Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا – وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان روز به روز شفاف‌تر می‌شود. نهاد اجماع‌ساز جدید علی‌رغم انتقاداتی که در ابتدای کار به آن وارد شده بود، مورد توجه و تمرکز قرار گرفته است. اصلاح‌طلبان در آن کمیته ۵ نفره، تکلیف ۱۵ عضو حقیقی این نهاد را نیز روشن کرده‌اند. به گزارش «هاتف» این ۱۵ عضو حقیقی عبارتند از: «بهزاد نبوی»، «سید حسین مرعشی»، «محسن امین زاده»، «محسن میردامادی»، «محمد رضا جلایی پور»، «علیرضا علوی تبار»، «سید حسن رسولی»، «سیدسراج الدین موسوی»، «حسن صادقی»، «عماد بهاور»، «بدرالسادات مفیدی»، «سید معروف صمدی»، «فاطمه سعیدی»، «فخرالسادات محتشمی پور» و «اسماعیل گرامی مقدم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لازم به ذکر است که لیست این افراد باید به تایید نهایی سیدمحمدخاتمی رئیس دولت اصلاحات برسد و بعد از موافقت وی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
یادآوری می‌شود که علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات دیروز در گفت‌وگویی با تسنیم، درباره نقش خاتمی در تشکیلات انتخاباتی جدید اصلاح طلبان گفت: آقای خاتمی تا جایی که این نهاد به ثبت برسد، وظیفه هدایت آن را بر عهده خواهد داشت، ولی اساسا ایشان در مراحل و فرآیند بستن لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورا‌ها و همچنین انتخاب کاندیدای نهایی ریاست جمهوری نقشی ایفا نمیکند؛ البته طبیعتاً در انتهای کار، لیست نهایی شورا‌ها و گزینه ریاست جمهوری باید به تایید آقای خاتمی برسد.
وی در واکنش به این سوال که در صورت مخالفت خاتمی با لیست و گزینه نهایی اعضای نهاد اجماع ساز برای انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری، تکلیف چه می‌شود؟ تصریح کرد: البته آقای خاتمی اختیار این کار را دارد، ولی از آنجا که ایشان در اکثر موارد پذیرای تصمیم و عقل جمعی بوده، امیدوارم که مشکلی در این رابطه پیش نیاید.
به این ترتیب اصلاح‌طلبان باید منتظر تایید خاتمی بمانند و بعد از این مرحله است که اصلاح‌طلبان تحت لوای نهاد اجماع ساز جدید فعالیت انتخاباتی خود را رسما کلید زده و در مدتی نه‌چندان طولانی درباره گزینه مورد اجماع خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات 1400 اصلاح طلبان نهاد اجماع ساز نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • علیرضا حقیقی از لیست مسعود شجاعی خط خورد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • جانشین کلوپ تایید کرد: من سرمربی لیورپول هستم!‏
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!