Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم هیهات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طرح محله‌محور شهید «قاسم سلیمانی» با هدف تشخیص سریع کرونا، قطع زنجیره شیوع آن و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در استان اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه طرح محله‌محور شهید «حاج قاسم سلیمانی» از آذرماه امسال در استان خراسان‌جنوبی آغاز شد، بیان داشت: در اجرای این طرح تمام محله‌های استان فازبندی شده تا تیم‌های عملیاتی بتوانند مأموریت کمک‌رسانی به مبتلایان ویروس کرونا را به خوبی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرنطینه معکوس یکی از ویژگی‌های این طرح محله‌محور است چراکه در این طرح به افراد پرخطر نیازمندی‌هایشان داده می‌شود

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیشگیری مهم‌تر از درمان است، تصریح کرد: قرنطینه معکوس یکی از ویژگی‌های این طرح محله‌محور است چراکه در این طرح به افراد پرخطر نیازمندی‌هایشان داده می‌شود تا نیازی به خروج از منزل نداشته باشند.

هیهات با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت مساجد، امامان جماعت و بسیج محلات استفاده خواهد شد، عنوان کرد: افراد به‌صورت محله به محله شناسایی شده و به آنان خدمات داده می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در بخشی از این طرح از ظرفیت خیرین بهره برده خواهد شد و برای افرادی که مشکل معیشتی دارند و یا افرادی که به علت تعطیلی کارشان مشکلاتی دارند بسته‌های غذایی و بهداشتی تهیه می‌شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به کنترل افراد پرخطر شامل سالمندان، بیماران خاص و زنان باردار و تأمین خواسته‌های آنان برای جلوگیری از ورودشان به مراکز آسیب‌زا، افزود: در ابتدای کار روی محلات پرخطر کار می‌کنیم و بعد به تمام محلات توسعه می‌دهیم.

در صورت نیاز مکان‌های خاصی برای افراد کرونا مثبتی که مکان ندارد یا نیازمند هستند، درنظر گرفته شده است

 

هیهات از ضدعفونی منازل افراد مبتلا و توجه به اماکن پرجمعیت و پرتردد در مراحل بعدی اجرای اطرح گفت و ادامه داد: در صورت نیاز مکان‌های خاصی برای افراد کرونا مثبتی که مکان ندارد یا نیازمند هستند، درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به همکاری پزشکان بسیجی و خیران در اجرا این طرح، عنوان کرد: بازه زمانی چهار ماهه برای طرح شهید سلیمانی تعیین شده است تا بتوانیم از گسترس این بیماری جلوگیری کنیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پنج تیم حمایت، مراقبت، نظارت، آموزش و عملیات ذیل این طرح تشکیل شده و مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستند، افزود: ۲۶۱ پایگاه فعال سلامت و دو هزار نفر شامل پزشک، پرستار، بهورز و بسیجی در این طرح مشارکت دارند.

تا پایان هفته گذشته ۸۹ هزار و ۵۵۰ خانوار شامل ۲۷۷ هزار و ۴۵۳ نفر در استان در این طرح پایش شدند که ۷۲۳ مبتلای قطعی کرونا شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند

 

هیهات از پایش ۴۰ درصد افراد در معرض خطر کرونا در طرح محله‌محور «حاج قاسم سلیمانی» در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: تا پایان هفته گذشته ۸۹ هزار و ۵۵۰ خانوار شامل ۲۷۷ هزار و ۴۵۳ نفر در استان در این طرح پایش شدند که ۷۲۳ مبتلای قطعی کرونا شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی تبیین کرد: در طرح محله‌محور شهید سلیمانی ۱۱ هزار و ۵۴۱ نفراز افراد پرخطر غربالگری شدند که از این تعداد هفت هزار و ۹۰۵ نفر سالمند و سه هزار و ۶۳۶ نفر دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

تاکنون ۱۲ هزار و ۱۲۴ نفر از خدمات حمایتی بهداشتی درمانی، ۱۶ هزار و ۱۸۶ نفر از خدمات حمایتی معیشتی و ۲۲۳ نفر از اکسیژن‌تراپی بهره‌مند شدند

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از مجموع افراد پایش شده یک هزار و ۹۵۸ نفر به قرنطینه خانگی و ۳۷۸ نفر هم به بیمارستان ارجاع شدند، مطرح کرد: تاکنون در قالب طرح شهید سلیمانی ۱۲ هزار و ۱۲۴ نفر از خدمات حمایتی بهداشتی درمانی، ۱۶ هزار و ۱۸۶ نفر از خدمات حمایتی معیشتی و ۲۲۳ نفر از اکسیژن‌تراپی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی طرح شهید سلیمانی نیازمندان شناسایی مبتلایان کرونا بسیج جامعه پزشکی بسته معیشتی نفر از خدمات حمایتی طرح محله محور افراد پرخطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رژیم صهیونیستی به غرب شهر رفح ۵ شهید برجای گذاشت

در حملات بی امان رژیم صهیونیستی به غرب شهر رفح که شب گذشته انجام شد، در جنوب نوار غزه تاکنون پنج تن از جمله یک کودک شهید شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، در حملات بی امان رژیم صهیونیستی به غرب شهر رفح که شب گذشته انجام شد، در جنوب نوار غزه تاکنون پنج تن از جمله یک کودک شهید شدند.

این شهدا که روانه بیمارستان تخصصی کویت شدند در حمله رژیم صهیونیستی به منزل خانواده «ابوعمره» به شهادت رسیدند. این منزل در مجاورت مسجد ابوبکر در محله برزیل رفح هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

همچنین خبر می‌رسد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی شهرک «بیت حانون» در شمال نوار غزه را نیز بمباران کردند. از سوی دیگر در حمله هوایی اسرائیل به منزل خانواده «بارود» در محله «التنور» شهر رفح نیز چند تن زخمی شدند.

محله «تل السطان» در غرب رفح نیز شب گذشته توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی بمباران شد.

همچنین بر اساس این گزارش‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی اطراف گذرگاه رفح، کرم ابوسالم، محله‌های السلام و الجنینه و محله التنور در شرق رفح در جنوب نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار داد.

این حمله ساعاتی پس از آن انجام شد که رسانه‌های مصری بامداد سه شنبه از تبادل آتش میان رزمندگان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی گذرگاه رفح خبر دادند.

از سوی دیگر مقامات امنیتی مصری به شبکه ماهواره‌ای الاقصی گفته‌اند که مصر به مقامات گذرگاه رفح اعلام کرده که ارتش رژیم اسرائیل قصد اشغال این گذرگاه را ندارد.

بر اساس این گزارش اعلام شده که خودروهای دشمن در حال عملیات امنیتی در اطراف گذرگاه رفح هستند و امروز (سه شنبه) از اطراف این گذرگاه عقب نشینی خواهند کرد.

این در حالی است که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رأی مثبت داده است.

به گزارش ایمنا، براساس گزارش دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، کابینۀ جنگ این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا به ادعای خود «فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ» ادامه دهد.

کد خبر 751307

دیگر خبرها

  • تکمیل طراحی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان ۱۴۰۳
  • اعتراف ۳۰ سارق به ۶۱ فقره سرقت در اصفهان
  • شناسایی ۳۲۰ساختمان در غرب تهران برای پایش تخصصی در بحث ایمنی
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • حمله رژیم صهیونیستی به غرب شهر رفح ۵ شهید برجای گذاشت
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران