Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک نظرسنجی بهترین بازیکن جوان آسیا در سال ۲۰۲۰ را به انتخاب کاربران سایتش گذاشت و در آن مهدی قایدی بالاتر از مهدی عبدی بهترین بازیکن جوان آسیا شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی قایدی بازیکن بوشهری استقلال، عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا در سال ۲۰۲۰ را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک نظرسنجی اقدام به انتخاب بهترین بازیکن جوان زیر ۲۳ سال آسیا کرد. آنها برای این انتخاب، از نظرات کاربران و کارشناسان خود بهره برده و در نهایت بازیکن تیم استقلال عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا در سال ۲۰۲۰ را تصاحب کرد.

وب سایت رسمی AFC در این باره نوشته است: این جایزه به یکی از بازیکنان مرد آسیایی (۲۳ ساله یا متولدین قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰) برای عملکرد آنها در تیم های ملی و باشگاهی در رده های جوانان و بزرگسالان در سال تقویمی ۲۰۲۰ داده می شود.

در این نظرسنجی، مهدی قایدی توانست هموطنش مهدی عبدی قره را از دور رقابت خارج کرده و عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا را از آن خود کند، در حالی که با ارزش ترین بازیکن مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا یعنی وون دو جائه از کره جنوبی در رده سوم قرار گرفت.

قایدی که یک مهاجم خلاق است و در ماه  دسامبر ۲۲ ساله شد، یک سال عالی را برای تیم استقلال تجربه کرد و با سه گل در پنج مسابقه در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، توجه و نگاه ها را در سراسر قاره به سمت خودش جلب کرد.

او همچنین در فینال رقابت های جام حذفی ایران که  با شکست استقلال مقابل تراکتور همراه بود، موفق به گلزنی شد و به عنوان بهترین پاسور رقاب های لیگ برتر ایران را نیز به خودش اختصاص داد و با استقلال به عنوان نایب قهرمانی لیگ رسید.

قایدی پس از حضور در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا که ژانویه ۲۰۲۰ در تایلند برگزار شد، در ماه اکتبر اولین بازی خود برای تیم ملی بزرگسالان ایران را در مقابل ازبکستان انجام داد و در اولین حضور خود مقابل بوسنی و هرزگوین اولین گل خود را برای تیم ملی ایران به ثمر رساند.

نفرات برتر این نظرسنجی، با صدها هزار رای هواداران و همچنین آرایی از یک هیئت مستقل متشکل از متخصصان و روزنامه نگاران انتخاب شده اند. در این هیئت، پیشکسوتان رسانه از جمله مایکل چرچ، وائل جبیر و روشن رای مجری مراسم‌ قرعه کشی کنفدراسیون فوتبال آسیا و شبکه فاکس اسپورتس حضور دارند.

در این انتخابات، به آرا هواداران ۶۰ درصد اختصاص داده شد و ۴۰ درصد باقیمانده نیز توسط هیئت متخصصی که در این نظرسنجی مشارکت داشتند، در نظر گرفته شد. در نهایت با جمع امتیازات مهدی قایدی عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داد.

جوایز بهترین بازیکن جوان آسیا قرار نیست به عنوان جایگزینی برای جوایز رسمی سالانه AFC عمل کند، بلکه فرصتی برای هواداران وفادار فوتبال آسیا است که می توانند صدای خود را برای تعیین بهترین قاره به گوش برسانند.

در پایان این نظرسنجی، رده بندی بهترین بازیکن جوان آسیا در سال ۲۰۲۰ به این صورت است:

۱)  مهدی قایدی (استقلال / ایران) ۲۴.۴۰ درصد
۲)  مهدی عبدی (پرسپولیس / ایران) ۲۱.۳۷ درصد
۳)  وون دو جائه (اولسان هیوندای / کره جنوبی) ۱۶.۲۰ درصد
۴)  تاکه هیرو تومیاسو (بولونیا / ژاپن) ۷.۸۳ درصد
۵)  تاکه فوسو کوبو (مایورکا، ویارئال/ ژاپن) ۶.۷۱ درصد
۶)  عبدالرحمن غریب (الاهلی /عربستان) ۳.۶۹ درصد
۷)  کائورو میتوما (کاوازاکی/ژاپن) ۳.۵۴ درصد
۸)  مهند علی (السیلیه/عراق) ۳.۰۸ درصد
۹)  صفوی رشید (جوهر دارالتعظیم/مالزی) ۳.۰۷ درصد
۱۰)  عبدالله الحمدان (الشباب /عربستان) ۲.۸۱ درصد

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بهترین بازیکن جوان آسیا استقلال مهدی قایدی استقلال بهترین بازیکن جوان آسیا لیگ قهرمانان آسیا مهدی قایدی محبوبترین تصاویر پرسپولیس استقلال لیگ برتر رئال مادرید بارسلونا استقلال تهران پرسپولیس تهران لیگ قهرمانان آسیا تیم ملی تیم پرسپولیس یوونتوس لیونل مسی تراکتورسازی تیم ملی ایران تیم ملی فوتبال ایران سپاهان مهدی طارمی کارلوس کی روش جام جهانی کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن جوان آسیا در سال ۲۰۲۰ عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا فوتبال آسیا مهدی قایدی ۲۳ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد عیسی آل‌کثیر؛ جذاب‌تر از پرسپولیس - سپاهان

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر روز چهارشنبه از ساعت ۱۹:۳۰ تیم فوتبال پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان اصفهان می‌رود.

نکته جالب توجه در خصوص تقابل این دو تیم حضور عیسی آل‌کثیر در ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس است. این مهاجم در ابتدای فصل جاری بعد از سه سال حضور در پرسپولیس به دلیل اختلافاتی که با مدیریت باشگاه بر سر تمدید قرارداد داشت، از این تیم جدا شد. این مهاجم ۳۳ ساله بعد از آنکه با پرسپولیس بر سر مبلغ قرارداد نتوانست توافق کند با سپاهان وارد مذاکره شد و در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان راهی اصفهان شد تا لباس طلایی‌پوشان دیار زاینده رود را بر تن کند، اما این موضوع تازه شروع دردسر‌های این مهاجم بود.

با توجه به قانون سقف بودجه که توسط فدراسیون فوتبال در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر وضع شد، سپاهانی‌ها برای ثبت قرارداد بسیاری از بازیکنان خود از جمله آل‌کثیر با مشکل جدی روبه‌رو بودند و این باشگاه برای استفاده از بازیکنان خود نیاز داشت تا قرارداد بازیکنان خود را اصلاح کند.

آل کثیر در شرایطی در نوزدهم تیر ماه سال ۱۴۰۲ به سپاهان پیوست که مجوز بازی او ۴ ماه بعد یعنی در مهر ماه صادر شد آن هم درحالی که هفت هفته از رقابت‌های لیگ برتر گذشته بود. با ثبت قرارداد این مهاجم ۳۳ ساله، آل‌کثیر حالا فرصت این را پیدا کرده بود تا خود را در لباس تیم جدید به اثبات برساند، اما شرایط آن‌گونه که این بازیکن خواست پیش نرفت.

بعد از مشکلات پیش آمده برای باشگاه سپاهان در خصوص قانون سقف قراردادها، این تیم اجازه استفاده از چند بازیکن خود از جمله پیام نیازمند، رضا اسدی، رضا شکاری، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان را نداشت. باشگاه سپاهان برای اینکه بتواند جواز استفاده از این بازیکنان را بگیرد قرارداد چند بازیکن خود را به صورت یک‌طرفه فسخ کرد که آل‌کثیر یکی از این بازیکنان بود. این مهاجم سرانجام بعد از انجام ۹ بازی با لباس سپاهان اصفهان و بعد از ۶ ماه حضور در این تیم از طلایی‌پوشان جدا شد و بار دیگر به پرسپولیس پیوست.

آل‌کثیر بعد از بازگشت به پرسپولیس حالا در بهترین فرم خود قرار دارد. او در ۱۰ بازی اخیر خود توانسته ۷ بار برای قرمز‌ها گلزنی کند. وی بعد از ۱۰ بازی حالا بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل از رقابت‌هاست و در آستانه بازی حساس این تیم با سپاهان به طورحتم امید اول گلزنی قرمزهاست. از طرفی با توجه به حواشی رخ داده در زمان حضور این بازیکن در سپاهان و نحوه جدای وی، آل‌کثیر که این روز‌ها در بهترین فرم خود قرار دارد، فرصت این را دارد تا از سپاهان انتقام بگیرد و ارزش‌های خود را به رخ بکشد.

دیگر خبرها

  • اتحاد کلبا قدر گل قایدی را ندانست
  • ارتش تک‌نفره قایدی برای صعود به فینال کافی نبود
  • اتحاد کلباء با وجود گل قایدی، مغلوب الوصل شد
  • شکست سنگین الاتحاد کلبا برابر الوصل/ مهدی قایدی گلزنی کرد +ویدئو
  • مورد عیسی آل‌کثیر؛ جذاب‌تر از پرسپولیس - سپاهان
  • طی‌شدن ۸۰ درصد راه قهرمانی استقلال با شکست تراکتور
  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند
  • ستاره بارسا: بلینگام بهترین بازیکن جهان است
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس