Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید هادی حسینی بیدار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پژوهش صورت گرفته بر روی پساب خروجی تصفیه خانه همدان، افزود: این پژوهش سال گذشته به درخواست نیروگاه برق شهید مفتح انجام و پارامترهای اساسی پساب تصفیه خانه همدان ارزیابی شد.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته وضعیت پساب تصفیه شده بسیار استاندارد و مطلوب است و هیچگونه مشکل زیست محیطی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی بیدار با تاکید بر اینکه مجریان در این پژوهش، آیتم‌های زیست محیطی و بهداشتی پساب را به دقت ارزیابی کردند، عنوان کرد: پساب خروجی از تصفیه خانه و کیفیت هوا در ۱۰ نقطه از نقاط حساس نیروگاه برق شهید مفتح در فصل سرد و گرم ارزیابی و وجود هرگونه آلودگی میکروبی این پساب رد شد.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته همه پارامترهای مورد ارزیابی در حد استانداردهای مصارف صنعتی و کشاورزی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در این ارزیابی کیفیت پساب قبل و بعد از کلرزنی مورد بررسی قرارگرفت، تصریح کرد: کیفیت هوا نیز در نقاط پرتردد پرسنل همچون سالن کلرزنی، میدان مرکزی، سالن غذاخوری، درمانگاه، ساختمان‌های (CW)، راهروها، کارگاه‌ها، اتاق کنترل، تصفیه خانه بهداشتی و اطراف برجها ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح با ۲۷۰ هکتار وسعت مسوولیت تولید یک هزار مگاوات برق را عهده دار است، خاطرنشان کرد: پیش از ورود پساب از تصفیه‌خانه، این مجموعه از چاهایی با مصارف آشامیدنی برای خنک کنندگی برج هایشان استفاده می‌کرد که این خود موجب صدمات زیست محیطی فراوانی به مناطق اطراف و دشت ها شده بود.

حسینی بیدار ادامه داد: پس از اتصال  این نیروگاه به پساب تصفیه خانه همدان، همه چاه‌ها به غیر از ۲حلقه از چاه‌ها که مصارف آشامیدنی و بهداشتی، مسدود شدند.

وی عنوان کرد: در این ارزیابی پارامترهایی همچون (BOD ،COD ،TDS ،TSS) ، نیتریت و نیترات، کدورت، فلوراید، سولفات، فسفات، سولفات، فلزات سنگین و شبه فلزات و PH پساب اندازه گیری، و داشتن استاندارهای سازمان بهداشت جهانی و زیست محیطی تایید شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: این تحقیقات ثابت کرد، پساب خروجی از تصفیه خانه همدان قابلیت بهره گیری در مصارف صنعتی، کشاورزی و زیست محیطی را داراست و با دارا بودن استانداردهای لازم، هیچگونه مشکلی برای ارائه خدمات ندارد.

۵۴ درصد از فاضلاب شهری همدان به تصفیه خانه همدان انتقال می یابد و پس از تصفیه، در اختیار نیروگاه برق شهید مفتح و بخش کشاورزی قرار می گیرد.

تصفیه خانه فاضلاب همدان چهار مدول دارد که در حال حاضر ۲ مدول آن راه‌اندازی شده‌است و هر مُدول آن با ظرفیت ۶۴۰ لیتر در ثانیه آب فاضلاب را تصفیه می کند.

برچسب‌ها تصفیه خانه همدان آب و فاضلاب تصفیه آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه همدان آب و فاضلاب تصفیه خانه همدان آب و فاضلاب تصفیه آب اخبار کنکور تصفیه خانه همدان زیست محیطی پساب تصفیه شهید مفتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، چنگیز نیازی گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد، یک متخلف زیست محیطی را قبل از هر گونه اقدام به شکار دستگیر و از وی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیر مجاز به همراه ١٨ عدد فشنگ و سایر ادوات شکار را کشف و ضبط کردند.

وی اظهارداشت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده قضایی، متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز