Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجار در رادیو گفت‌وگو مطرح کرد: جمعیت زیادی در گسل مشا و دیگر گسل‌ها ساکن هستند که هر کدام اگر عمل کنند فاجعه آفرین خواهند بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفتگو در خصوص گسل مشا و راهکار‌های ستاد مدیریت بحران با مهندس اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل نجار با اشاره به وجود ۱۲ هزار پلاک روی گسل مشا گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مصوب کرد ساخت و ساز اماکن حساس، مهم و پرخطر در مسیر گسل‌ها ممنوع است و تقریبا مجوزی برای این گونه اماکن در این مسیر صادر نشده است.

وی با اشاره به بررسی و تحقیقاتی که در زمینه ساخت و ساز‌ها بر روی گسل صورت گرفته است، اظهار کرد: دو ماه پیش در شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام شد ۱۲ هزار پلاک در مسیر گسل‌ها قرار دارد. در این راستا به دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری دستورالعمل‌هایی جهت اجرا و رعایت امور مسائل در این حوزه ابلاغ شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ساخت و ساز درست و اصولی را ملاک کار دانست و تصریح کرد: ساخت و سازی که بر اساس آئین نامه ۲۸۰۰ و ویرایش چهار یا پنج مرحله‌ای که اتفاق افتاده است، اصل و اساس است و امیدوار هستیم هم مردم و هم دستگاه‌های اجرایی رعایت کنند و شهرداری‌ها دقت لازم را در زمینه صدور پروانه‌ها داشته باشند.

وی با تصریح بر اینکه سازمان مدیریت بحران قبل از وقوع بحران وارد کار می‌شود، یاد آور شد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که بعد از حادثه بم اتفاق افتاد و همچنین بر اساس روح قانون که پیشگیری را اولویت دانسته است، سازمان مدیریت بحران قبل از وقوع بحران وارد عمل می‌شود و حتی مسئولیت در پیش از وقوع حادثه سنگین‌تر است.

نجار ساخت و ساز‌ها بر روی گسل‌های مشا را کار چند روز و چند سال ندانست و عنوان کرد: انباشتی از مشکلات در این زمینه در تهران وجود دارد و حل این مشکلات به راحتی قابل انجام نیست و رفع آن‌ها نیازمند محدودیت و استانداردسازی و همچنین الزام دستگاه‌های اجرایی و مردم به رعایت آن‌ها است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: اقدامات زیادی در زمینه کاهش خسارات احتمالی در گسل مشا صورت گرفته است، اما حقیقت آن است که این اقدامات کفاف یک حادثه بزرگ را نمی‌کند، زیرا جمعیت زیادی در گسل مشا و دیگر گسل‌ها ساکن هستند و هر کدام عمل کنند فاجعه آفرین خواهند بود.

وی افزود: یکی از کار‌هایی که انجام شده، این است که ۳۰ استان کشور را معین استان تهران قرار داده ایم و هر منطقه‌ای از تهران نیز معین استان‌های مشخص قرار داده ایم تا از ظرفیت کل کشور برای تهران در شرایط حساس استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی اسماعیل نجار بحران سازمان مدیریت بحران ساخت و ساز گسل مشا روی گسل گسل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران استان تهران درباره بارندگی‌های آخر هفته

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حامد یزدی‌مهر بعدازظهر امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت) از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه پایان خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: هواشناسی ایران / وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ازسوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به‌ویژه ارتفاعات باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به همه مردم به‌ویژه ساکنین ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

یزدی مهر اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.

وی پرهیز از اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.

وی در خصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و تاکید کرد: کشاورزان عزیز در نگهداری از نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

یزدی‌مهر بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، نیز تاکید کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229190 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درباره بارندگی‌های آخر هفته
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا نیمه اردیبهشت
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران 
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد