Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تقدیر از اقدام شرکت صنعتی معدنی چادرملو جهت مرمت مجموعه پردیسان اردکان، گفت: قطعاً این شرکت بزرگ صنعتی به جایگاه تعالی سازمانی دست یافته است.

«علی اصغر مونسان» امروز یکشنبه در آغاز عملیات مرمت مجموعه پردیسان اردکان که به همت مجتمع صنعتی معدنی چادرملو انجام می‌شود، با اشاره به اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی کشورمان که به واسط عمق تمدن‌سازی خود نقش مهمی در شکل گیری هویت بشر داشته است، گفت: خوشبختانه میراث فرهنگی در کنار صنعت گردشگری صاحب کارکردهای اقتصادی شده و از بخش‌های مهم فرهنگی در کشورمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یزد را از استانهای ویژه تاریخی در کشور و اردکان را از شهرستانهای ویژه در استان یزد خواند و افزود: متاسفانه حجم ماموریت‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از یک سو و تمدن بزرگ تاریخی کشورمان از سوی دیگر، هیچ کدام تناسبی با منابع محدود این حوزه در کشورمان ندارد که ناچاراً از مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی جهت مرمت و حفظ اماکن تاریخی بهره جسته‌ایم.

وی با نکو داشتن اقدام شرکت صنعتی معدنی چادرملو در مرمت مجموعه پردیسان اردکان، گفت: قطعاً این شرکت بزرگ صنعتی به جایگاه تعالی سازمانی دست یافته اینچنین با جدیت در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، مرمت یک مجموعه تاریخی را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

مونسان ابراز امیدواری کرد که چادرملو بن این که یزد با اقدامات موثر مردم و مسئولان این استان در صدر گردشگری ایران و در کنار استانهایی مانند اصفهان و فارس قرار گرفته است، گفت: امروز  لوح شهر مقصد گردشگری را به شهردار یزد تقدیم کردیم و اردکان نیز دارای این ظرفیت است که با مشارکت مجموعه‌هایی مانند چادرملو ودر جهت رونق کسب و کار و اشتغال منطقه گام بردارد.

وی درخصوص تعامل و همکاری صندوق احیا و معاونت میراث فرهنگی وزارت جهت ارائه مشاوره‌های فنی و مرمتی قول مساعد داد و ابراز امیدواری کرد که مطالبات بالای گردشگری با همکاری و تعامل تمام بخشهای فعال در این حوزه مرتفع و شاهد اقدامات خوب و گسترده‌ای در بخش گردشگری باشیم.

«محمدرضا دشتی» نماینده مردم اردکان و رئیس فراکسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مجلس نیز در این نشست به جاذبه‌های تاریخی فراوان شهرستان اردکان و بافت‌های تاریخی در این شهر کویری اشاره و بیان کرد: میرات فرهنگی به ویژه بافت تاریخی اردکان ظرفیت ثبت در سطح جهانی را دارد.

«محمدعلی طالبی» استاندار یزد با تقدیر از باور مدیران چادرملو به مسئولیت اجتماعی این مجموعه در قبال مردم، این اقدام چادرملو را تجربه موفقی برای روی آوردن دیگر بخش‌های خصوصی استان به این حوزه خواند.

وی به تفاهم و تعامل مجموعه مدیران و فعالان شهرستان اردکان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شهرستان اردکان نیز همانند بسیاری از بخشهای دیگر استان از مسئولان محلی به ویژه نماینده پرتوانی برخوردار است که امروز در سمت ریاست فراکسیون گردشگری مجلس باعث افتخار استان است.

«هادی میرزایی» مدیر عامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور نیز در این مراسم توضیحاتی در مورد این طرح ارائه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اردکان مرمت آثار تاریخی چادرملو پردیسان اردکان میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هشتم نهایی جام حذفی، صعود چادرملو در ضیافت پنالتی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های مس کرمان و چادرملو اردکان امروز (جمعه) در مرحله یکم هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های ایران به مصاف یکدیگر رفتند.

این دو تیم لیگ آزادگانی که در مرحله قبلی دست به شگفتی زده بودند برای پیروزی در این جدال و رسیدن به مرحله بعدی انگیزه‌های زیادی داشتند.

علی وزیری‌پناه در دقیقه ۸۳ از روی نقطه پنالتی دروازه چادرملو اردکان را بار کرد.

در حالی که چهار دقیقه از وقت‌های اضافه نیمه دوم سپری شده بود و همه منتظر سوت پایان بازی و صعود مس کرمان به مرحله بعدی بودند که چادرملو توسط ابراهیم رضازاده به گل رسید تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای اضافی توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا سرنوشت برنده در ضربات پنالتی مشخص شود.

چادرملو در ضیافت پنالتی‌ها به برتری ۵ بر ۳ رسید تا این مارتن ۱۲۰ دقیقه‌ای را به سود خود خاتمه داده و راهی مرحله بعد جام حذفی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • چادرملو اردکان در جمع هشت تیم پایانی جام حذفی
  • یک هشتم نهایی جام حذفی، صعود چادرملو در ضیافت پنالتی‌ها
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی