Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاکری گفت: بیش از 3 هزار و 500 ساختمان غیراصولی و ناایمن در تهران وجود دارد که یک هزار واحد از آن، مشابه ساختمان پلاسکو است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقبال شاکری عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس در گفت و گو با تهران پرس با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ ساختمان غیراصولی و ناایمن در تهران وجود دارد، اظهار داشت: یک هزار واحد در تهران وضعیت مشابه ساختمان پلاسکو را دارند و باید به وضعیت این ساختمان ها رسیدگی شود تا مجددا شاهد تکرار حادثه هایی همچون حادثه ساختمان پلاسکو و قربانی شدن هموطنانمان در تهران نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری باید اقدامات موثری در ایمنی سازی ساختمان های فرسوده در شهر تهران انجام دهد، تاکید کرد: شهرداری معتقد است که برای مقاوم سازی ساختمان های فرسوده در تهران باید واحد های فعال در این ساختمان ها را پلمپ کند، در حالی که می تواند با همکاری نظام مهندسی ساختمان کشور و یا دادستانی، بدون ممانعت از پلمپ واحد های این ساختمان های قدیمی ساز، اقدام به ایمنی سازی ساختمان به صورت مرحله به مرحله کند.

شاکری خاطر نشان کرد: ایمنی سازی ساختمان های در شهر تهران و کلانشهرها یکی از ضرورت ها محسوب می شود که نباید نسبت به آن غفلت کرد چرا که باعث وقوع حادثه های دلخراش در شهر تهران خواهد شد و نباید به دلیل سهل انگاری، جان مردم را به خطر بیندازیم و در این زمینه تمام دستگاه های مسئول باید دست به دست هم بدهند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس افزود: شهرداری با همکاری دادستانی کشور می تواند اقدامات موثری در راستای مقاوم سازی ساختمان های فرسوده در کشور انجام دهد و دادستانی می تواند را با راهکارهای قانونی، بهترین مسیر را برای تحقق بخشی این موضوع انتخاب نماید.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز آماده همکاری با مسئولان مربوطه در خصوص مقاوم سازی ساختمان های فرسوده در شهر تهران است.

شاکری در پایان تاکید کرد: در حادثه ساختمان پلاسکو شاهد از دست دادن تعدادی از آتش نشانان غیور کشورمان بودیم که با جان و دل در میان شعله های آتش رفته بودند تا از کسب و کار مردم محافظت کنند و نگذارند که صاحبان مغازه در ساختمان پلاسکو از نظر اقتصادی متضرر شوند و در این مسیر جانشان را از دست دادند تا نشان دهند آتش نشانی فقط شغل نیست، یک عشق ماندگار و ابدی است.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: سازی ساختمان های فرسوده مقاوم سازی ساختمان ها ساختمان پلاسکو شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود

عضو شورای شهر تهران خواستار تعیین تکلیف واحد مبارزه با موش در شهرداری تهران شد و گفت: در آستانه فصل گرما قرار داریم و باید فکری برای مبارزه با موش‌های پایتخت شود.

ناصر امانی درگفت وگو با ایسنا،‌ با بیان اینکه در بازدید از محلات مختلف تهران یکی از گلایه‌های شهروندان جولان موش در جوی و انهار است، گفت: با گرم شدن هوا نگرانی‌ها از افزایش تعداد موش‌ها وجود دارد و می‌بایست شهرداری تهران در این زمینه اقدامی عاجل انجام دهد.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که گویا واحد مبارزه با موش که قبلا در شرکت ساماندهی مشاغل فعالیت می‌کرده،‌ دچار تغییرات ساختاری شده و به سازمان مدیریت پسماند منتقل شده و در این شرایط کار کمی افت کرده است، افزود: در آستانه فصل گرما قرار داریم و باید فکری برای مبارزه با موش‌های پایتخت شود.

امانی ادامه داد: ما خواستار تعیین تکلیف و ساماندهی موش‌های تهران هستیم و با وجود تغییر ساختار بهتر است شرکتی که تجربه کافی دارد و کارشناسان آن با وضعیت معابر و کلونی‌های تهران آشنایی دارند، کار مبارزه با موش‌های تهران را بر عهده گیرد؛ اما آنچه مورد تأکید است این است که باید مبارزه با موش‌ها در آستانه گرمی هوا هر چه زودتر آغاز شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار