Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@06:00:15 GMT

رزم حسینی به مجلس فراخوانده شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۹۱۰۵

رزم حسینی به مجلس فراخوانده شد

خبرگزاری تسنیم: محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح ساختمانی در چند ماه گذشته، گفت: دلیل اصلی این افزایش قیمت ها، نتیجه عدم نظارت و ناکارآمدی دستگاه‌های نظارتی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل نبود سیاست گذاری درست و خلاء نظارتی شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی هستیم، ادامه داد: یه طور نمونه افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت برخی مصالح ساختمانی به ویژه سیمان از درب کارخانه تا بازار مصرف، علیرغم تولید مازاد در کشور نشان گر این است که وزارت صمت و راه و شهرسازی بازار مصالح ساختمانی را به حال خود رها کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده جهرم در مجلس با تاکید براینکه چندین بار وزیر صمت را به مجلس قراخوانده ایم تا درباره علت گرانی مصالح ساختمانی به نمایندگان توضیح دهد، افزود:رفت و آمد‌های وزیرصمت به مجلس و وعده‌های وی برای کنترل بازار نتیجه‌ای نداشته و دوباره و در هفته آینده وزیرصمت جهت پاسخگویی به کمیسیون‌عمران خواهد آمد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی فروشندگان مصالح ساختمانی این محصولات را با قیمت دلخواه در بازار به فروش می‌رسانند، این افراد هر وقت که بخواهند این محصولات را صادر کرده و گاهی اوقات نیز در بورس عرضه می‌کنند، اظهار داشت: وضعیت بازار مصالح ساختمانی نشان می‌دهد که مکانیزم دقیق و نظام مندی برای تولید و عرضه مصالح ساختمانی در کشور وجود ندارد. این مسئله موجب افزایش قیمت تمام شده مسکن در سال‌های اخیر شده است.

رضایی کوچی گفت: وضعیت کنونی بازار مصالح ساختمانی موجب شد که مجلس یازدهم در طرح جهش تولید و تأمین مسکن به مسئله مذکور ورود کند، از این رو در این طرح بر این مسئله تأکید شده که برای تولید مساکن انبوه، تولیدکنندگان باید محصولات خود را با سود متعارف عرضه کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: رزم حسینی وزارت صمت بازار مجلس مصالح ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاکائو معضل جهانی شد!

به گزارش خبرنگار مهر مدتی است که قیمت جهانی کاکائو روند صعودی به خود گرفته است و این مساله موجب شده است تا پایگاه‌های خبری بین المللی نسبت به این نوسانات واکنش نشان دهند. بلومبرگ اخیراً در گزارشی نوشت افزایش قیمت جهانی کاکائو، مذاق تولید کنندگان و علاقمندان شکلات را تلخ کرده است بررسی‌ها از رشد بیش از ۶ برابری قیمت جهانی کاکائو حکایت دارد؛ موضوعی که می‌تواند صنعت شکلات سازی دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

در اوایل ماه مارس، بازارهای جهانی شاهد رشد بیش از دو برابری قیمت کاکائو در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه شدند و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها بسیاری از سفته بازان را با تردیدهایی روبرو کرد. اکنون بازرگانان نگران هستند که تولیدکنندگان وارد یک عقب نشینی طولانی مدت شده باشند و دیگر سراغ محصولات کاکائو نروند.

جهان برای دهه‌ها از شکلات ارزان لذت می‌برد؛ درختان پیرتر شدند و آفات محصول در کشورهای غرب آفریقا، شایع شد. وضعیت آب و هوایی نامناسب در کشورهای ساحل عاج و غنا که تقریباً نیمی از سهم بازار جهانی کاکائو را دارند نیز کاهش تولید این محصول را تسریع کرد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا قیمت کاکائو، رشد بی سابقه‌ای را تجربه کند و کام تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان تلخ شود.

بر اساس آنچه سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) برآورد کرده، میزان تولید کاکائو در سال ۲۰۲۴ از میزان تقاضای آن عقب می‌افتد و بر این اساس برآورد می‌شود که تولید کاکائو با کسری ۳۷۴ هزار تنی روبرو خواهد شد.

در همین زمینه تریستان فلچر، تحلیگر بازار کالا به بلومبرگ اعلام کرد که زخم‌های این بحران ممکن است برای مدت طولانی در نوسانات بازار کاکائو قابل مشاهده باشد. به گفته او برخی فعالان بازار، سوداگرانه با سرعت بیشتری وارد می‌شوند و به سرعت نیز این بازار را ترک می‌کنند؛ موضوعی که به بی‌نظمی این بازار می‌افزاید و این، بدان معناست که بازارها به احتمال زیاد، تشدید نوسان را تجربه می‌کنند.

کد خبر 6087189 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری