Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@07:01:24 GMT

هدف دولت حمایت از خودروسازی است

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۰۳۵۶

هدف دولت حمایت از خودروسازی است

خبرگزاری آریا - معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات اخیر ایران خودرو با وجود مشکلات و موانع، گفت: ایران خودرو تعداد تولید را افزایش داده و در شرایط فعلی محصول جدیدی را هم به تولید رسانده و این جای امیدواری زیادی دارد.
به گزارش شمانیوز، سعید شیرکوند، در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با تاکید بر این‌که هدفمان حمایت از خودروسازی به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصاد کشور است، گفت: با اقدامات ایران خودرو، امیدواری بسیار زیاد است که بتوانیم خودروساز خوبی هم در منطقه و هم در دنیا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: هزینه تمام شده خودرو بسیار بالا رفته و از سوی دیگر قیمت فروش محصولات در حدی باقی مانده که خودروساز حتی قادر به تامین هزینه تمام شده نیست. از سوی دیگر نیز قیمت خودرو در بازار به شکل غیر متعارفی افزایش یافته است.
شیرکوند تصریح کرد: عدم تعادل فعلی که نتیجه تحریم ها و شرایط خاص اقتصادی کشور است، سبب شده تا دولت توجه جدی به موضوع خودرو داشته باشد.
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: خودرو تبدیل به کالای سرمایه ای شده و در واقع تقاضای موجود برای مصرف آن نیست، از طرفی شرایط برای تولید کنندگان نیز بسیار سخت شده است.
وی اظهار امیدواری کرد، با گزارش‌هایی که تهیه و در جلسه کارگروه جهش تولید ارایه می شود، تصمیم خردمندانه ای اخذ شود که تولید در بخش خودرو جهش لازم را پیدا کند.
ایجاد اشتغال در زنجیره تامین و تولید اتوبوس ایران خودرو دیزل
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست، با اشاره به دستاوردهای شرکت ایران خودرو دیزل در تولید و توسعه محصولات خود، بیان کرد: امسال، پس از هشت سال وقفه خط تولید اتوبوس احیا شد. این مسیر در ابتدا با ارزبری 58 هزار یورویی آغاز و امروز به 44 هزار یورو ارزبری در تولید هر دستگاه از اتوبوس ها رسیده است.
فرشاد مقیمی با بیان این‌که دو کشنده 1943 و 2630 از تولیدات فعلی ایران خودرو دیزل به شمار می روند که در حال عبور از مراحل انجام تست های نهایی و آماده سفارش گذاری هستند، اظهار کرد: در حال حرکت به سمت ایجاد قابلیت هایی مانند قرار دادن اتاق جدید و شرایط راحتی راننده در هنگام رانندگی و سفرهای برون شهری هستیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه افزود: موتور 457 نیز پس از هشت سال توقف توسط شرکت ایدم تولید می شود. این موتور تا پیش از این به کشور وارد می شد، اما در حال حاضر با 35 درصد ساخت داخل و با استاندارد آلایندگی یورو چهار، در حال تولید است.
وی با بیان این‌که ایران خودرو دیزل ظرفیت تولید سالانه پنج هزار دستگاه اتوبوس را داراست، گفت: در حال حاضر 400 سفارش قطعی ثبت شده است. این امر موجب اشتغالزایی می شود کما اینکه در حال حاضر نیز در زنجیره تامین و تولید اتوبوس، اشتغال‌زایی چشمگیری ایجاد شده است.
در ادامه این نشست گزارشی از اقدامات و برنامه های گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه نهضت ساخت داخل و جهش تولید ارایه شد.
پس از آن نیز معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور و هیات همراه، از خطوط تولید ایران خودرو، مرکز تحقیق، طراحی و تکوین محصولات یران خودرو و نیز شرکت ایپکو بازدید و هم چنین با حضور بر مزار شهید گمنام ایران خودرو، به مقام والای این شهید ادای احترام کردند.
منبع: ایکوپرس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گروه صنعتی ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم توجه به حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش تسنیم، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت:  اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند. 

علی جدی اظهار داشت: قیمت تولید خودرو مانند هر کالای دیگری باید نزدیک به نرخ بازار باشد و در صنعت خودرو باید به سمت حذف اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار حرکت کنیم.  

وی در ادامه بیان کرد: همان طور که بارها تاکید کرده ایم تنها راه کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار که موجب حذف دلالان از بازار خودرو نیز می شود، رشد تولیدات داخل و تامین کسری از طریق واردات است، در غیر این صورت این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت. 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با افزایش قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت: اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند و در صورت تفاوت فاحش قیمت تمام شده و نرخ جدید این محصول سازمان حمایت می تواند ورود کند.  

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع مجلس بر اساس مستندات ارائه شده از سوی سازمان حمایت در حال پیگیری این موضوع است و با برگزاری جلسه ای در هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو