Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «بیوک علیمرادلو» امروز (یکشنبه) در حاشیه افتتاح نمایشگاه داخلی‌سازی محصولات گروه بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به تجربه موفق کره جنوبی، افزود: اکنون ۳۸ مرکز تحقیقاتی دولتی که با بودجه دولت نیز اداره می‌شوند، در کره جنوبی شکل گرفته که به انجام تحقیقات مشغولند.

مدیرعامل گروه بهمن بیان‌داشت: نتیجه تحقیقات آنها نیز در اختیار صنایع مختلف قرار می‌گیرد تا توسعه یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیمرادلو خاطرنشان‌کرد: ‌اگر امروز شاهد حضور پر رنگ کره ای‌ها در بازار خودروی کشورمان هستیم، دولت آن نیز یکپارچه و منسجم در خدمت صنعت خودروی خصوصی‌شان است.

مشاور وزیر اسبق صنعت با تاکید بر اینکه نظیر این اتفاق باید در خودروسازی کشورمان نیز رخ دهد، ادامه‌داد: مراکز تحقیقات بازار باید شکل گرفته و به مطالعه استراتژی خودرو بپردازند.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته مرکزی تحت عنوان مرکز تست جاده در کشور با بودجه خودروسازان ایجاد شد، اما امروز اثری از آن نیست، در حالی که اگر به دنبال توسعه خودروسازی هستیم باید یک سری امکانات آزمایشگاهی و استاندارد را در اختیار داشته باشیم.

علیمرادلو اظهار داشت: دولت باید شرکت‌هایی ایجاد کند که نه روی خودرو، بلکه روی فناوری تولید خودرو کار کنند.

لزوم رفع انحصار در خودروسازی

وی در پاسخ به ایرنا درباره تاکید وزیر صنعت بر رفع انحصار از دو خودروساز بزرگ کشور، خاطرنشان‌کرد:‌ از این موضوع استقبال می‌کنیم و خوشحالیم که سایر خودروسازان کوچک داخلی نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل گروه بهمن بیان‌داشت: این گروه خودروسازی با وجود تحریم‌ها و سایر مشکلات، بر تولید محصولات جدید تجاری و سواری و داخلی‌سازی محصولات تمرکز کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت می‌تواند در بخش تحقیقات و فناوری به قطعه‌سازان و خودروسازان کمک کند تا آحاد جامعه و صنایع از این خدمات بهره‌مند شوند

علیمرادلو تصریح‌کرد: وزارت صنعت با برداشتن گام‌های سنجیده و حمایت از بخش خصوصی، می‌تواند به ارتقای این صنعت و خروج خودروسازی از انحصار کمک کند، اما هنوز جاری کار زیادی در خودروسازی وجود دارد.

وی ادامه‌داد: این نمایشگاه با هدف توسعه زنجیره تامین و ارتقای داخلی‌سازی دو محصول سواری این گروه برگزار شده و با توجه به شرایط قیمت و کیفیت قطعه‌سازان داخلی، نسبت به همکاری با آنها اقدام خواهیم کرد.

به گفته وی، در یکی از محصولات یاد شده که مالکیت معنوی پلتفرم آن نیز در اختیار گرفته شده، به دنبال ارتقای داخلی‌سازی به ۵۰ درصد هستیم.

مدیرعامل گروه بهمن اضافه‌کرد: برنامه‌های داخلی‌سازی این گروه بر اساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه تا روز چهارشنبه (هشتم بهمن‌ماه) همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۶ پذیرای قطعه‌سازان و علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی رونق تولید گروه بهمن توسعه ایران توسعه اقتصادی تولید داخلی جهش تولید خودرو صنعت قطعه سازی داخلی سازی دولت خودرو سازی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی رونق تولید گروه بهمن کره جنوبی رونق تولید گروه بهمن توسعه ایران توسعه اقتصادی تولید داخلی جهش تولید خودرو صنعت قطعه سازی داخلی سازی دولت خودرو سازی ایران اخبار کنکور داخلی سازی گروه بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد

محسن میرزائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟