Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@17:10:22 GMT

محدودیت های کرونایی بدون تنش اعمال شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۹۲۹۰

محدودیت های کرونایی بدون تنش اعمال شد

سردار حسین اشتری به همراه سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان از مجموعه راهور بازدید کرد.

به گزارش برنا؛ سردار حسین اشتری، فرمانده کل ناجا در جریان بازدید از ستاد راهور ناجا گفت: طی یازده ماه گذشته وزیر بهداشت و کادر درمانی در سراسر کشور مجاهدانه در حال خدمت به مردم بودند. در هر عرصه ای که افراد به مردم خدمت صادقانه می کنند باید مورد قدردانی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز همچون روزهای دفاع مقدس، کادر درمانی با ایثارگری پای کارایستاده اند.

او افزود: کار کردن در این مقطع با وجود تحریم های سخت بسیار دشوار است. شیوع و سرعتی که کرونا در کشور پیدا کرد، کار را به مراتب سخت تر کرد. فرماندهان در سراسر کشور پیشتاز در عرصه مقابله با کرونا بودند و همواره در کنار کادر درمان از پیشتازان این عرصه بودند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: نیروی انتظامی از همان ساعات اولیه که اعلام شد کرونا وارد کشور شده است، آمادگی خود را اعلام کرد و با شعار حضور حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت کار را آغاز کردیم. فرمان رهبری سبب شد تا ما با تمام توان در این عرصه حاضر شویم.

سردار اشتری ادامه داد: یکی از مشکلات ما در روزهای ابتدایی کرونا، مراجعه به بیمارستان ها بود و با عملکرد خوبی که در این عرصه ناجا داشت توانستیم نظم را در این عرصه برقرار کنیم در حالی که هنوز خودمان تجهیز به ابزار پیشگیری از کرونا نبودیم. در وهله بعد در فضای مجازی تشویش اذهان عمومی آغاز شد و مردم نیز هنوز به صورت کامل آگاه نبودند و فشار روانی نیز بر این عرصه افزوده شد و پلیس با این تارنماهای متخلف نیز برخورد کرد.

او افزود: مشکل بعدی ما احتکار بود. که در این عرصه نیز پلیس به سرعت ورود پیدا کرد و اقلام کشف شده با نظر وزارت بهداشت در اختیار مردم قرار داده شد. عرصه بعد فاصله گذاری اجتماعی بود که در این عرصه نیز حضور پلیس پررنگ بود. مردم ما صدها سال است که مراسم نوروزی را برگزار می کنند و این امر کار ما را سخت تر می کرد تا بتوانیم فاصله گداری اجتماعی را در این ایام اعمال کنیم و انصافا مردم در این عرصه همکاری کردند. در تمام ایام تعطیلات ما در آماده باش کامل بودیم و بدون کوچک ترین تنشی محدودیت های کرونایی اعمال شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر بهداشت سردار اشتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید خطوط جوانی جمعیت را رد کنیم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمداسماعیل اکبری فوق تخصص غدد و سرطان و رئیس انجمن آموزش پزشکی ایران  درباره آمار‌های کهنسالی جمعیت در کشور مباحثی را مطرح کرد و گفت: در تحقیقی که از من به زودی قرار است منتشر شود همه آمار‌ها و چارچوب‌ها مشخص شده و به نظر می‌رسد که شرایط از قبل وخیم‌تر شده است. ما تا بیست سال دیگر نزدیک به ۹۰ میلیون نفر جمعیت خواهیم شد و کشور‌های اطرافمان هم همین میزان خواهند بود.

وی در ادامه درباره مهمترین شاخص‌های جمعیتی گفت: نخستین شاخص میزان تولد یا بقای یک جمعیت است که این میزان برای کشور ما هر روز کمتر می‌شود، دومین شاخص ازدواج است که همین الان هم از نظر سن ازدواج بالاو به لحاظ عددی کمتر از قبل شده‌ایم. شاخص سوم مهاجرت است که نزدیک به شش میلیون مهاجر ما داریم که قطعا بزرگترین استراتژی کشور‌های غربی برای تأمین نیاز‌های جمعیتشان مهاجرپذیری است و سیاست‌های ما برای جلوگیری از این مهاجرت‌ها هنوز مشخص نیست. دکتر اکبری یادآور شد: شاخص دیگر بارداری است که از صد بارداری تعداد هشتاد بارداری به تولد منجر می‌شود و بقیه به دلائل مختلف سقط می‌شوند و درنهایت شاخص آخر مرگ است که ما امروزه در بین جوانان و سپس کودک و نوجوان مرگ و میر به دلیل تصادفات و مسائل دیگر سلامتی زیاد داریم.

وی با بیان اینکه تلاش‌های خوب ستاد ملی جمعیت برای تشویق به فرزندآوری و دیگر سیاست‌های جمعیتی گفت: به لحاظ علمی و جایگاه اجتماعی هم افرادی که در این ستاد کار می‌کنند می‌بایست مورد وثوق و شناس مردم باشند تا قدرتمندانه بتوانند حرفشان را بزنند و مورد قبول قرار بگیرند. دکتر اکبری با اشاره به اینکه نباید از خط و خطوط جوانی جمعیت عبور کنیم، گفت: سیاست‌های دولتی و حاکمیتی در این عرصه کاملا دلسوزانه و تعبدی است که باید در میدان عمل هم نتیجه بدهد و همه اینها در تعامل با اساتید و پژوهشگران این عرصه که کار علمی، پاسخ به ابهامات و پژوهشی می‌کنند اثربخش خواهد بود.

وی با تأکید بر اهمیت تبلیغات دراین زمینه گفت: تبلیغات نباید تبدیل به ضد تبلیغ شود، هنوز اثر تبلیغات سوقبلی در جامعه در عرصه فرزندآوری دیده می‌شود و خیلی طول می‌کشد که ما با تبلیغات مناسب سیاست‌ها را در بین جامعه تغییر دهیم.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نباید خطوط جوانی جمعیت را رد کنیم
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد