Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان صدرایی، مسئول گروه جهادی «بنیان مرصوص» در گفتوگو با خبرنگار قدس آنلاین به تشریح سابقه و فعالیتهای این گروه جهادی پرداخت و گفت: گروه جهادی «بنیان مرصوص» سال ۸۲ در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) محله غیاثی منطقه ۱۴ تشکیل شد و نام آن برگرفته از آیه چهار سوره صف است که میفرماید: «کأنهم بنیان مرصوص».

تشکیل کارگروه تحول اجتماعی قرارگاه خاتم‌الاوصیا(ص)

احسان صدرایی افزود: از سال ۸۴ به مانند دیگر گروه‌های جهادی در مناطق محروم حضور یافتیم و به ساخت و تعمیر خانه‌ها، مساجد و مدارس مشغول شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۹۲ و پس از جلسات مربوط به آسیب‌های اجتماعی که توسط دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، گزارشی مفصل از آسیب‌های اجتماعی موجود از ۱۰ سال پیش از انقلاب تا این سال به مقام معظم رهبری ارائه شد که ایشان نسبت به این موضوع انتقاد کردند. از این رو ما در گروه جهادی بنیان مرصوص عهد کردیم که روی آسیب‌های اجتماعی کار کنیم.مسئول گروه جهادی بنیان مرصوص ادامه داد: ما فعالیت‌های اجتماعی خود را آغاز کردیم و به این فعالیت‌ها ادامه دادیم تا اینکه قرارگاه خاتم الاوصیا(ص) پیشنهاد تشکیل قرارگاه تحول اجتماعی خاتم الاوصیا(ص) را به ما داد که به دنبال آن فعالیت روی سه شهر خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز در اختیار ما قرار گرفت. در این شهرها با موضوعات زنان و خانواده، ورزش و جوانان، تربیت و کادرسازی، عمرانی، امنیت غذایی، فرهنگی، تبلیغی و بهداشت و سلامت شروع به فعالیت کردیم.

تمجید مقام معظم رهبری از گروه جهادی بنیان مرصوص

وی تصریح کرد: تقریباً یک سال و نیم در این مناطق به فعالیت خودمان ادامه دادیم و کار تا حدی جدی بود که رفته رفته اعضای گروه از شغل‌های خود استعفا دادند و روی آسیب‌های اجتماعی متمرکز شدند و موفق شدیم تا جلسه ششم آسیب‌های اجتماعی در محضر مقام معظم رهبری گزارش کارمان را برسانیم که مورد تمجید ایشان قرار گرفت. پس از آن فعالیت در شهر تهران را هم به ما سپردند و از آنجایی که کلانشهر است و مسائل بزرگ‌تری دارد، مناطق دیگر را تحویل دادیم و فقط روی شهر تهران متمرکز شدیم.

احسان صدرایی در ادامه با اشاره به اینکه سه محله از تهران به گروه جهادی بنیان مرصوص سپرده شد، اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات لازم فعالیت خود را در محله‌های انتخابی آغاز کردیم و متوجه شدیم که محله‌های دیگری هم به این محلات مرتبط هستند و در نتیجه چند محله دیگر به حوزه کاری ما اضافه شد. ما در این محلات جبهه‌های مردمی تشکیل دادیم و اکنون در حدود ۱۰ محله در تهران به صورت جدی فعال هستیم. در یکی از محلات یک مسجد را از صفر تا صد بنا کردیم و با جذب 200 الی 300 نوجوان در حال آموزش به آن‌ها هستیم. در حال حاضر در تمام موضوعات مطرح شده طرح داریم و به 50 درصد هدف‌گذاری‌های خود دست یافته‌ایم. برنامه‌های ما پنج‌ساله بوده و امیدواریم که در این مدت بتوانیم تحول محسوسی را در وضعیت محله‌های تحت فعالیت خود شاهد باشیم.

فعالیت‌های کرونایی گروه جهادی بنیان مرصوص

مسئول گروه جهادی بنیان مرصوص در ارتباط با فعالیت‌های این گروه در راستای رفع مشکلات ایجاد شده توسط ویروس کرونا توضیح داد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، ما به مدت دو الی سه ماه فعالیت‌های خودمان را بر این حوزه متمرکز کردیم و مرکز پدافند زیستی قرارگاه مردمی تحول اجتماعی تهران را راه‌اندازی کردیم و به تبع آن طرح همیار سلامت، ستاد بزرگداشت مدافعان سلامت و فعالیت فرهنگی تبلیغی راه‌اندازی شد.

 در تمام محلات حوزه فعالیتی، خانه به خانه مراجعه کردیم و با شناسایی کرونایی‌ها اعلام کردیم که از خانه خارج نشوند و مایحتاج آن‌ها را فراهم می‌کنیم یا اگر نیازمند بودند پزشک برای آن‌ها بردیم یا اعزام به بیمارستان داشتیم و داروهای مورد نیاز را تهیه کردیم.

وی اظهار کرد: در طرح قرنطینه خانگی، افرادی را که در منزل خود جای مناسب برای قرنطینه نداشتند، به اماکن پیش‌بینی شده گروه جهادی بنیان مرصوص منتقل و تا زمان بهبودی کامل از آن‌ها مراقبت می‌کردیم. تولید مواد ضدعفونی را در دستور کار قرار دادیم و هر شب معابر را ضدعفونی کردیم. در سطح بسیار زیادی توزیع بسته‌های معیشتی را داشتیم و در تولید ماسک و گان تا جایی پیش رفتیم که با وزارت بهداشت قرارداد بستیم و لباس‌های مورد نیاز اورژانس را که مواد اولیه به ما تحویل می‌دادند، تأمین کردیم.

احسان صدرایی ادامه داد: در بحث تولید ماسک هم تقریباً یک میلیون ماسک تولید کردیم و در همین راستا زنان سرپرست خانواری را که پیش‌تر در بحث آسیب‌های اجتماعی شناسایی کرده بودیم، برای تولید ماسک به کار گرفتیم و به آن‌ها حقوق پرداخت کردیم.

 در قالب طرحی به نام موکب سلامت، در مناطقی که خیلی ضعیف و نیازمند بودند، مواد ضدعفونی، ماسک و دیگر موارد مورد نیاز را به صورت رایگان توزیع کردیم.مسئول گروه جهادی بنیان مرصوص در ارتباط با مشکلاتی که حین انجام فعالیت‌های خود با آن مواجه بوده‌اند، گفت: وجود مشکل در مسیر گروه‌های جهادی یک امر طبیعی است که البته برای یک بچه جهادی نباید مشکل معنی داشته باشد؛ اما به عنوان مثال نهادهای دولتی همیشه دنبال گزارش هستند و به محلات می‌آمدند و به اصطلاح عکس خودشان را می‌گرفتند و می‌رفتند. مشکلات زیاد است اما نقطه عطف بچه‌های جهادی این است که به مشکلات توجه ندارند و اگر غیر این باشد، کاری از پیش نخواهد رفت. هدف از تشکیل گروه‌های جهادی این است که کاستی‌ها و کم‌کاری‌های دولت‌ها را با کمترین هزینه جبران کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گروه جهادی محرومیت زدایی آسیب های اجتماعی مسئول گروه جهادی مقام معظم رهبری فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با آغاز دولت سیزدهم و توجه این دولت به تامین آب شرب روستاها ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه در قالب پروژه محرومیت زدایی استان خوزستان اجرا شده است.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا پروژه‌های در حال اجرای طرح محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان را ۲۳ پروژه در قالب ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: ۲۳ پروژه آبرسانی طرح محرومیت زدایی در ۲۱ شهرستان شادگان، شوشتر، هندیجان، رامشیر، امیدیه، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، اندیکا، اندیمشک، هفتکل، حمیدیه، اهواز، شوش، کرخه، مسجدسلیمان، سوسنگرد، هویزه، بستان، بهبهان و ایذه در حال اجرا است.

علیدادی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی طرح‌های محرومیت‌زدایی استان ۴۳ درصد است، در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر علاوه بر اجرای  ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه، احداث ۳ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۵ باب مخزن ذخیره بتنی جمعا به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب و افتتاح آبرسانی به ۱۸۰ روستا را می‌توان به عنوان عملکرد پروژه محرومیت زدایی استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر شرکت آب و فاضلاب خوزستان، قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی نیز به عنوان معین در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل