Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@21:19:46 GMT

گفتگوهای عمیق درباره فرهنگ ایثار در مدارس انجام شود

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۲۴۳۶

گفتگوهای عمیق درباره فرهنگ ایثار در مدارس انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی میرزایی در هفدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تمایزهای افراد، ظرفیت آنان برای یادگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برابر پدیده‌هایی هستیم که به‌سرعت تغییر می‌کنند و دائماً در وضعیت‌های متفاوتی قرار می‌گیریم که می‌تواند هم حال انسان‌ها و هم وضعیت آنان را تغییر دهد.

وی بابیان اینکه معتقدم تمایز، محصول نظام یادگیری است، افزود: به فرصت همکاری بین ۲ دستگاه از زاویه یادگیری توجه می‌کنم ارتباط انسان‌ها باهم یک عنصر برای فراگیری است و پیوند دستگاه‌ها ارتباطی را برای یادگیری فراهم می‌کند.

حاجی میرزایی بیان کرد: اگر از نگاه مکانیکی و سطحی به مقوله همکاری نگاه و آن را در یک فضای دقیق‌تری درک کنیم دائماً در مواجه با مسائل متفاوتی قرار می‌گیریم که فرصتی برای کامل شدن ما و شرکای ما خواهد بود.

وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد: یکی از مفاهیمی که در جامعه نیازمند به بازنگری است مفهوم همکاری است؛ ما به همکاری به‌عنوان یک مقوله‌ای که مأموریت‌ها را در یک راستا قرار می‌دهد، دستگاه‌ها را به یک تولید مشترک می‌رساند و یاری می‌کند تا محصول نهایی مطلوب‌تری داشته باشند، نگاه می‌کنیم.

وی بابیان اینکه نتیجه همکاری باید تحقق اهداف مشترک باشد، افزود: اهداف امروز ما و شما توسعه فرهنگ ایثار، تکریم ایثارگران و خانواده شهدا است. آموزش‌وپرورش از دیرباز با این مفهوم مأنوس بوده است وقتی ۴۱ هزار شهید معلم و دانش آموز داریم و جمعیت قابل‌توجهی از فرهنگیان درگیر دفاع بودند، یعنی یکی از پایه‌های دفاع مقدس فرهنگیان بودند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و بنیاد شهید یک خدمت آموزشی مشترک روی آوردند، گفت: مدارسی را تشکیل دادیم که باید بدانیم در شکل‌گیری آنان درصدد چه هدفی بودیم و اهدافمان تا چه حد محقق شده است. این موضوع جذابی برای گفتگوی همیشگی بین ما است، بنابراین باید شرایط تک‌تک دانش‌آموزانی که در این‌گونه مدارس آموزش می‌بینند را موردتوجه قرار دهیم و باید محصول مشترک این مدارس افرادی باشند که به فرهنگ ایثار و شهادت عمیق‌تر می‌اندیشند و یاران شایسته‌تری برای انقلاب اسلامی هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: توصیه می‌کنم دائماً اهداف را موردگفتگو قرار دهیم و درباره تحقق آنان بیاندیشیم. از درون این گفتگوها فرهنگ ایثار شکل می‌گیرد. هر مدرسه را به یک آزمایشگاه بزرگ برای گفتگوهای عمیق درباره ایثار تبدیل کنیم چراکه هیچ موضوعی به‌اندازه تأمل در انجام این هدف ظرفیت‌های یادگیری ما را بالا نمی برد.

کد خبر 5129625 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت مدارس شاهد شهرداری تهران شورای شهر تهران امداد رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر کمیته امداد امام خمینی شهر تهران آتش سوزی سامانه بارشی هوای سالم وضعیت معابر آلودگی هوا آموزش وپرورش فرهنگ ایثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدرسه‌ای در یزد با رویکرد تحول و نوآوری، علاوه بر تعلیم و تربیت درس زندگی نیز به دانش آموزان می‌آموزد.

همه برنامه‌های این مدرسه به سمتی پیش می‌رود که دانش آموزان را با زندگی بهتر آشنا کند.

نظافت این مدرسه با خود دانش آموزان است وهر دانش آموز خودش را مسئول زیبایی مدرسه می‌داند.

در خیلی از برنامه‌ها همه‌ی کار‌ها به دست خود دانش آموزان انجام می‌شود و اداره برنامه‌ها و کار‌ها را بچه‌ها با همکاری یکدیگر انجام می‌دهند.

نکته قابل توجه این است که در برنامه‌های این مدرسه دانش آموزان حق انتخاب دارند تا با سلیقه خود انتخاب کنند و معلمان مدرسه در همه برنامه‌ها با دانش آموزان همکاری و مشارکت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • نباید با معلم‌مان کشتی بگیریم/ دولت‌ها تا یک سال اول‌شان به معلم‌ها توجه می‌کنند/ حضور طلاب در مدارس مسبوق به سابقه است/ «نیرزاده» هم طلبه بود
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا جمعه/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند