Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:18:07 GMT

قیمت تلویزیونهای OLED ال جی و سونی

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۳۷۳۵

قیمت تلویزیونهای OLED ال جی و سونی

حتما تا کنون در مورد تلویزیون های OLED چیزهایی شنیده اید. این تلویزیون ها در حال حاضر در بازار یافت می شوند و به جرات می توان گفت بهترین گزینه برای استفاده خانگی به شمار می روند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تی وی خرید، OLED مخفف عبارت organic light-emitting diode (استفاده از دیودهای غنی شده) است و به این معنی است که در این تلویزیون ها، پیکسلها به خودی خود دارای نور هستند و (برخلاف LEDها) برای تشکیل تصویر نیازی به نور پس زمینه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارتی بهتر در تلویزیون های LED برای تشکیل تصویر روی صفحه نمایش از یک لایه چند سانتی شامل لامپهای کوچک led، برای نور رسانی استفاده می شود اما این لایه در تلویزیون های اولد حذف شده و به همین دلیل نیز از ضخامت بسیار کمی برخوردار هستند.

پنل نمایشگر تلویزیون OLED

تلویزیون های OLED نازک‌تر، سبک‌تر و عملکردی بهتر نسبت به تلویزیون های LED دارند. در تلویزیون های OLED به دلیل اینکه هر پیکسل می تواند جداگانه خاموش و روشن شود، رنگ سیاه مطلق نیز قابل مشاهده است. این یکی از خصوصیات منحصر به فرد OLED است که موجب ایجاد وضوح تصویر استثنایی می‌شود.

دلیل این موضوع نیز آن است که هر پیکسل بصورت مستقل هدایت می‌شود و به راحتی می‌تواند خاموش شود. این تلویزیون ها به دلیل کنترل بسیار خوبی که روی هر پیکسل دارند، کنتراست خارق ‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند. مشکی در این نمایشگرها فوق‌ العاده عمیق و سفید نیز در سطح قابل قبولی است.

در تلویزیون‌های OLED با توجه به اینکه پیکسل ها برای نمایش دادن رنگهای تیره و سیاه به کلی خاموش می‌شوند، مصرف انرژی گاه کم و در صورت روشن بودن تمامی پیکسل ها گاه زیاد است؛ اما در حالت کلی مصرف کمتری نسبت به LED ها دارند.

کیفیت تصویر در تلویزیون های اولد

تلویزیون های OLED موجود در بازار در حال حاضر دارای رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ پیکسل (کیفیت ۴K) هستند و اکثرا از جدیدترین فناوری های مربوط به HDR (برای مثال Dolby Vision) پشتیبانی می کنند.

در توصیف کیفیت این تلویزیون ها می توان به جمله شرکت ال جی در مورد آنها اشاره کرد که "واقعی ترین تصاویر را روی صفحه نمایش تلویزیون های OLED مشاهده خواهید کرد." در یک کلام می توان تلویزیون OLED را بهترین تلویزیون برای مصارف خانگی معرفی کرد.

اگر قصد خرید تلویزیون دارید و کیفیت آن برای شما اهمیت دارد پیشنهاد ما به شما تلویزیونهای OLED می باشد. البته در کنار تلویزیون های اولد، تلویزیون های دیگری نیز در بازار هستند که به تلویزیون QLED معروف هستند و از کیفیت تصویر بسیار بالایی هم برخوردار هستند.

اما اگر بخواهید تلویزیونی داشته باشید که در کنار تصویر فوق العاده، از دیزاین بسیار خوبی هم برخوردار باشد، نباید تلویزیون های اولد را نادیده بگیرید.

قیمت این تلویزیون ها با توجه به نرخ ارز متغیر است اما نسبت به کیفیت و عملکردی که دارند بسیار مناسب بوده و شما می توانید برای خرید تلویزیون و یا مشاهده قیمتها از وبسایت ما دیدن نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تلویزیون OLED ال جی خرید تلویزیون سونی تلویزیون های اولد تلویزیون ها تلویزیون های OLED

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش کولبران برای نخستین بار در تلویزیون

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 در بخشی از سریال نون خ 5 ساخته سعید آقاخانی برای نخستین بار کولبران در تلویزیون در قالب یک مجموعه نمایشی، نشان داده شده‌اند و سختی کاری که می‌کنند، به تصویر کشیده شد. این سکانس‌ را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بسکتبال NBA | تایریس مکسی، نیویورک را لرزاند
  • سرو شراب با بطری در سریال پرحاشیه تلویزیون!
  • نام استقلال و پرسپولیس تغییر کرده است؟ | ببینید
  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • نمایش کولبران برای نخستین بار در تلویزیون
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی