Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@17:22:55 GMT

تذکر جدی شورای نظارت به صداوسیما

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۱۹۷۰

تذکر جدی شورای نظارت به صداوسیما

فرارو- شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در خصوص ادبیات توهین آمیز یکی از مهمانان برنامه زاویه شبکه چهار، ضمن تذکر از رئیس سازمان خواست با عوامل موثر برخورد قاطع کند.

این شورا در نامه‌ای ضمن تاکید بر رعایت موازین قانونی و اخلاق حرفه ای و دینی در رسانه ملی و لزوم تفکیک بین نقد و تحلیل با تخریب و توهین و تضعیف، نسبت به اظهار نظر یکی از میهمانان برنامه زاویه شبکه چهار در به کار بردن اظهاراتی سخیف و وهن آلود واکنش نشان داد و ضمن تذکر قاطع، خواستار رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی در تولید و پخش برنامه ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای نظارت با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری پیش تر نیز در مورد رعایت حرمت مسئولان و آحاد مردم و اصول حرفه ای برنامه سازی در نقد و تحلیل در برنامه های مختلف رسانه ملی تاکید و خواستار تدابیر جدی تر جهت عدم تکرار چنین موضوعاتی در برنامه ها شد.

همچنین علی عسکری رییس سازمان صداوسیما نیز امروز از رییس جمهور و مردم به خاطر اظهارات کارشناس تلویزیون عذرخواهی کرد. 

او در این باره گفت: "این اظهارات باعث تکدر خاطر بینندگان فهیم شبکه چهار سیما و خدمتگزاران دلسوز نظام شد و اینجانب با ابراز تاسف، از مخاطبان فرهیخته رسانه ملی و ریاست محترم جمهوری به نوبه خود عذرخواهی می‌کنم."

سخنان یک کارشناس تلویزیونی علیه رییس جمهور در روزهای اخیر با واکنش تند دولت روبه رو شده است.

احمد جهان بزرگی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در برنامه زاویه شبکه چهار سیما گفت: "مسئولی می‌نشیند خانه و ممکن است پای منقل باشد و سر نمی‌زند به این طرف و آن طرف ببیند در مملکت چه می گذرد، حتی وزرایش نمی توانند با او تماس بگیرند، مسئول است؟"

معاون حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد در این باره از صداوسیما شکایت‌ می‌کند.

شبکه چهارم سیما همان روز بیانیه ای صادر کرد اما در آن عذرخواهی از رییس جمهور صورت نگرفته بود. بیانیه مذکور دولت را راضی نکرد و انتقادات از صداوسیما ادامه داشت. 

منبع: فرارو

کلیدواژه: شاخص آلودگی هوا انتخابات 1400 ویروس کرونا مهرداد میناوند صداوسیما برنامه زاویه احمد جهان بزرگی شبکه چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «انجو کچلی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سفر «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه به آمریکا که برای ۹ ماه «می» برنامه‌ریزی‌شده بوده، به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت‌تر باشد، انجام خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: سفر رییس‌جمهور ما به ایالات متحده، که برای ۹ می برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناسازگاری برنامه ها به تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت تر است، به تعویق افتاده است. گفتگوی سطح بالا بین ترکیه و ایالات متحده برای آماده‌سازی این سفر ادامه خواهد داشت.

پیش از این رسانه های ترکیه و غربی به نقل از منابعی در آنکارا از تعویق این سفر خبر داده بودند.

کد خبر 6089562

دیگر خبرها

  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان