Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@00:04:34 GMT

دولت در بازار بورس شفاف عمل نکرده است

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۵۳۳۸

دولت در بازار بورس شفاف عمل نکرده است

حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بازار بورس شفاف عمل نکرده است. به گزارش پول نیوز، «حسینعلی حاجی دلیگانی» افزود: اجرا و نظارت لازمه پیشبرد همه امورات در کشور است.

وی اظهارداشت: مجلس وظیفه نظارتی را در کشور برعهده دارد و بایستی در تمامی حوزه ها بالاخص بر روند امور بورس نظارت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اجرا پای دولت است و مجلس هیچ گونه دخالتی در کار اجرا ندارد.

وی افزود: وزارت اقتصاد و سازمان بورس وظیفه دارند مدیریت صحیحی بر بازار بورس بر اساس آن چیزی که قانونگذار پیش بینی کرده داشته و به یک معنا باید پاسخگوی بازتاب ها و بازخورد نوع مدیریت خود باشند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: این نهاد قانون گذاری نمی تواند نسبت به آنچه در اجرای قانون می گذرد و همینطور نواقص و اشکالاتی که وجود دارد بی تفاوت باشد و به راحتی از کنار آن بگذرد.

وی ادامه داد: مجلس نمی تواند تماشاچی باشد و ببیند حق مردم در حال تضییع شدن است و ورودی از حیث نظارتی نداشته باشد.

نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اهالی خانه ملت حرفی می زنند یا از ابزار نظارتی استفاده می کنند از این باب است که بتوانند به وظیفه خود جامه عمل بپوشانند واز حق و حقوق مردم دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم امروز اعتمادی به بازار بورس ندارند، افزود: این روزها پیامک های اعتراضی مردم به ریزش ارزش سهام بورس بسیار زیاد است و در ضمن خواستار رسیدگی به وضعیت موجود هستند.

حاجی دلیگانی معتقدبه اینکه دولت در بازار بورس شفاف عمل نکرده است، اظهارداشت: زمانی که سهام دولت در بورس عرضه می شد بازار روند روبه صعودی داشت و ارزش سهام مرتب بالا می رفت و وقتی عرضه سهام دولت به پایان رسید همه دیدند بازار روند نزولی به خود گرفت و ارزش سهام سقوط کرد.

وی ادامه داد: هرکسی به وضعیت بازاربورس نگاهی بیندازد احتمال می دهد این بر اساس یک برنامه ریزی انجام شده و دولتمردان هم تاکنون نتوانسته اند مردم و جامعه را اقناع کنند که چنین چیزی نبوده است.

نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآورشد: آنچه که برآیند است نشان می دهد به نوعی یا از روی اینکه عمد باشد به نفع دستگاه های وابسته و زیر مجموعه دولت که بخواهند سهام خود را عرضه کنند یا بر اثر ضعف مدیریت، نبود دقت و عدم اعمال تصمیمات درست و به موقع اینها باعث ریزش شدید سهام در بورس شدند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت حاجی دلیگانی بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هفته گذشته تعداد ۴۴ میلیون و ۴۴ هزار و ۵۱۷ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر  ۲۷۰ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال در تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۴۱ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است. 

وحید جوادی ادامه داد: در طول هفته گذشته در تالار ارومیه ۱۰ کارگزار از ۱۲ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۱۲۶ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی شرکت کارگزاری سرمایه ودانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۰ درصد به خود اختصاص داد و نیز در این هفته سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۰ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار داشته است.

به گفته این مدیر بورسی شاخص کل بازار بورس استان نیز با ۳۹ هزار و ۴۰۸ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون ۲۶۴ هزار و ۹۱۷ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۴۱۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد