Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@03:40:48 GMT

حسینیه مشیر شیراز مرمت می شود

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۱۳۳۰

حسینیه مشیر شیراز مرمت می شود

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان فارس از مرمت و بازسازی حسینیه موقوفه مشیر یا قوام (مدرسه سلطانی) در بافت تاریخی شیراز با اعتباری بالغ‌بر یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سعید شریفی، اظهار داشت: «با مرمت حسینیه تاریخی موقوفه مشیر این بنای تاریخی‌مذهبی در مسیر بازسازی و احیا قرار‌ گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
» وی ادامه داد: «یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی دولتی برای مرمت این بنا اختصاص ‌پیدا کرده که تاکنون حدود ۷۰ درصد آن هزینه شده است.» معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان فارس عنوان کرد: «این اعتبار صرفا برای سردر و راهروی ورودی حسینیه مشیر بوده است که در حال حاضر کار مرمت سردر به پایان رسیده است.» او اضافه کرد: «در سال‌های قبل از انقلاب در این مکان آتش‌سوزی رخ ‌داده است و بخش زیادی از ساختمان چوبی این بنا در آتش‌سوزی سوخته است، سعی این است که بنای فعلی حفظ و بخش‌های آسیب‌ دیده حسینیه مجدد مرمت و احیا شود.» شریفی بیان کرد: «هم‌اکنون نگهبان به‌صورت ۲۴ ساعته در محل حسینیه مستقر شده است و این مکان حراست می‌شود. این موقوفه با کاربری حسینیه و مذهبی است، در حال حاضر تمامی برنامه‌های اداره‌کل اوقاف فارس برای حفظ بخش‌های تاریخی مجموعه است.» او بابیان اینکه مسئولیت حفظ و نگهداری این حسینیه با اوقاف است و در این زمینه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همکاری و هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود، اعلام کرد: «هرگونه فعالیت در حوزه مرمت این بنا زیر نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی انجام خواهد شد.» حسینیه مشیر مربوط به سده ۱۳ ه. ق و در شیراز، خیابان قاآنی واقع‌ شده است. این اثر در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۵۱ با شماره ثبت ۹۱۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسینیه مشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس

مسعود حقیقت اعلام کرد: براساس آمار بارندگی بهاری اخیر که در ۴۴ ایستگاه فارس و تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه به ثبت رسیده است، فیروز آباد با ۱۰۴ و چهار دهم میلی متر پیشتاز است و در شیراز هم ۲۴ و پنج دهم میلی متر باران باریده است.

او اظهار کرد: پس از فیروز آباد که صدرنشین شد، نورآباد ممسنی با ۹۱ و هشت دهم میلی متر، میمند با ۸۳ و سه دهم، قیرو کارزین با ۶۳ و ۶ دهم، کازرون و خنج با ۵۸ و چهار دهم، کوار با ۴۷، جهرم با ۴۲ و یک دهم، زرین دشت با ۴۱ و چهار دهم و سپیدان با ۴۰ و ۲ دهم در رتبه‌های بعدی جای دارند.

حقیقت اضافه کرد: در سایر ایستگاه‌ها هم از ۳۷ تا یک میلی مترباران گزارش شده است و میزان بارندگی اخیر در شیراز ۲۴ و پنج دهم و در شهرک گلستان شیراز هم ۳۱ و هشت دهم به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: میانگین بارندگی اخیر در فارس ۲۴ و پنج دهم میلی متر بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • شیراز؛ اولین شهر ایرانی که صاحب یک روز در تقویم شد
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • امروز، روز شیراز؛ شهر شعر و هنر و حافظ/ شهرها همه بازند و شیراز، شهباز
  • امروز، روز شیراز؛ شهر شعر و هنر و حافظ
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد