Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز- محله منبع آب همانند مناطق حصیرآباد و چهارصد دستگاه از مناطق کم برخوردار کلان‌شهر اهواز است که ۸۱۱واحد در پهنه خطر این منطقه شناسایی‌شده است و بیشتر از یک هزار واحد مسکونی در این محله در معرض خطر هستند اما بیشتر ساکنان رغبتی برای جابه‌جایی به نقطه دیگر نشان نمی‌دهند و به همین دلیل روند انتقال زمان‌بر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین، آخرین وعده مسئولان به اهالی منبع آب این است که آن‌ها را در کوی سپیدار خانه‌دار می‌کنند، اما هیچ‌کس هنوز با شفافیت اعلام نکرده مردمی که گاه نانی برای خوردن ندارند چقدر باید برای این ایمن شدن سرپناهشان هزینه کنند.

در این پهنه  واحدهای ناپایدار که ریزدانگی آن‌ها از ۳۰ تا ۴۰ متر و در برخی موارد تا ۸۰ مترمربع است خانواده‌های ۵ تا ۶ نفر را در خود جای‌داده است .

کوی منبع آب درواقع تپه‌های مرتفعی بوده که در دهه‌های قبل قرار بوده کاربری آن‌ها بوستان کوهستانی یا فضای سبز باشد ولی بعدها به دلیل معضلات اجتماعی، وقوع جنگ تحمیلی و مهاجرت و... سبب شد تا مردم شمال شرق استان به این محله کوچ کنند که متأسفانه به‌رغم قدمت محله بیشتر واحدها حالت تصرفی دارد.

کل منطقه منبع آب اهواز ۹۰ هکتار است که با بررسی‌های انجام‌شده ۱۵ هکتار آن به‌عنوان پهنه خطر شناسایی‌شده است. عمده خطراتی که درگذشته در این منطقه اتفاق افتاده و متأسفانه ریزش یک ساختمان منجر به فوت یک کودک شد در خیابان خالدی بوده است. زمین در این منطقه حالت ریزشی دارد و فرسایش خاک بالاست از سوی دیگر تغییر اقلیم و بارش‌های سیل‌آسای سال‌های قبل هم به این مسئله دامن زده است.

بحث جابه‌جایی ساکنان از سال‌های گذشته مطرح‌شده بود و در ابتدا بنا شد ساکنان به شهرهای جدید رامین و شیرین شهر منتقل شوند. ساکنان به دلیل مسافت زیاد محل جدید با اهواز زیر بار انتقال به شهر جدید شیرین شهر نرفتند. آن‌هایی هم که قبول کردند به شهر جدید رامین بروند به دلیل فاصله ۳۰ کیلومتری این شهر جدید با کلان‌شهر اهواز بعداً پشیمان شدند و عملاً استقبالی از آن نشد.

جابجایی خانه‌های نا مقاوم

معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در این رابطه می‌گوید: اداره کل راه و شهرسازی زمینی را به مساحت۲۵ هکتار در کوی سپیدار و در مجاورت کوی طاهر جانمایی کرد.

به گفته محمد جامع این پروژه با مشارکت بخش خصوصی از تیرماه سال جاری کلید خورده است و در قالب این طرح ۱۰۵ بلوک ۱۶ واحدی ساخته خواهد شد که بخشی از ۱۶۸۰ واحد این طرح به ساکنان کوی منبع آب اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار می‌کند: تاکنون فونداسیون ۱۵ بلوک بتون‌ریزی شده است.

وی در پاسخ به اینکه ساکنان کوی منبع آب که عمدتاً توان مالی بالایی ندارند با چه میزان آورده می‌توانند از این واحدها بهره‌مند شوند، توضیح می‌دهد: اغلب این خانوارها تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند و ما هم درصدد هستیم که بتوانیم این واحدها را با کمک دستگاه‌های حمایتی و تسهیلات بانکی ساخت بافت فرسوده به متقاضیان جابه‌جایی تحویل بدهیم.
 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهر اهواز حاشیه نشینی رفع حاشیه نشینی منبع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، افسر کشیک سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین از تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری در شهر قزوین به دلیل گودبرداری غیراصولی و ریزش بخشی از سازه توسط آتش نشانان خبر داد.

یاسر شکوری اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گودبرداری غیراصولی وسازه نگهبان، در میدان میرعماد، کوچه کاروان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۲ شهید بابایی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه سه مجتمع مسکونی تجاری در قالب ۱۳ واحد مسکونی به علت گودبرداری غیراصولی، وسازه نگهبان، بخشی از سازه آن تخریب شده بود که در معرض خطر ریزش قرار داشت.

شکوری ادامه داد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان ضمن هشدار به ساکنان مبنی بر تخلیه واحد‌های خود، نسبت به ایمن سازی مکان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت حوادث در این مکان صورت گرفته است.

شکوری یادآور شد: با ایمن سازی مکان حادثه، ساختمان مذکور را برای انجام اقدامات قانونی تحویل عوامل ذی‌ربط شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • (ویدئو) برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری