Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - به گفته رئیس سازمان فروش بیمه‌های زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو، این شرکت بیمه‌ای برای توسعه رشته بیمه های زندگی در سبد پرتفوی خود، توجه ویژه‌ای به ارکان و عوامل موثر بر این رشته داشته و با برنامه‌ریزی مشخص به دنبال تبدیل آن به یکی از محصولات اساسی و مهم درسبد بیمه‌ای خود است.
به گزارش شمانیوز، ریحانه جناتی کاشانی” در این خصوص اظهارداشت: شرکت بیمه تجارت‌نو با هدف توسعه و تحول در حوزه بیمه‌های زندگی، سازمانی را با عنوان “سازمان توسعه فروش بیمه‌های زندگی” تشکیل داده که قطعا اتخاذ چنین تصمیمی از سوی مدیران ارشد حکایت از نگاه استراتژیک این شرکت بیمه‌ای به حوزه بیمه‌های زندگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محور؛ بیمه زندگی
وی افزود: به‌دنبال آن هستیم که به شکلی ویژه به ارکان اثرگذار بر بیمه‌های زندگی و عوامل موثر بر این رشته بیمه‎ای بپردازیم و در همین رابطه برنامه‌های مشخصی داریم که به توسعه این رشته در بیمه تجارت‌نو و افزایش سهم آن از پرتفوی شرکت کمک می‌کند.
جناتی کاشانی افزود: با برنامه‌هایی مثل توسعه کانال‌های توزیع، بهبود کمی و کیفی شبکه فروش و طراحی محصولات متنوع درصدد فروش بیشتر و تبدیل بیمه عمر به یکی از محصولات اساسی و مهم در سبد بیمه‌ای شرکت تجارت‌نو هستیم.
رئیس سازمان فروش بیمه‌های زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو تاکید کرد: نیاز به طراحی محصولات متنوع عمر در صنعت بیمه وجود دارد که این فرآیند از شناسایی خواسته مشتریان شروع می‌شود، چراکه با تغییر شاخص‌های اقتصادی، شرایط فرهنگی، هرم جمعیتی و سایر عوامل تاثیر گذار نیاز مشتریان نیز تغییر می‌کند. بنابراین یک صنعت پویا با ارائه پوشش‌های مورد درخواست مشتریان، تنوع در نحوه سرمایه گذاری و ایجاد محصولات جدید، به‌موقع باید پاسخ گوباشد.
به اعتقاد وی سبد سرمایه‌گذاری و رفاهی هر خانواده از اقلام مختلفی مانند محصولات بانکی، بورسی و ابزارهای بیمه‌ای تشکیل شده که یکی از این ابزارها بیمه عمر است. لذا این محصول جایگاه متفاوت و خاص خود را در سبد خانوار دارد و اگر افراد جامعه نیاز خود را دقیق شناسایی کنند و سطح فرهنگ بیمه به جایگاه معقولی برسد، بیمه عمر رقیب بازارهای دیگر محسوب نخواهد شد.
رئیس سازمان فروش بیمه‌های زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو تصریح کرد: افراد برای سرمایه‌گذاری درست و مطمئن باید به حوزه‌های مختلفی ورود کنند، پررنگ شدن یکی از آنها در سبد خانواده به معنی حذف دیگری نیست. بنابراین فرض اینکه بیمه عمر رقیب سایر ابزارهای مالی است به اشتباه در ذهن مردم جا افتاده و دلیل آن هم ناآشنایی مردم با کارکرد اصلی این رشته بیمه ای است.
زنجیره چالش
جناتی کاشانی گفت: در شرایط رونق سایر بازارهای مالی، شرکت‌های بیمه با مدیریت بهینه منابع و سرمایه‌گذاری متنوع و کارا توانستند در راستای مشتری مداری و جلب رضایت آنها، با پرداخت سود مشارکت اقدام مثبتی در نگهداشت مشتریان انجام دهند.
وی بیان کرد: درکشورهای پیشرفته به‌واسطه شفافیت بیشتری که در قوانین و مقررات مالیاتی و چگونگی اجرای این قوانین وجود دارد و همچنین به دلیل شرایط اقتصادی با نوسانات بسیار کمتر، بیمه عمر توسعه پیداکرده و جذابیت خاصی برای بخش‌های غیرسرمایه‌گذاری وجوددارد. در چنین شرایطی بیمه عمر به منظور تامین سطح رفاه در آینده، بخش تفکیک ناپذیر سبد هرخانواده محسوب می‌شود.
جناتی کاشانی افزود: در ایران مواردی که منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه عمر در کشورهای پیشرفته شده، با چالش‌هایی روبه‌رو است. برای برجسته کردن بخش‌های غیر از سرمایه‌گذاری لازم است شرکت‌های بیمه‌گر در کنار نهاد ناظر به فرهنگ سازی بیمه‌ای در جهت آگاهی بخشی نقش بیمه عمر بپردازند. همچنین با ورود فناوری های نوین و روش های جدید عرضه، باید قوانین بگونه ای تغییر یابد تا شرکت‌های بیمه با طراحی محصولات جدید بتوانند نیازهای مشتریان را مرتفع سازند.
کرونا و بیمه‌های عمر
رئیس سازمان فروش بیمه‌های زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاثیر ویروس کرونا بربیمه‌های عمر را از دو منظر مورد بررسی قرار داده و گفت: اول اینکه پاندمی کرونا باعث شد آینده نگری و دغدغه تامین رفاه خانواده در مردم تقویت شود. شرکتهای بیمه گر نیز توانستند با ارائه به موقع پوشش هایی مربوط به این ویروس، هزینه ها و اثرات ناشی از آن به نوعی اعتماد سازی کرده و نقش بیمه عمر را بخوبی نمایان سازند.
اما ازسوی دیگر شرایط اقتصادی پیش آمده باعث شد بسیاری از مشاغل بلندمدت و یا کوتاه‌مدت تعطیل شده و افراد درآمد خود را از دست دهند و یا با کاهش درآمد روبرو شوند که این مساله تاثیربسیاری بر تصمیم گیری مردم و تغییر اولویتهای آنها گذاشت. به بیانی دیگر، ویروس کرونا به‌دلیل تاثیرات مستقیمی که بر درآمد افراد داشت باعث شد عملکرد به‌موقع صنعت بیمه در بیمه‌های عمر بخوبی درک نشود.
منبع: سایت خبری چابک‌آنلاین

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرمایه گذاری بیمه عمر بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: سال گذشته در کشور ۱۶ هزار زلزله به ثبت رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمدحسن نامی امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه یک میلیون و 200 هزار شرکت صنعتی بالای 500 نفر و 150 هزار شرکت معدنی وجود دارد، اظهار داشت: این کارکنان می‌توانند در قالب تیم‌هایی تحت آموزش قرار بگیرند و در بحران‌ها در کنار دستگاه‌های امدادرسان باشند.

وی با بیان اینکه در صنعت بیمه باید از روش‌های نوین استفاده شود که سبب جذب مشتری شود افزود: براساس آمار اعلام شده تکرار وقوع زلزله در کرمانشاه حدود 40 تا 45 سال بوده و در آخرین زلزله 37 هزار واحد تخریب شده است و نسبت به میزان دریافتی بیمه این تعداد بسیار ناچیز است.

نامی گفت: باید مردم به بیمه اطمینان داشته باشند و ظرفیت آن افزایش یابد که در صورت تخریب منزل، فرد اطمینان داشته باشد که با خسارت بیمه منزل او تا انتها ساخته می‌شود و دغدغه دیگری نداشته باشد. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در سیل خرداد ماه سال گذشته 179 هزار هکتار خسارت دید که کمتر از 10 درصد بیمه بودند افزود: 1961 خودرو گرفتار سیل شدند که هیچکدام بیمه نبودند و این هنر بیمه‌گران است که مردم را ترغیب کنند.

نامی با بیان اینکه 8000 کیلومتر شبکه برق، آب و گاز در کشور وجود دارد که باید بیمه شود عنوان کرد: ساختمان‌های دولتی نیز باید بیمه شوند و در صورت تخریب مکانی بالاترین فرد در دستگاه مسئول است و این موضوع به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه از 66 مخاطره‌ای که تاکنون در دنیا شناسایی شده 44 مورد ان در کشور ما به وقوع پیوسته است گفت: مهمترین مخاطرات کشور ما به ترتیب سیلاب، زلزله، فرونشست، آتش سوزی، سرمازدگی و خشکسالی و غیره است و دو مورد اول از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه برای زلزله باید عزم عمومی وجود داشته باشد که مقاومت سازه را به هشت ریشتر و برای اماکن حساس به 10 ریشتر برسانیم افزود: سالانه در کشور حدود 15 هزار زلزله رخ می‌دهد که یک پنجم آن بالای چهار ریشتر است.

نامی گفت: در سال‌هایی که زلزله‌های مهم در کشور رخ داده همچون زلزله کرمانشاه 19 هزار و 300 زلزله به ثبت رسید و در زلزله بم 18 هزار و زلزله منجیل نیز به بیش از 20 هزار زلزله رسیده بود و این نشانگر مهمی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 16 هزار زلزله به ثبت رسید افزود: صفحه ایران از چهار صفحه از بیرون تحت فشار است که خطرناک‌ترین آن شبه جزیره عربستان است و در نیمه اول سال گذشته در حرکتی غیرقابل انتظار حدود 21 میلی‌متر حرکت کرد در حالی که سال‌های قبل کمتر از یک میلی‌متر حرکت داشت و در یک منطقه در مدت پنج ماه و 10 روز بیش از 2400 زلزله رخ داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: وضعیت 220 سال گذشته مورد مطالعه قرار گرفت و متوجه شدیم در این مدت 12 زلزله بالای هفت ریشتر رخ داده که آخرین آن 7.7 ریشتر بوده است و این نشان داد اگر مقاومت سازه به استاندارد 7 ریشتر برسد زلزله به یک پدیده تبدیل می‌رسد.

نامی با اشاره به اینکه این فرهنگ بین مردم تقویت و نسبت به مقاوم سازی منازل خود حساس باشند گفت: 33 وزارتخانه، سازمان و نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری نسبت به مدیریت بحران وظیفه دارند و همه ما باید احساس مسئولیت کنیم.

وی با بیان اینکه سیلاب یکی از خطرناک‌ترین مخاطره‌های امروز است افزود: با توجه به اینکه نظم آب و هوایی در دنیا به هم خورده باید هر روز منتظر این مخاطره باشیم و یکی از 34 چالش موجود در دنیا است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه برای در امان بودن از سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری نداریم گفت: آبخیزداری در بالادست بسیار مهم است و علاوه بر حفظ خاک مانع از بروز سیلاب می‌شود.

نامی با بیان اینکه باید از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی به طور جدی جلوگیری شود، عنوان کرد: از دادستان‌ها درخواست شده این موضوع را کنترل کنند، زیرا این موضوع بدهکار کردن جامعه به آینده است و این سبب حفظ جان و دارایی مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه 144 هزار و 610 کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که 6820 کیلومتر ان از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند، گفت: باید با احداث سیل‌بند عرضی، اصلاح مسیر رودخانه‌ها و برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز از وقوع اتفاقات ناگوار پیشگیری کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت