Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ازشبکه آلمانی«دویچه وله»، گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد تاکید دارد که آثار همه گیری کرونا در بسیاری از تهدیدات که جهان با آنها مواجه شده، به طور مستمر و آشکار خواهد بود.

نتایج یک نظرسنجی که مبنای گزارش خطرهای امسال در جهان است، بیکاری گسترده، نابرابری دیجیتالی و رکود اقتصادی طولانی مدت را فاش کرده و نشان می دهد که برخی از این خطرها ممکن است در دو سال آینده هم ادامه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا که به جان باختن بیش از دو میلیون نفر در جهان منجر شده، اقتصاد جهانی را به بدترین رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم سوق داده تا جایی که میلیون ها نفر بیکار شده و بسیاری را فقیر کرده است.

این گزارش می افزاید: نبود کار و شغل، افزایش شکاف دیجیتالی، برهم خوردن تعاملات اجتماعی و تغییرات ناگهانی در بازارها می تواند عواقب ناگواری را به دنبال داشته باشد و فرصت های زیادی را برای بخش های زیادی از جمعیت جهان از بین ببرد.

پیامدهایی که در قالب« ناآرامی های اجتماعی ، چنددستگی سیاسی و تنش های ژئوسیاسی»  ظاهر می شوند می توانند مقدمه ای  برای تهدیدهای اصلی دیگر در دهه آینده مانند: حملات سایبری ، سلاح های کشتار جمعی و به ویژه تغییرات اقلیمی و آب و هوایی باشند.

رشد نابرابری اجتماعی

این همه گیری منجر به یکی از سریعترین تغییرات و تحولات در تاریخ شده است، زیرا دولت ها و شرکت های دیجیتال تلاش خود را برای کاهش اختلال های ناشی از محدودیت های کرونایی انجام داده اند.

این محدودیت ها باعث پذیرش بی سابقه فناوری های دیجیتال شده زیرا از مردم خواسته اند تا در خانه های خود کار کنند، مدارس و دانشگاه ها به ارائه آموزش آنلاین و پزشکان و بیماران به طبابت از راه دور روی آورده اند و حتی جلسات سیاسی به کنفرانس های مجازی تبدیل شده اند.

وابستگی روزافزون به اینترنت، شکاف عمیق بین کشورهایی که دارای فناوری هستند و کشورهایی را که صاحب فناوری نیستند، آشکار کرده است.

بسیاری از کودکان به دلیل دسترسی ضعیف به اینترنت و تعطیل شدن شرکت هایی که ناتوان از انتقال به زبان دیجیتال هستند، نمی توانند در کلاس های مجازی و آنلاین حضور پیدا کنند.

«سعدیه زاهدی» عضو مجمع جهانی اقتصاد به دویچه وله گفت، بخش عمده ای از نسل جدید که اکنون در اواسط دهه سوم عمر خود هستند، دو بحران را تجربه کرده اند.بحران مالی جهانی 2009-2008 هنگامی که آنها برای اولین بار به نیروی کار پیوستند و اکنون هم شاهد بحران دوم یعنی رکود اقتصادی جدید هستند، بنابراین زندگی کاری آنها با این دو بحران احاطه شده است.

وی افزود: نسل هایی با سن کمتر هم با بحران زیست محیطی روبه رو شده اند ، آنها فاجعه زیست محیطی را در مقابل خود دیده اند ، بنابراین با موانع مضاعف مواجه هستند.

زاهدی تاکید کرد که آنها به حمایت بیشتری نیاز دارند زیرا نسلی هستند که با ادامه بحران فعلی از هم پاشیده خواهد شد و البته این به خود آنها بستگی دارد به چه دولت هایی رای دهند که در سه - چهار سال آینده اقتصاد و جوامع را شکل می دهند.

نتایج یک نظرسنجی که شامل بیش از 650 عضو بخش های کارگری، دولتی و دانشگاهی است تاکید دارد که خطر« ناامیدی جوانان» تا حدود زیادی توسط جامعه جهانی نادیده گرفته شده و در کوتاه مدت به تهدیدی جدی برای همه جهان تبدیل می شود.

نتایج این نظر سنجی هشدار می دهد که «اگر نسل فعلی نتواند مسیرهای کافی برای دستیابی به فرصت های آینده را پیدا کند و اعتماد خود به نهادهای اقتصادی و سیاسی را از دست بدهد، دستاوردهای اجتماعی که به سختی برای تحقق آنها مبارزه و تلاش شده ، نابود می شوند».

سیطره خطرهای زیست محیطی

تغییرات آب و هوا بار دیگر به عنوان یک خطر فاجعه بار در گزارش های سالانه ظاهر شده به طوری که «اقدامات ناموفق آب وهوایی» و « آب وهوای سخت» برای سومین سال متوالی به عنوان « خطرهای طولانی مدت » شناخته شده است.

روند محدودیت ها و تعطیلی های ناشی از همه گیری کرونا در سراسر جهان به کاهش آلودگی ها و آلاینده ها در سال گذشته منجر شده اما با این وجود 2020 گرمترین سال ثبت شده است و انتظار می رود که بهبود شدید اقتصادی و کاهش محدودیت ها در اواخر امسال باعث بازگشت آلاینده ها شود.

«بتی گایگر»از گروه بیمه زوریخ گفت:بزرگترین خطر طولانی مدت ناتوانی در مقابله کردن با تغییرات آب و هوایی است. هیچ واکسنی در برابر خطرهای اقلیمی و آب و هوایی وجود ندارد، بنابراین برنامه های بازیابی پس ازهمه گیری کرونا باید بر رشد منطقی با دستور کارهای پایدار متمرکز شوند تا بازسازی ها به شکل بهتری صورت گیرد.

این گزارش حاکی است که پاسخ ها به همه گیری کنونی کرونا که باعث « تنش های جدید محلی و ژئو سیاسی شده و ثبات را تهدید می کند»، می تواند جنگ جهانی علیه تغییرات اقلیمی و آب و هوا را تضعیف کند.

نویسندگان این گزارش تاکید دارند که « فروپاشی چند جانبه گرایی» یک تهدید جدی بلند مدت برای جهان است.

برچسب‌ها ویروس کرونا تغییرات آب و هوا کووید-19 شبکه دویچه وله مجمع جهانی اقتصاد تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تغییرات آب و هوا کووید 19 ویروس کرونا تغییرات آب و هوا کووید 19 شبکه دویچه وله مجمع جهانی اقتصاد تخریب محیط زیست اخبار کنکور همه گیری کرونا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم

روکش آسفالت کمربندی شهر یزد از پل مهریز تا اشکذری به دلیل فرسودگی حال و روز خوشی ندارد و موجب شده تا تردد رانندگان با مشکلاتی مواجه شود. وضعیت آسفالت این جاده به گونه‌ای است که چاله‌های عمیقی وجود دارد و بارش باران اخیر این مشکل دو چندان شده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید. 

متن پیام شهروندخبرنگار

باسلام، کمربندی شهر یزد از پل مهریز تا اشکذری آسفالت بسیار خراب شده و رانندگان را دچار مشکل می‌کند. با بارش رحمت الهی اخیر وضعیت بدتر شده و نشست آسفالت بیشتر و چاله‌ها عمیق‌تر شده است.  خواهش می‌کنیم گزارش تهیه کنید. ما هر روز از این مسیر دو دفعه رفت و آمد می‌کنیم و وسیله نقلیه ما خیلی خراب می‌شود با حقوق کارمندی از عهده مخارج بر نمی‌آییم. شما را به خدا و امام حسین قسم می‌دهیم گزارش کنید و پیگیر باشید. 

منبع: شهروندخبرنگار - یزد

بیشتر بخوانید:

نمایان شدن چاله‌های عمیق در برخی از خیابان‌های کرمانشاه + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس