Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای همه گیری بیماری کووید ۱۹، مسئولان دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کردند تا با حمایت از صاحاب فرهنگ و هنر شرایط این قشر آسیب پذیر را بهبود ببخشند و طرح های تسهیلاتی مختلفی ارائه و اجرا شد.

وی با اشاره به پرداخت چند مرحله تسهیلات به اهالی فرهنگ، هنر و قلم بیان کرد: در مرحله نخست پرداخت تسهیلات کرونا توسط سامانه کارا،  ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب وام‌های ۶،  هشت و ۱۶ میلیون تومانی به افراد ثبت نام شده پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: همچنین رقمی معادل ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در قالب تسهیلات بانکی به اصناف فرهنگی و هنری پرداخت و یا در دست پرداخت است که پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن در قالب تسهیلات قرض الحسنه بود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات جدید برای جبران خسارت کرونا اهالی فرهنگ و هنر تاکید کرد: پرداخت این تسهیلات محدودیت های قبلی را ندارد و مدت زمان بازپرداخت ۲ ساله و با کارمزد ۱۲ درصد و امکان تنفس ۶ ماهه است.

علیزاده ادامه داد: برای حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر اعضای صندوق اعتباری هنر استان کرمان نیز تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک هزینه معیشتی به حساب این افراد واریز شده و هنر کارت‌های این افراد به زودی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به حمایت های مختلف دولت از صنوف فرهنگی و هنری گفت: سه ماه حق بیمه سهم هنرمندان توسط صندوق اعتباری وزارت فرهنگ و ارشاد در سه ماه نخست امسال پرداخت شده است و اجاره بهای مجتمع‌های فرهنگی و هنری در بخش غیردولتی نیز شامل بخشودگی شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: حمایت های دولت از بخش های فرهنگی و هنری و اصحاب قلم با وجود مشکلات اقتصادی همچنان ادامه دارد و با توجه به بهبود وضعیت و کاهش ویروس کرونا اصناف فرهنگ و هنر فعالیت های خود را در چارچوب پروتکل های بهداشتی آغاز کنند و چرخه اقتصادی هنر و فرهنگ به حرکت دربیاید.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ویروس کرونا کرمان تسهیلات ارزان قیمت خسارت مالی اقتصاد کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ویروس کرونا کرمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ویروس کرونا کرمان تسهیلات ارزان قیمت خسارت مالی اقتصاد کرونا اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی و هنری میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

️وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌سازی برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص مابقی اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

️وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

کد خبر 748572

دیگر خبرها

  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی