار سربازان پر افتخار این نظام چیزی نیست.

به گزارش ایسنا- به نقل دادگستری استان، موحدی راد تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتداری که دارد، همه دنیا را مات و مبهوت اقتدار خود کرد که می‌تواند در مقابل خود فروخته‌ها کوتاه نیاید اما این صبر از سر تعقل و هوشمندی است که شاید افراد غفلت زده به آغوش نظام برگردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد