Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیز نجف پور بیگلری در گفتگو با خبرنگار مهر از حمله سایبری به سامانه‌های آموزش مجازی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: هفته گذشته برنامه‌ای با عنوان «سلیمانی؛ قهرمان صلح و همزیستی ادیان» برگزار شد که در این نشست از چهره‌های مختلف شیعه، سنی و مسیحی منطقه دعوت‌شده بود و همه این افراد در طول سخنرانی خود به هویت صلح و دوستی مکتب سلیمانی تاکید و اشاره داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس اطلاعات کسب شده، دو نفر از اعضای نشست مورد تهدید رسانه‌ای و جانی قرار گرفته بودند تا از شرکت در نشست خودداری کنند و در نهایت یکی از سخنرانان نیز به دلیل فشارها از حضور در برنامه منصرف می‌شود ولی افراد دیگر در برنامه حاضر شده و به ایراد سخنرانی پرداختند.

دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب که فردای برگزاری جلسه، سامانه‌های آموزش مجازی واحد الکترونیکی «وادانا»، که بزرگ‌ترین سامانه آموزش مجازی کشور است، دچار اختلال شد، گفت: تیم فنی با بررسی اختلال متوجه شد که یکی از سرورهایی که سرویس‌های بین‌المللی روی آن قرار دارد به شدت مورد حمله قرار گرفته اما هیچ آسیبی به زیرساخت‌های واحد وارد نشد و تنها بعد از یک ساعت، سامانه‌های آموزشی به حالت عادی برگشت.

نجف پور بیان کرد: همزمانی برگزاری برنامه یادبود شهید سلیمانی و حمله سایبری، این شائبه را تقویت می‌کند که حضور سخنرانان بین‌المللی و صحبت از حضور شهید سلیمانی در جبهه مقاومت، دلیل اصلی این حمله بوده است.

وی همچنین از ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز به آدرس پست الکترونیکی خود در مقام رئیس واحد الکترونیک دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: این نشان می‌دهد که دشمنان حتی از نام و یاد چهره‌های مقاومت هم واهمه دارند و می‌ترسند که شخصیت‌های مذاهب و ادیان مختلف منطقه حول مکتب شهید سلیمانی دور هم جمع شوند و گفتگو کنند.

رئیس واحد الکترونیک دانشگاه آزاد ضمن بیان این مطلب که نظام سلطه از طریق فضای مجازی و به طور خاص از طریق پلتفرم‌های مختلف اقدام به توسعه تسلط خود بر ملت‌ها می‌کند، خاطرنشان کرد: ما برای حفظ استقلالمان چاره‌ای جز تقویت و توسعه حکمرانی فضای مجازی خودمان نداریم و حتماً این فرآیند نیازمند توسعه پلت‌فرم‌های بومی است.

کد خبر 5129398 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد قاسم سلیمانی حمله سایبری دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه ها خوابگاه دانشجویی دوره دکتری مرکز سنجش آموزش پزشکی ویروس کرونا آموزش مجازی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در مسابقات قهرمانی کارکنان و استادان منطقه دو شمال‌غرب کشور با اقتدار به مقام قهرمانی رسید.

در این دوره از مسابقات، تیم‌های واحد‌های دانشگاهی تبریز، ارومیه، میانه و بناب به صورت دوره‌ای به مدت سه روز باهم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در هر سه بازی خود توانست با نتایج دو بر صفر و بدون باخت حریفان خود را شکست داده و به مقام قهرمانی برسد.

تیم‌های واحد تبریز و واحد ارومیه نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی میانه با کسب عنوان قهرمانی به مسابقات کشوری که از تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌‌ماه در واحد اراک برگزار می‌شود، اعزام می‌شود.

مسابقات والیبال کارکنان و استادان منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی به همت اداره‌کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

سیروس منصوری، سیامک وفاییان، علی صدری، سهیل قندچی، سعید اکبری، رضا غیابی و ابراهیم مسیبی بازیکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد