Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@14:03:53 GMT

بدترین هفته بیت کوین طی چند ماه گذشته

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۹۹۰۹

بدترین هفته بیت کوین طی چند ماه گذشته

بیت کوین علیرغم افزایش ارزش بالا در سال گذشته میلادی، هنوز هم شدیداً بی ثبات است و با سقوط تا ۳۰۰۰۰ دلار، بدترین هفته خود را طی چند ماه گذشته پشت سر گذاشته است.

 به گزارش مشرق به نقل از یاهو فاینانس، بیت کوین در بحبوحه ترس از قوانین سفت و سخت‌تر بدترین هفته خود را طی چند ماه گذشته پشت سر گذاشت و به کمتر از ۳۰ هزار دلار (۲۱۹۰۰ یورو) رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سقوط بیت‌کوین ۱۰۰ میلیارد دلار از بازار ارزهای مجازی را محو کرد

این ارز دیجیتال که در ماه ژانویه به بالاترین رقم ۴۲ هزار دلار رسیده بود، در حال حاضر ۳۲ هزار دلار معامله می‌شود.

 تحلیلگران در اواخر همین ماه به مشتریان هشدار داده بودند که  اگر پول خود را در سرمایه‌های مجازی مثل بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند باید آماده یک ضرر و زیان بزرگ باشند.

 ارزش کل بیت کوین های در گردش در ماه گذشته برای اولین بار به نیم تریلیون دلار رسید یعنی ویزا را پشت سر گذاشت و به بزرگترین سرویس مالی جهان تبدیل شد.

 بیت کوین سال ۲۰۲۰ را با حدود ۷ هزار دلار آغاز کرد. علیرغم افزایش ارزش بالای آن در سال گذشته میلادی، بیت کوین هنوز هم شدیداً بی ثبات است و متخصصان در مورد استفاده از آن به عنوان سرمایه‌گذاری تردید دارند.

 اطلاعات صنعتی نشان می‌دهد حدود ۱۳ درصد از بیت کوین‌های موجود در جهان که ۸۰ میلیارد دلار از کل ۶۰۰ میلیارد دلار ارزش آن را تشکیل می‌دهد، تنها متعلق به ۱۰۰ حساب شخصی است. ۴۰ درصد از بیت کوین های موجود به ارزش ۲۴۰ میلیارد دلار به ۲۵۰۰ حساب شناخته شده از ۱۰۰ میلیون حساب موجود تعلق دارد.

 بنابراین متخصصان نگرانند این دارندگان حجم وسیع این ارز مجازی باعث سقوط بازار شوند و به‌راحتی قیمت را تغییر دهند.

 به علاوه، در ماههای اخیر اقدامات بزرگی در اتخاذ ارزهای مجازی انجام شده است. پی پل اعلام کرده در پلتفرم خود از ارزهای مجازی استفاده می‌کند. این سرویس پرداخت مالی که مقر آن در کالیفرنیا است، به مشتریانش اجازه می‌دهد ارزهای مجازی را مستقیماً از حساب پی پل خود خریداری کرده، نگه دارند و به فروش برسانند.

 دارندگان حساب در آمریکا می‌توانند با سکه‌های دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لیت کوین طی هفته‌های آینده معامله کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی آمریکا کالیفرنیا بیت کوین بیت کوین میلیارد دلار ارزهای مجازی هزار دلار ماه گذشته بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار

به گزارش خبرنگار مهر پیتر برَنت، تریدر حرفه‌ای و باسابقه معتقد است که بیت‌کوین (BTC) ممکن است در زمان رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار، به اوج خود رسیده باشد. با این حال، برَنت گفت، این احتمال وجود دارد که رمزارز مذکور اکنون به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی پایین‌تر سقوط کند. نکته جالب توجه آن است که برَنت معتقد است چنین کاهش قیمتی می‌تواند از دیدگاه بلندمدتی «بهترین گزینه» باشد.

پیتر برَنت، در پُست وبلاگ اخیر خود پیشنهاد می‌کند که بیت‌کوین ممکن است درحال‌حاضر به اوج خود در چرخه صعودی قیمت رسیده باشد.

وی گفت که اعتقاد دارد قیمت BTC به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی به پایین‌ترین سطح قیمت در سال (۲۰۲۱) بازگردد.

برَنت این عقب‌نشینی مورد انتظار قیمت بیت‌کوین را به پدیده‌ای به‌نام «پوسیدگی‌نمایی» (الگوی تاریخی بازده نزولی در چرخه‌های صعودی) نسبت می‌دهد که معتقد است بر این دارایی دیجیتال که به‌تازگی به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار رسیده است، تأثیر خواهد گذاشت.

کد خبر 6092016 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید