Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@17:11:52 GMT

بایدن در حال معکوس کردن قوانین مهاجرتی ترامپ

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۳۷۷۷

بایدن در حال معکوس کردن قوانین مهاجرتی ترامپ

دولت جدید آمریکا قصد دارد رویکردهای مهاجرتی "سخت و بی‌رحمانه" دولت ترامپ را معکوس کند.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا در روز شنبه به همتای مکزیکی خود گفت که با کار روی عواملی مانند علل مهاجرت، روند مهاجرت به آمریکا را معکوس خواهد کرد.

براساس بیانیه منتشر شده کاخ سفید، بایدن در تماس روز جمعه خود با "آندرس مانوئل لوپز اوبرادور" رئیس‌جمهور مکزیک از برنامه‌های خود برای ایجاد مسیرهای قانونی جدید مهاجرت و بررسی علل پناهندگی سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در حال صحبت از برنامه‌های دولت در باره مهار ویروس کرونا در روز اول کاری خود در کاخ سفید/ عکس: رویترز

دولت بایدن پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد دلایل اصلی مهاجرت را بررسی کند. از جمله برنامه های بایدن برای ریشه کنی علل مهاجرتی ارسال کمک به کشورهای آمریکای مرکزی اعلام شده که با مشکلاتی از قبیل بحران آب و هوایی، خشونت، فساد و فقر دست وپنجه نرم می کنند و باعث افزایش مهاجرت خانوادگی شده است.

کاخ سفید در این باره اعلام کرد: اولویت‌ها شامل "تغییر و معکوس کردن سیاست‌های مهاجرتی سخت، بی‌رحمانه و مبهم دولت قبلی می‌شود".

در مطلب منتشر شده کاخ سفید آمده است که دو رئیس جمهور برای کاهش "مهاجرت‌های غیرقانونی" با هم همکاری خواهند کرد.

مکزیک نقش بزرگی در برنامه اصلاحات مهاجرتی بایدن دارد. این کشور در اوایل ماه جاری با تلاش زیاد، حرکت کاروان بزرگی از مهاجران آمریکای مرکزی را که به سمت کشور آمریکا می‌رفتند، مهار کرد. این موضوع کمک بزرگی به کشور مهاجرپذیر به شمار می آید.

وزارت امور خارجه مکزیک نیز اعلام کرد که پس از مذاکراتش با واشنگتن پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تری را برای ورود مهاجران به خاک آمریکا آغاز خواهد کرد. این قوانین پس از آن اجرایی شد که بایدن دستور مربوط به پروتکل‌های کووید-19 در مورد مهاجران را امضا کرد.

رئیس جمهور مکزیک در پستی کوتاه در توییتر خود اعلام کرد که این تماس "دلپذیر و محترمانه" بود.

"لوپز اوبرادور" گفت: همه‌ چیز نشان می دهد روابط خوب خواهد بود و این موضوع به نفع مردم و کشور خواهد بود.

بی بی سی نوشت: بایدن در روزهای آغازین کارش درکاخ سفید برخی از فرمان‌ها مانند منع سفر شهروندان چندین کشور مانند ایران که ترامپ اعمال کرده بود را لغو کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای گفت که هدف این اقدامات "نه فقط برچیدن برخی از سیاست های خسارت بار دولت ترامپ بلکه پیش بردن منافع کشور است."

به گزارش رویترز، مقابله با مهاجرت قانونی و غیرقانونی محور اصلی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا محسوب می‌شد.

بایدن همچنین پیش نویس لایحه‌ای را ایجاد کرده که می‌تواند راهی برای شهروندی 11 میلیون‌ها نفری باشد که اینک به صورت غیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کنند. هرچند متحدان وی در کنگره نیز تصدیق کرده‌اند که این کار "بسیار سخت و تقریبا غیرممکن" است.

بایدن در روزهای گذشته نیز طرحی را برای حمایت از وضعیت مهاجران ۴ هزار لیبریایی در آمریکا تمدید کرد.

همچنین در قوانین مهاجرتی آمریکا اصطلاح "غیرشهروند" جایگزین "بیگانه" خواهد شد.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونگی پیروزی کمپین بایدن در برابر ترامپ/چگونه کرونا به نفع بایدن تمام شد قانون جدید دولت ترامپ: محدودیت صدور ویزا برای اعضای حزب کمونیست چین شرایط خانواده‌های آفریقایی پس از قانون جدید مهاجرتی ترامپ لینک کوتاه: asriran.com/003DWX

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رئیس جمهور کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان