Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان بین گفت: ۸۰ خانوار عشایری نهبندان با هزینه کرد ۶۰۰ میلیون تومان توسط پنل خورشیدی از نعمت برق بهره مند شدند.

«محمد جهان بین»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: سه هزار و ۱۹۲ خانوار عشایری در شهرستان نهبندان زندگی می‌کنند که این تعداد  بیش از ۱۸۰ هزار رأس دام را در این منطقه پرورش می ‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر امور عشایر شهرستان نهبندان از راه اندازی چهار دستگاه توربین بادی در مناطق عشایری شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: برای راه اندازی این تعداد دستگاه ۳۰۰ میلیون  تومان هزینه شده و  بیش از ۶۰ خانوار از محل آن بهره مند می شوند.

 

جهان بین تصریح کرد: همچنین ۸۰ خانوار عشایری نهبندان با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان توسط پنل خورشید از نعمت برق بهره مند شدند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان نهبندان ۸۵۰ کیلومتر ایل راه دارد، افزود: اداره عشایری نهبندان ۲۴۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه راه ها دارد ولی متاسفانه تاکنون اعتبار بسیار کمی به این حوزه تخصیص یافته است.

 

مدیر امور عشایر شهرستان نهبندان با بیان اینکه فاز دوم پروژه آبرسانی محلات عشایری خواجه منجیکوه و چاه زرد با اعتبار ۱۰میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می رسد، بیان کرد: از محل این پروژه یک هزار و ۵۰۰ نفر از آب شرب بهره مند می شوند.

 

جهان بین ادامه داد: با تکمیل و افتتاح فاز دوم پروژه آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه و چاه زرد نهبندان ۱۴ محله عشایری و ۲۸۰ خانوار از آب شرب سالم بهره مند می شوند.

 

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون، ۱۷هزار و ۵۰۰ متر مکعب آبرسانی سیار در محلات عشایری نهبندان انجام شده است.

 

گفتنی است اقوام عشایری نهبندان شامل بهلولی، محمودی، کرده‌ای، اردونی، جمال‌زهی، یوسف‌زهی، آخوندی، نخعی و نوری است که به مناطق ییلاقی تگ سهلو، دشت شورآب میان کوه، کوه باران، دشت چاهداشی و میغان کوچ می‌ کنند.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: امور عشایری بیرجند خراسان جنوبی شهرستان نهبندان عشایری نهبندان خانوار عشایری جهان بین بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بخیتاری، فرماندار بروجن در آیین افتتاح اورژانس ۱۱۵ بین جاده‌ای چغاخور گفت: با توجه به اهمیت منطقه گردشگری چغاخور و روستا‌های تحت پوشش، با مشارکت ۴۰ درصدی خانواده خیر نیک اندیش زنده یاد رستم صالحی، پایگاه اورژانس ۱۱۵ بین جاده‌ای چغاخور به بهره برداری رسید.
کرمی با بیان اینکه از ۱۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ این شهرستان، ۵ پایگاه به صورت خیری است، ادامه داد: پایگاه اورژانس بین‌جاده‌ای چغاخور سومین پایگاه است که با مشارکت خیری طی یکسال گذشته احداث شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن نیز گفت: ساختمان پایگاه اورژانس ۱۱۵ چغاخور در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در دوطبقه با زیربنای ۳۵۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور