Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با اشاره به تصمیم ممنوعیت اعلام قیمت مسکن در سایت‌ها و نرم‌افزارهای حوزه مسکن و اینکه این تصمیم به فعالیت دلالان و واسطه‌ها دامن خواهد زد، گفت: فعالیت سایت‌ها و نرم‌افزارها می‌تواند به ظهور نظام حرفه‌ای خرید و فروش مسکن کمک شایانی کند.

به گزارش تین نیوز، فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سایت‌ها و نرم‌افزارهایی که در حوزه معاملات مسکن فعالیت می‌کنند برای تسهیل امور، افزایش سطح دسترسی به خدمات آسان و کاهش هزینه‌ها طراحی و ایجاد شده‌اند و نرم‌افزارها و سایت‌های تخصصی فعال در حوزه مسکن کمک شایانی به فراز و فرودهای بازار مسکن می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینکه چرا در کشور وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه‌های مشاور املاک، مخالف ارائه قیمت از سوی این سایت‌ها و فعالیت آن‌ها هستند مساله‌ای است که جای تامل دارد.

این کارشناس حوزه مسکن تصریح کرد: سایت‌ها و نرم‌افزارهای فعال در حوزه معاملات مسکن، به حذف نقش دلالان و واسطه‌گری بازار مسکن که سال‌ها نقشی اساسی در بر هم زدن اوضاع بازار داشته‌اند، کمک می‌کند اما ممنوعیت اعلام قیمت مسکن در این سایت‌ها و نرم‌افزارها به فعالیت دلالان و واسطه‌ها دامن خواهد زد.

پورحاجت عنوان کرد: چارچوب تصمیمات اتخاذشده در خصوص ممنوعیت اعلام قیمت مسکن در این سایت‌ها و نرم‌افزارها، چارچوب کارشناسی و حساب‌شده‌ای نیست و در این خصوص باید کار کارشناسی بهتری انجام شود تا شاهد تعادل‌بخشی به قیمت مسکن در بازار مسکن باشیم.

وی افزود: سایت‌ها و نرم‌افزارهای فعال در بخش مسکن یک روزه متولد نشده‌اند و سال‌ها است که فعال هستند. این سایت‌ها هم در زمان رکود و هم در زمان رونق بازار مسکن فعال بوده‌اند و اینکه به یک‌باره تصمیماتی اتخاذ می‌شود تا قیمت مسکن از سایت‌ها حذف شود باید گفت که تصمیمی خلاف جهت بازار مسکن است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور خاطرنشان کرد: به واسطه عدم برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، با کمبود حدود ۵ میلیون مسکن در کشور مواجه هستیم و با توجه به اینکه تقاضا از عرضه مسکن بیشتر است، عده‌ای هراس دارند که با فعالیت این سایت‌ها، تعادل و نظم بازار مسکن بر هم بخورد.

پورحاجت گفت: به دلیل اینکه در کشور، نظام حرفه‌ای خرید و فروش مسکن نداریم، با مشکلات بسیاری در این حوزه معاملات مواجه هستیم و از این رو در بازار مسکن شاهد فعالیت دلالان و واسطه‌ها هستیم. در این زمینه فعالیت سایت‌ها و نرم‌افزارها می‌تواند به ظهور نظام حرفه‌ای خرید و فروش مسکن کمک شایانی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قیمت مسکن دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور سایت ها و نرم افزارها اعلام قیمت مسکن دلالان و واسطه سایت ها بازار مسکن حوزه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سیامک پزشکی فر افزود:  یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید برای ساماندهی فعالیت‌های آنها اقدام شود.   رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم.   وی ادامه داد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.   پزشکی فر گفت: گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه‌های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است