Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمزه احمدی روز یکشنبه در بازدید جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از طرح جنگلکاری منطقه رضاآباد اظهار داشت: تا کنون برای این پروژه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته وی ۵۵۰ میلیارد این مبلغ از اعتبارات استانی و مابقی از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طی ۲ سال آینده، طرح آبیاری و مراقبت این طرح به اتمام خواهد رسید و هرچه به پایان طرح مراقبت نزدیک می‌شویم میزان آبیاری را هم کاهش می‌دهیم تا گیاه با اقلیم منطقه سازگار شود.

وی اضافه کرد: در زمستان آبیاری انجام نمی‌شود اما با آغاز فصل تابستان هز ۱۵ روز عملیات آبیاری نهال‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان داشت: در این پروژه بیشتر از گونه‌های کهور ایرانی و پاکستانی و نهال کئنار استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان یک میلیون و ۲۶۰ هکتار عرصه بیابانی وجود دارد اظهار داشت: کانون بحران فرسایش بادی در این خطه ۳۹۰ هزار هکتار است و بیشترین میزان فرسایش بادی جنوب کرمان در شهرستان رودبار است.

وی بیان داشت: هدف اصلی اداره کل منابع طبیعی در قلعه‌گنج و رودبار جنوب، تثبیت خاک و افزایش سرانه جنگل است.

احمدی تصریح کرد: در جنوب کرمان ۴۸۰ هکتار جنگل طبیعی وجود دارد و یکی از رسالت‌های منابع طبیعی تویعه جنگل‌های دست‌کاشت است.

وی بیان داشت: مدیریت مناطق بیابانی در رودبار جنوب و زهکلوت در اولویت طرح‌های مطالعاتی اداره‌کل منابع طبیعی جنوب کرمان است.

شهرستان رودبار جنوب در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

برچسب‌ها رودبار جنگل جیرفت منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رودبار جنگل جیرفت رودبار جنگل جیرفت منابع طبیعی اخبار کنکور رودبار جنوب منابع طبیعی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض

ایسنا/ایلام مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی بومی توسط افراد بومی و غیر بومی در استان ایلام، وجود برخی از این گیاهان را در انقراض قرار داده است.

«علی فرضی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: از حدود ۱۰۰۰ گونه گیاه دارویی شناخته شده کشور ۳۵۰ گونه در استان ایلام وجود دارد که در هر منطقه از طبیعت استان بسته به شرایط آب و هوایی و خاک رشد می‌کنند و مردم برای مصارف درمانی و همچنین برخی صرفه اقتصادی و فروش، به برداشت آن‌ها مبادرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی، داروخانه کوچک طبیعت محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برداشت بی‌رویه و بهره‌برداری غیراصولی به‌واسطه عدم شناخت از نحوه برداشت این گیاهان، آن‌ها را در خطر انقراض قرار داده است.

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام افزود: کنگر، پاقازه، ترگ، پیچگ و ونگی و ازبوه، تشنه‌داری بلاورو گیاهانی هستند که بیشترین استفاده را دارند و بیشترین خطر متوجه این گیاهان است.

فرضی‌نژاد گفت: برای پیشگیری از انقراض این گیاهان باید سیاست‌های ابلاغی سازمان منابع طبیعی کشور و استان در خصوص ممنوعیت‌ها و میزان برداشت گیاهان دارویی را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت، احیا و توسعه گیاهان دارویی کار منابع طبیعی استان است عنوان کرد: سازمان منابع طبیعی به تنهایی از عهده این مهم برنمی‌آید و باید همه مردم و بهره‌برداران برای این کار آموزش ببینند تا این این گیاهان برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم